gaan zonder dat we echt gaan rijden. Gewoon paar keer erop en eraf, wat lekkers geven, haar er even op laten staan en kijken hoe ze dat opneemt. Als we dan later weg moeten op verplaatsing, dan is die vrachtauto toch ook al vertrouwde omgeving. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gaan zonder dat we echt gaan rijden. Gewoon paar keer erop en eraf, wat lekkers geven, haar er even op laten staan en kijken hoe ze dat opneemt. Als we dan later weg moeten op verplaatsing, dan is die vrachtauto toch ook al vertrouwde omgeving.
Ik ga eerst wat dingen uitproberen aan de longe, misschien als ze het dan al snapt dat het tijdens het rijden ook makkelijker gaat! 

. Ik heb doorgezet en het uiteindelijk gewonnen.
. Gelukkig niet met bokken oid maar ontzettend klierig. Je moet echt even duidelijk maken wie de baas is en wat de bedoeling is want hij neemt anders een loopje met je.
, Neem aan dat jullie dat ook wel hebben (gehad)?
nu dat alles niet meer zo spannend is gaan ze je uit proberen. Dat is dan ook wel een teken dat ze toe zijn aan iets nieuws, een stapje verder, zodat ze daar hun volledige aandacht weer op kunnen vestigen. Dan zul je zien dat ie ook minder gaat flikflooien
ben zoooooo trots! hij was zoo braaf. zelfs een lang stuk gedraafd en een klein stukje galop, ging super!
. Ben dus niet de enige. Ik dacht even dat hij alleen maar braaf zou zijn maar er zit dus wel degelijk een eigen willetje in
.
. Leuk hoor! Ik dacht er ook al aan maar toch nog maar even eerst beter de rem en het stuur er op. Zoals ik eerder al zei wij wonen aan een rustig weggetje maar voor sommige mensen is dat een extra reden om er eens flink langs te scheuren. En dan is de berm toch best smal met een jong paard
. Durf dan ook niet zo goed alleen, ik ga de eerste keren wel met onze andere (2) paarden denk ik. Om even extra te wennen aan verkeer en die verschrikkelijk vleesetende koeien
die in het weiland ernaast staan.
. Omdat het gisteren zulk rotweer was zijn we gaan oefenen met trailerladen. Dat ging best goed, hij stond er vrij snel op, beloont en er weer af. We wilden vrij springen met hem. Daarvoor even longeren en tijdens het longeren liep hij opeens niet meer goed. Hij heeft zich dus denk ik verstapt of getikt oid
.
probeer je vertrouwen vast te houden! dan komen jullie hier sterker uit dan ooit. heel veel succes en sterkte..
balen Wendy...Hopen dat het geen hoefzweer is...Dat is prima te behandelen maar leuk is het niet!
.
...Zo'n jong paard 24 uur op stal is ook niet niks, je voelt je dan zo machteloos
Wendy_Komen schreef:Jeetje, Deamen ook al weer kreupel. We kunnen dit topic beter een ziekenboeg maken i.p.v. inrijtopic! Blegh! Hoop dat hij gauw weer goed loopt!!!
. Maar je bedoelt vast ook al, naar de anderen. Deamen had het gelukkig nog niet eerder