Lappie_Lap schreef:MarcelDufour schreef:In mijn antwoord ging er dan ook van uit dat er al genoeg oefenparcourtjes gesprongen waren, vooral gezien de leeftijd van het paard.
Als het komt door gebrek aan ervaring, dan wordt dat iedere keer een beetje beter en zie je dus vooruitgang. Dat is ook niet erg.
Het is heel normaal, vooral in het begin, dat het vallen en opstaan is, maar niet zo ernstig zoals het uitgelgd wordt wat dit desbetreffende paard aan gaat.
Aangezien ze in haar post wel specifiek vermeld had dat het paard het bijv. met inspringen nog gewoon sprong en in het pc eigenlijk vanaf H1 al weigerde ... en niets heeft gezegd over hoe het gaat op oefenpc, ging ik ervan uit dat ze die niet (vaak) rijdt.
Tevens wilde ik gewoon m'n verhaal kwijt, mss dat er dingen in staan die ze herkend en kan gebruiken om het probleem op te lossen. Ik heb doorgezet en het is goed gekomen. Ik zou m'n E niet weg doen omdat ze niet in het pc wil springen, buiten al haar gekkigheid om vind ik haar veel te leuk en heb ik echt een band met haar ... en ik wist dat het ooit goed zou komen.
Net als dat ik ook een speciale band heb met m'n jonge paard en wist dat het ook met hem in het pc ooit goed zou komen (hij ging het pc met een extreme handrem erop lopen, maar weigert daarbij nooit .. ook niet als het op B hoogte staat en hij zo'n beetje vanuit stilstand moet springen). En zie hem na 2 jaar sinds afgelopen herfst beter worden en in december zelfs op de hindernissen aantrekken in het pc, ik is blij
Wordt ook zeer op prijs gesteld, hoor, dat je jouw ervaring deelde. Ik moedig vaak zat iedereen aan dat te doen, want verhalen uit de praktijk zijn zeer nuttig en leerzaam.