Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zanshiro

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:43

Klinkt ook als een hele fijne les.

Leuk dat je dat zegt: op gedachtenwerk rijden. Zo noem ik het ook altijd als mijn paard super ontspannen en aan de hulpen is. Dan voel ik me echt een centaur!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:54

Afbeelding
deze heb ik vanmiddag ook nog gereden, merrie m1 baasje krijgt binnenkort een kindje

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:36

Mooie merrie Knollentuin. Vind je zeker helemaal niet erg om te rijden........
Ik heb gister ook gereden. Merrie van klanten. Heel fijn bezig geweest met losrijden. Merrie is ook behandelen door osteo en had aardig wat blokkades, nu moet ze leren dat ze weer normaal kan lopen en geen last meer heeft van haar lijf. Dus de komende weken alleen maar basis in de zin van recht toe recht aan met overgangen. Ze was sinds dat ze van deze eigenaren is, altijd erg zuur met overgangen, zeker naar de galop. Nu doet ze dat eigenlijk niet meer, maar vind het nog wel lastig om die overgang te maken. Tijdens de lessen zijn we nu vooral bezig om lengte in het lijf te krijgen, maar wel op eigen benen te lopen.
Heb fijn gereden, maar wat vind ik het lastig om niet te veel te willen. Ze voelde zo mooi en los aan dat je al snel te veel wil en dat pakt ze wellicht op dat moment mooi op, maar op de lange termijn doet haar dat nu geen goed. Rustig aan dus, maar ja dat is moeilijk als je zo graag weer eens echt wilt rijden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:01

Mogguh :O

Super partywitch!!

En klinkt ook fijn KT :j
Mooi paard. Hoe groot is ze?

Ik heb gister ook fijn gereden. Hij pakte in eerste instantie wat vast op links, maar ik kon hem er fijn in losmaken (okee, soms ook iets minder fijn/strenger) en uiteindelijk liep hij echt heel fijn op beide kanten.
Heb veel geschakeld in tempo. Hij werd super fel.
Helaas wel weer veel schudden, wat het geheel toch onrustig maakt. Hoe fijn hij dan ook loopt.
Vandaag komt de veearts en dan neemt ze bloed af voor een nieuwe test en de eerst kuur desensibilisatie. En ik krijg mijn 1e prikles :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:05

zo nu dan echt gefeliciteerd, prikken is niks an amanda, heb je wel eens gedart? nee gekheid.. t valt wel mee , je zal t zien.
ik denk dat t paard 170 is ,lekker massief dier is t

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:07

Gefeliciteerd Amanda

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:16

Gefeliciteerd Amanda!
Ik moest Max ook zelf prikken, de koelkast lag dan vol spuiten... Maar hij kreeg enorme bulten over hele lichaam en alleen 's zomers. (Allergisch voor beuken :+ )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:17

Jim heeft jeuk aan zijn neus en schudt en schuurt daardoor. Begon half februari en is ergens eind september pas klaar... :\
Maar ben benieuwd.
Met darten weinig ervaring :))

Bedankt voor de felicitaties!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:17

Gefeliciteerd Amanda!!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:18

Gefeliciteerd Amanda!

Partywitch... klinkt als een fijne les.

Japeloup... snel op zoek naar een paardje om te kopen en te rijden... kan je in de tussentijd je witje lekker met baby stoppen en kan je toch rijden.

KT...je vosje is een sterke, flexibele jongen, verbaasd me niets dat hij zo lekker liep. woensdag liep hij ook al zo heerlijk. Vind hem ook mooi om naar te kijken, hij heeft mooie expressie met lopen.
Ga je de les bij die wientjes met vosje of met goof doen?

:wow: mooie merrie waar je op reed.

Suuske liep gisteren super fijn. Ze was heel makkelijk te bewerken, buigen en contra stelling om haar schouder erbij te krijgen en meer recht ipv teveel op rechts ging ook heel makkelijk. Kon de hulpen al na de 2e keer veel kleiner maken. *\o/* Ze is dan zo heerlijk om te rijden... <3 helemaal verliefd op haar.
Alleen in de galop had ik meer moeite om haar recht te krijgen. voornamelijk omdat ik in mijn heupen inknik ipv alleen mijn been rechts langer maken. Daar zal ik goed op gaan letten. Want dan maakt suuske het me niet makkelijk en neemt een beetje een loopje met me :=

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:23

de les bij wientjes wordt met vos, ik wil goof volgende week nr kliniek doen en ik weet t niet hoe ie uit ingreep komt, dus ik plan vos in . misschien met goof naar die portugees

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:48

gut... arme goof.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:54

Deze taart heb ik aan KT gegeven omdat ze zo lief was om mij en de wow fitter bij haar te laten komen.
Wow fitter wilde niet naar mij komen (valt buiten haar max. reisgebied)

Afbeelding

Leuk bedankje toch?!

en ze heeft al gereageerd dus ze heeft het eten ervan overleefd :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:55

Geweldig!!! :oo

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:57

Afbeelding
achterkant

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:04

Ik zeg geweldige taart!!!
Zou graag een paardje er bij willen kopen, maar die ruin van mij is nog niet verkocht, dus eerst hij de deur uit en dan op zoek.
Ga snel een keer naar knollentuin, even op 1 van haar paarden een lesje doen. En die merrie die ik gister reed mag ik vaker gaan rijden, dat is dus fijn voor mij....

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:48

ja dat is waar... eerst de 1 dan de ander :)

Zal ik mijn suuske tijdens mijn vakantie bij je komen brengen O:) dan heb je wat om aan te werken / rijden ~~}>

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:56

SabM schreef:
ja dat is waar... eerst de 1 dan de ander :)

Zal ik mijn suuske tijdens mijn vakantie bij je komen brengen O:) dan heb je wat om aan te werken / rijden ~~}>

:o hihi, ach ja zou kunnen, plek zat op stal.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:10

Amanda: Gefeliciteerd!
SabM: super mooie taart.
Japeloup: aanbod van mijn meneer staat ook nog hoor! In de buurt, dus als je zin hebt...

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:16

Maaikemike, daar kom ik graag gebruik van maken, dank je wel.
Houden we via pb wel even contact over, goed?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:19

Wat een knappe taart zeg! Ziet er ook erg lekker uit :P

Leuk om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is en de paarden het goed oppakken. Het mooie weer zal vast van invloed zijn, daar wordt iedereen vrolijk van :)

Ik ben benieuwd hoe het prikken gaat, heb je al eerder zo'n desensibilisatiekuur met hem gedaan ? Ik wist niet dat dat ook bij paarden kon.

Hier ook een vrolijk paard, al heeft hij het wel warm met die dikke vacht. Hij begint steeds meer conditie te krijgen en wil graag meer tempo tijdens buitenritjes. Binnenkort weer richting te lange ritten gaan werken. Woensdag tijdens ritje een langer stuk doorgetölt dan normaal en heel erg er op gelet dat ik zelf stopte met hulpen geven. Ik heb namelijk de neiging om zelf spierspanning te houden en te veel te blijven rijden. Het is uiteindelijk de bedoeling dat hij ook in tölt geheel op eigen benen loopt. Op het laatst lukte het me stukken en hij bleef dan mooi takt houden en los door zijn lijf lopen, dus ik was helemaal trots op ons :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:20

Gave taart!

Nee ik heb zo'n kuur nog nooit gedaan. Veearts heeft er al wel veel positieve ervaringen mee.
Dus ik hoop dat het aan slaat :j

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:24

Van die taart krijg ik honger.......!

Ik ben een beetje zenuwappig voor vanmiddag, als de zadelmaker komt. Ik hoop zo dat hij wat geschikts voor ons heeft.
Ik zit nu op mijn bal te oefenen. O.a. het lichtrijden. Je merkt echt het verschil als je vanuit een stoelzit-achtige houding omhoog komt, of vanuit een houding waarbij je hakken onder je bekken zit. Dat gaat echt tien keer makkelijker!
Ik denk ook dat dat hetgeen is wat mijn probleem met draven en lichtrijden veroorzaakt. Dat het zadel mij niet toestaat om vanuit een goede uitgangspositie te starten met lichtrijden.
Mijn bouw, lang en vooral in verhouding erg lange bovenbenen helpt daar ook niet aan mee.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:25

:9 taart is lekker, zit hier met puntje en koffie ... binnenkant choco...met sinasappelmousse :D , mij hoor je niet klagen, en sabm mag aaaaaaaaltijd komen om dr zadel te fitten of aan te passen ofzoo... <<)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:26

Ik wil ook...!
En toen flikkerde ik bijna van mijn bal af...