Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bedouin schreef:Justkid knollentuin en ElanII fijne aanvullende posten!
bedouin schreef:Ik ga de uitleg eens goed laten doordringen, dat is wel lastig.![]()
Er gaan een aantal leuke en goede ruiters aankomen binnenkort, dan kan ik mooi tips en truuks uitwisselen.
justkid schreef:Elan ik heb aan het achterwaarts aan de hand meteen het commando "ho" gekoppeld. Dat is straks ook handig voor onder het zadel.
Mijn ho klinkt als hooooo en dan heel zacht en met een lage stem.

[gelukkig wel na het doortrekken dus schoon water]
, wel deed ik na het dribbelen etc even weg stappen en een stukje verder weer opnieuw proberen, anders krijg ik een heet, schrapend en boos paard onder me, langzaam aan wil ik het uit gaan breiden naar echt lang/langer stil staan, in de zin van een paar minuten.
ElanII schreef:bedouin schreef:Justkid knollentuin en ElanII fijne aanvullende posten!
Van mij was meer een vraag of liever meerdere vragen n.a.v. de uitleg
bedouin schreef:Ik ga de uitleg eens goed laten doordringen, dat is wel lastig.![]()
Er gaan een aantal leuke en goede ruiters aankomen binnenkort, dan kan ik mooi tips en truuks uitwisselen.
Lijkt me moeilijk om zo zonder feedback altijd maar alleen van alles uit te moeten proberen, dus wel heel fijn dat er goede ruiters aankomen, die jou misschien ook wat kunnen helpen.
@knoll: bedankt voor de fijne uitleg. Ik ga het eerst eens op me in laten werken, zodat ik het ook echt begrijp (het klinkt nu allemaal heel logisch hoor). Ik denk dat ik me tijdens het rijden inderdaad die plastische voorstelling moet maken... Ik ben een echte denker, mijn ruitergevoel is nog niet zodanig ontwikkeld dat ik het zo ff doe, maar ben wel heel blij met jouw uitleg.
Edit: ik ben dus nog niet aan het rijden zoals je weet maar grondwerk aan het doen, balkjes, doorgangen en zo. Mijn instructrice vertelde mij ook dat ik ook op de grond achteruit kan gaan zelfs over balkjes om Dúx ook meer op zijn benen te laten letten. Hij wordt daar meteen sterker van.
(nog niet in de linker
helaas) een meeverende enkel
. Galop was in een rustig tempo, en in dat tempo kon ik mooi mijn been ontspannen, en zowaar ging mijn enkel mee in het ritme. Jippie
Wat voelt dat lekker 
, een wolkbreuk en een hond die naar Tov haar hielen hapte en in haar staart hing. En tov bleef zo koel
. Dit heeft er aan bij gedragen dat ik meer vertrouwen in haar heb gekregen. Ook ben ik met haar aan het wandelen. Elke keer een nieuw stukje (vind Tov best heel eng) maar ondanks dat ze regelmatig schrikt, blijft ze altijd bij me, en werken we zo aan een stuk wederzijds vertrouwen. Een aanrader!
En omdat zij er dan bij stond en mee kon kijken kon ze zeggen hoeveel hij nog nodig had enzo. Moeilijk om uit te leggen
. Maar ik moest dus eerst benen dan van voor opvangen en dan loslaten. zowel handen ontspannen als stoppen met druk geven met mijn benen.. En dan elke keer als hij weer uit elkaar valt opnieuw. Dus zoals jullie het hier al zo vaak gezet hebben maar het in praktijk doen is toch moeilijk!knollentuin schreef:veel overgang halt-achterwaarts-aandraven moeten rijden herhalen ,herhalen
Ik zal dat eens wat constructiever gaan aanpakken.justkid schreef:Als ik mijn hand op haar schoft leg, staat ze stil.
)