Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
bedouin schreef:Justkid knollentuin en ElanII fijne aanvullende posten!
bedouin schreef:Ik ga de uitleg eens goed laten doordringen, dat is wel lastig.![]()
Er gaan een aantal leuke en goede ruiters aankomen binnenkort, dan kan ik mooi tips en truuks uitwisselen.
justkid schreef:Elan ik heb aan het achterwaarts aan de hand meteen het commando "ho" gekoppeld. Dat is straks ook handig voor onder het zadel.
Mijn ho klinkt als hooooo en dan heel zacht en met een lage stem.
ElanII schreef:bedouin schreef:Justkid knollentuin en ElanII fijne aanvullende posten!
Van mij was meer een vraag of liever meerdere vragen n.a.v. de uitleg
bedouin schreef:Ik ga de uitleg eens goed laten doordringen, dat is wel lastig.![]()
Er gaan een aantal leuke en goede ruiters aankomen binnenkort, dan kan ik mooi tips en truuks uitwisselen.
Lijkt me moeilijk om zo zonder feedback altijd maar alleen van alles uit te moeten proberen, dus wel heel fijn dat er goede ruiters aankomen, die jou misschien ook wat kunnen helpen.
@knoll: bedankt voor de fijne uitleg. Ik ga het eerst eens op me in laten werken, zodat ik het ook echt begrijp (het klinkt nu allemaal heel logisch hoor). Ik denk dat ik me tijdens het rijden inderdaad die plastische voorstelling moet maken... Ik ben een echte denker, mijn ruitergevoel is nog niet zodanig ontwikkeld dat ik het zo ff doe, maar ben wel heel blij met jouw uitleg.
Edit: ik ben dus nog niet aan het rijden zoals je weet maar grondwerk aan het doen, balkjes, doorgangen en zo. Mijn instructrice vertelde mij ook dat ik ook op de grond achteruit kan gaan zelfs over balkjes om Dúx ook meer op zijn benen te laten letten. Hij wordt daar meteen sterker van.
knollentuin schreef:veel overgang halt-achterwaarts-aandraven moeten rijden herhalen ,herhalen
justkid schreef:Als ik mijn hand op haar schoft leg, staat ze stil.