Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:16

Wij hebben ook katten en nemen met grote regelmaat oa muizen mee naar binnen, leven of niet...
Maar er is voor mij wel een verschil tussen een muis die mee naar binnen genomen wordt door mn katten, en muizen in huis. Ze zijn namelijk nooit alleen...

ankem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:10

Er had zich ooit een muis in mijn zadelhoes verstopt. Ik had het zadel op het paard gelegd, hoes er vanaf gehaald, springt er plots een muis tevoorschijn. Muis op de rug van het paard. Ik sta te gillen, paard kijkt me onnozel aan. Muis rent over paard, paard geeft geen krimp. Brrr...

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:48

Ik heb mijn hond ook wakker gemaakt vannacht ja :+
Deed de lamp aan in zijn kamer en hij lag vanuit zijn mand mij aan te kijken met heeeeele kleine oogjes. Was net alsof hij zei: "Serieus, moet dit nu écht?!"
Uhm ja? :D Ik was echt bang. En vreemd wel, want ben niet bang voor muizen, maar zodra ik in huis iets hoor wat erg op muis lijkt (midden in de nacht) dan vind ik dat toch erg niet fijn :=
Ik heb vorige week nog een muisje gevangen met mn handen. Die zat samen met een vriendje in het vlas. Ze waren zo overdonderd dat ik ze zo kon pakken.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:49

Japeloup schreef:
Wij hebben ook katten en nemen met grote regelmaat oa muizen mee naar binnen, leven of niet...
Maar er is voor mij wel een verschil tussen een muis die mee naar binnen genomen wordt door mn katten, en muizen in huis. Ze zijn namelijk nooit alleen...

Datzelfde geldt ook voor huisspinnen. Dáár ben ik pa-nisch voor! :oo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:50

Muizen vind ik helemaaaal niet eng, maar spinnen! :o

Paard is klaar met fysio behandelingen, dus ben wedstrijden aan het plannen. := Help?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:46

zo ben ik ook weer s, ik ben behoorlijk afwezig de laatste weken, sorry daarvoor! ik lees wel mee maar heb amper energie om te reageren.ik ben druk, kids hebben vakantie en tussen de buien en ellendig weer door probeer ik ook de paarden te doen. ik moet wel zeggen dat ik zo ontzettend klaar ben met dit pestweer!
goof knapt weer op ,begint weer te eten, en geen snot en hoest meer. dus weer langzaamaan opstarten met trainen [ik denk dat ie zomaar 50 kilo kwijt is := ]
nu maar hopen dat ik dat er weer aan krijg, hij is geen eter namelijk dus wordt t lastig.
ik ga proberen weer aktief mee te doen

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:03

Eén geluk. Een slang zegt geen piep }> .

Tien spinnen tegen één muis in mijn geval. Spinnen eten geen wasgoed, en chipszakken kapot en liggen niet te verrotten in de drinkemmer van mijn paard waarin muismans jammerlijk verdronken was, en lopen niet over je hoofd terwijl je op de bank ligt te slapen. Alhoewel...dat kan natuurlijk wel want die spin voel je niet.
Laatst bijgewerkt door Tov op 05-01-12 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:12

Zo kom ook maar weer eens binnenvallen. Ben sinds dinsdag niet van de bank afgekomen. Lekker hoor griep... :r Vandaag voor het eerst sinds 3 dagen naar stal geweest. Ff gereden en suus geknuffeld.
Door het slechte weer heeft ze amper buiten gestaan maar ze was lief.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:29

@KT; fijn dat Goof er weer bovenop krabbelt!
Om hem te laten aankomen zou je misschien de subli seniores priores slobber kunnen proberen. Die geef ik Miga sinds dit najaar en bevalt me heel goed.

@SabM; alsnog beterschap! Ik heb het vlak voor kerst ook gehad...wat kun je je dan ellendig voelen hè.

Hopelijk kan ik vanmiddag nog even rijden, dan kan ik de tip van LiVetime eens uitproberen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:22

*trouwe meelezer meldt zich weer even*

Balen van alle verzopen bakken. Onze bak is redelijk. Staan na zo'n dag als gister wel plassen in, maar met een halve dag geen regen is dat weer een eind weg gezakt.
Ik kan dus nog redelijk rijden, behalve als het echt heel erg veel regent.

Leuk MWM, weer wedstrijden plannen! +:)+

Muizen... Niet bang van, maar in huis hoef ik ze ook niet :n

En verder: over 2 weken heb ik weer les :D
Zin in!!!
Ben heel benieuwd :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:30

ja de baan loopt jier ook geregeld over en normaliter issie zo weer droog, nu is gewoon alles zo verzadigd dat t niet meer snel wegzakt dus ik heb een dompelpomp gekocht en die hang ik in de grootste plas en dan is het water zo weg. mn bodem blijft wel hard-geen blubber dus te rijden valt er al snel.ik neem n bakkie en klim er ook op *\o/* wind is weg en t is droog !

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:33

De buitenbak is bij ons ook nog vrij redelijk te doen. Je zakt niet een eind weg. Tis alleen beetje zompig. En als ik dan toch de keus heb dan kies ik liever voor de droge binnenbak. Ik ga zo weer trainen..
Vrijwel alle lessen zijn afgezegd vd week. Hoop dat het volgende week beter wordt :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:34

Ja, dat is de pest. De grond is zo ontzettend verzadigd...
Hier ook geen blubber gelukkig. En zelfs met wat kleine plasjes goed te rijden. Wat ook een goede training is, want meneer wil niet altijd door water :D

Rij ze KT!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:40

Bij ons is het land ook één grote plas geworden. Gelukkig hebben we een binnenbak, dus we kunnen gewoon doortrainen.......... ware het niet dat mijn paard momenteel niet fijn is en ik hem dus maar even een paar dagen stil zet.

Nou, Klingel heeft eindelijk mijn swingstick bezorgd! Geen wonder dat al hun klanten oude vrouwtjes zijn met zulke levertijden! Toen ik 'm bestelde was ik nog jong en onschuldig! :+

Zal de dvd die er bij hoort eens even bekijken. Van jullie hoor ik natuurlijk ook graag tips over welke oefeningen goed zijn! Ik wil met name werken aan mijn balans en aan een stille hand.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:09

Roxx, de swingstick/flexiboog is 1 hand vast houden zodat je arm in de zelfde positie is als je hem met rijden hoort te hebben. Je schouder, elleboog en pols los houden en de flexiboog van ja af duwend in trilling brengen. Dan deze trilling kunnen volgen en onderhouden door te scharnieren in schouder, elleboog en pols. Hoeft dus geen grote beweging te zijn. Je voelt dan gelijk als je niet mee bent in de beweging, dat krijg je een soort schok door je arm heen. Dit met allebei je armen doen. Dan voel je gelijk jou scheefheid.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:59

Zo, mevrouw muts weer even aan het werk gezet vanmiddag.
Ze was het er niet mee eens dat ik haar ging rijden. Resulteerde even in weer steigeren.
Ze had een paar dagen 'vakantie' gehad, dus mevrouw vond het tijd om eens even te laten weten dat ze eigenlijk liever vakantie had :+
Maar uiteindelijk fijn gereden.
Morgen weer les. Ben benieuwd..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:58

Ik heb ook liever vakantie, helaas moet ik na het weekend weer aan het werk. :+ Hier ook vrijwel alle lessen afgezegd vanwege het weer. Woensdag had ik nog wel een lesmeisje op Jonas en morgen heb ik nog een les in de agenda staan, ben benieuwd of ie door kan gaan. Ik heb er maar eentje met een binnenbak.

Vandaag eens gekeken of mijn witje ook nageeflijk kan galopperen. Dat kan ze! :D Wel lekker rechtuit op het zandpad, bochtjes galopperen vindt ze nog moeilijk (leuk, vijfgangers...), maar ik was erg blij!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:24

Heb al veel rassen gereden, maar de IJslander nog nooit. Vraag me iedere keer weer af of de training van een IJslander zo heel anders is dan een standaard pony?
Zie ook eigenlijk nooit IJslanders nageeflijk lopen. Goed dressuurmatig gereden IJslanders ook niet..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:48

ik heb zo lekker gereden vandaag, eerst de grote vos ..die had er zin in ,steeds stiekem een slagje harder..en dan als ik ff niet oplet slaat ie door en gaat ie aan de tatterdetetter :D maar ik had m steeds mooi op tijd terug bij de les :)) en als ie aangaat dan gaat ie lopen...stopt ie niet graag meer ,das nog een werkpuntje hij kan in de stap dan niet meer "loslaten' en begint op alles aan te dribbelen,piafferen,zitten tot in levade ,hij moet alleen even uitademen,maar ja...BAAS!! {zo kijkt ie dan} dan kan uitstappen en ontspannen erg lang duren :roll:
met t goof heerlijk aan de gang geweest en dit was de eerste dag dat ik weer t gevoel had dat ie energie opdeed van t rijden ipv energie kwijtraakte,fijn dus <3

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:53

Gisteravond zijn we in Utrecht geweest. Bij Miss Saigon. Was prachtig. Het was nog wel een onderneming met de harde wind van gisteren, maar goed, we hebben genoten.
Volgende week moet ik ook weer aan het werk. Die 2 weken vliegen voorbij.

Vandaag weer gereden. Ik heb weer een hele les geleerd. Het ging in het begin niet lekker. Ze ging snel, was onrustig met het hoofd, soms zelfs zwaar in de aanleuning. Ik reed voor mijn gevoel een ongeleid projectiel. Ik merkte aan mezelf dat ik gefrustreerd raakte. Ik heb de teugel losgegooid en ben daarna gaan stappen en alles even voor mijn gevoel losgegooid. Ik vergat te rijden, ik lifte mee als een passagier en daarom was ze zo onrustig.

Daarna de teugels weer opgepakt en haar bewust gereden. Probleem was direct opgelost. Ze ging direct nageven. Soms kroop ze er even achter, maar dat wordt vanzelf beter als ze sterker is. Daarna bood ze me alles op een presenteer blaadje aan. Paar pasjes Achterwaarts, ubertreten, sbw, travers, een galopje die super onder mijn zit was. Wij hebben beide enorm genoten. Ze werd steeds enthousiaster en bood steeds meer aan. Ik moest echt op een gegeven moment stoppen, want als het aan haar had gelegen dan gingen we nog mooi even zo door. Ik moet het natuurlijk wel rustig aan doen, want ze heeft een poos stilgestaan, maar je merkte echt dat ze een soort positieve vibe van het rijden kreeg.

Wat een machtig gevoel dat een paard op zulke kleine hulpen reageert. Ook dat je voelt dat een ophouding echt helemaal doorvloeit door het hele lijf.
Mijn les was vandaag was dat ik haar wel echt moet rijden en niet te passief als een passagier moet meeliften. Ik heb haar daarna bedankt voor de fijne rit. :D

@knollentuin
Fijn dat je zo lekker hebt gereden en dat Goof het weer een stuk beter doet.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:21

Zo vandaag suuske gereden. Ze was erg braaf. Alleen nageefelijk blijven is een lastig punt. Ze geeft me een halve volte of bij hoge uitzondering een hele volte braaf lager en rond, maar langere stukken vertikt ze. Heb haar iets gedwongen net en daarna bood ze het zelf tussendoor aan. Ze kan het dus zeker wel, maar lijkt wel alsof ze zich moet overgeven aan mij en toegeeft dat het fijner is. rare merrie <3

nou goed zoals belooft het verslagje van de les van vorig :') jaar (30-12-2011).

Zie hier mijn mooie laarzen :D en mijn suuske... beetje op de voorhand :j
Afbeelding

Mooie drafje... al mag ze meer nageven. Maar ben al blij met balans op de benen.
Afbeelding

Lekker onder het werk uit proberen te komen :( Maar ben tevreden over mijn houding
Afbeelding

Beter :j
Afbeelding

Galopje.. zit best goed op mijn kont, maar suus loopt beeeeeetje uit elkaar
Afbeelding

Fijn galopje door de enge hoek. Hier zij KT... geef maar.... tja en dan moet ik natuurlijk niet voorover kukkelen.... ga zowat achter de teugels aan met suus haar neus naar beneden.
Afbeelding

Al met al zie ik vooruitgang. Suus is veel beter in balans en ik zit ook stukken beter... Nog veel te leren maar met hulp van onze lieve juf komen we er wel.
Laatst bijgewerkt door SabM op 06-01-12 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:27

Oh en natuurlijk Knollentuin bedankt voor de foto's maken.
En voor onze lessen natuurlijk +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:27

Lekker bezig meid!!! Stoer!

Suus is een mooi vos meisje :+:

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:13

aha! daar zijn de fotos! best nog aardig beeld met die lastige lage zon 8-)
ik geef geen commentaar, ik zie het verschil al goed ; suus dr flink ontwikkelde onderhals is op deze fotos niet meer zo prominent aanwezig,ook het te diep duiken en daaarmee tekort in de hals kruipen zie ik verbeteren.
iedereen kan suus dr holle rug en oplopende lendenen zien,foto 3 zeer duidelijk,en goed op weg foto 4!
shoot! toch commentaar! heb je stiekem fotos van vroegah?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:22

Zo tijdje van weggeweest, ben erg druk. Gaat het allemaal goed hier?

Mams heeft me vandaag weer eens gefilmd. Moet van instructrice Zya nu minder gaan "helpen"
en ik moet haar niet zo makkelijk lang laten worden omdat ze dan toch wat teveel van het achterbeen
af wil lopen. Belangrijkste is.. Hoooofd schouders knie en teen knie en teen :P

Oftewel, kantelde mijn hoofd te vaak in voltes, schouders kakten in en wou afentoe knijpen met mn benen,
ik moet me langgggg maken en trots zitten.

Het wijken etc gaat echt zoveel fijner.. ik ben helemaal in <3

Benieuwd hoe ze het zondag doet.

[RT-HAW] [***] L2 en stukjes M1 training

Straks bijlezen :j