justkid schreef:Als je de teugels helemaal los laat dan stop je er energie in van achter, door je benen zet je de achterkant in werking maar je laat alles er net zo snel aan de voorkant weer uitlopen.
Omdat Kid het al makkelijk vindt om met haar hoofd laag te lopen is het voor haar niet zo moeilijk om haar rug op te bollen (en zo te verzamelen)
Ik denk dat jouw paarden een hoge hals houding/inplant hebben en dan is het belangrijk dat ze die eerst kunnen laten vallen anders is het moeilijk om een mooie boog te maken. dan knikt eigenlijk alleen het eerste stukje in, hun hoofd maar blijft de rug hol. Dat is het tegenovergestelde van wat je wil bereiken.
Als de rug omhoog komt dan voel je dat echt meteen is mijn ervaring met Kid.
Volgens mij is de eerste stap eigenlijk dat ze de hals willen laten zakken.
Als ze dan ontspannen kunnen lopen met jou op hun rug dan komt de rug al wat omhoog.
Zeg ik het zo goed K en J?
Dank je justkid! Ik denk dat ik met jouw rijstijl de meeste overeenkomsten lijkt te hebben. Jazeker heb ik al bereikt dat de paarden hun hoofd laten zakken en de nek strekken. Ik rijd eigenlijk meer dan de helft van de 'werk'tijd aan een losse teugel. Inderdaad ontspanning inbrengen. Dat gaat bij het ene paard makkelijker en sneller dan het andere uiteraard. Wat jij schrijft het eerste stukje wat alleen inknikt, welk stuk bedoel jij? en dat is nu juist wat ikzelf vanaf de rug moeilijk vind te beoordelen.
Onze paarden zetten snel de hals op, - nek heb ik onlangs begrepen is juist niet het stuk vanaf de schoft zoals ik altijd dacht
de nek is dat stuk van de hals net onder het hoofd.
Ik ben veel overgangen aan het rijden, vanuit stilstand direct in een galop bijvoorbeeld en vanuit galop terugbrengen naar lager tempo met zit. Verder heb ik duintjes en een heuvel tot mn beschikking om in tempo naar boven te klimmen aan een losse teugel. Met de meesten ben ik eveneens de draf aan het uitstrekken.
De paarden lijken in dit werk plezier in te hebben, net als ik.
Ik vind het alleen verwarrend dat ik 7 poowns aan het rijden ben, terwijl ik eigenlijk juist eerst mijzelf wil verbeteren, waarschijnlijk gaat alles uitstekend, maar heb ik gewoon 7 beelden tijdens het schrijven die ik over elkaar projecteer en wat in mijn hoofd verwarring geeft.
Voor jou en jullie niet eenvoudig om advies te geven.
Oh ja daarnaast heb ik ook die diverse topics gelezen met discussies over het 'aan de teugel lopen' ed. en de misverstanden daarover. Er staan wat foto's bij die ik helaas niet kon openen.
Naast het enthousiasme van de paarden, net als lezen van al jullie posts geeft me in ieder geval voldoende stimulans om door te gaan!
Tis net als studeren!