Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:47

Gezellig fjordjes. Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

@ lies. Jij bent hier lekker fanatiek denk? Onze motiverende factor haha.

Ik.zit eraan te denken om barre vanavond maar op te zadelen. Nu kan het nog. Over een week gaat meneer een maand in training bij mijn instructrice omdat hij nogal intelligent blijkt te zijn en snel leert en er aardig wat potentie in zit. Dan is hij wat verder door gereden en kan ik aan de slag met mijzelf.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:07

Ja ik spreek ons hier allemaal de moed in.haha

Leuk dat barre op training gaat!goeie keuze :D

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:32

ja ze bood het zelf aan. Ze heeft nog een paard hier in de buurt die getraind moet worden en dacht meteen aan barre en mij. Voor Barre is dat heel erg fijn, ook natuurlijk vanwege zijn balans. Voor mij is dat ook fijn omdat ik het daarna ook weer goed kan op pakken met een verder gevorderd paardje. Ik ben zelf nou eenmaal geen wereld ruiter en dat in combinatie met een paard dat een hoop moet leren, leert en snel oppikt is dit gewoon een hele fijne optie. Even een maandje doorbijten dus aangezien hij dan 3 a 4 x per week al gereden wordt. Dat ga ik even missen maar daarna kan ik er weer heerlijk van genieten. Voor nu wil het echt even goed afsluiten en dat rondje baan gewoon doen!

Je spreekt ons inderdaad moed in haha. de schop onder mijn kont die ik afentoe echt nodig heb!

aimeexyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:33

ik was ook heel bang , probeer gewoon goed door te ademen en te denken aan ontspanning dan gaat je paard ook ontspannen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:00

Ik denk dat dat laatste iets is wat wij allemaal hard proberen maar wat makkelijker gezegd is dan gedaan ;)

Barrelover: fijn dat iemand anders je paardje wat meer gaat doorrijden :) Hopelijk wordt je paard daar wat stabieler en zelfverzekerder van, waardoor jij er ook met meer vertrouwen op kunt stappen!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:18

Ja inderdaad dat zou wel fijn zijn. Eigenlijk heb ik best een braaf knol maar maak echt mijzelf gek. Zucht..

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:38

Ik denk dat dat voor velen van ons het grootste probleem is ;)

Door mijn vorige bijrijdpaard is mijn angst weer verergerd, en doordat dat paard op elk klein dingetje heel heftig reageerde zit nu tussen mijn oren dat elk paard zo doet :P Gelukkig is het paard wat ik nu rij behoorlijk koel in de kop, en begin ik dat heel langzaamaan ook te beseffen :) Merk nu na 4 weken al dat ik steeds een beetje minder let op geluiden en dingen die om mij heen gebeuren en meer op het paard en mezelf durf te gaan letten :)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:40

wel heel lekker dat je nu een paardje hebt waarbij je langzaam aan dat vertrouwen weer terug wint. We moeten gewoon doorzetten en weer gaan genieten.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:45

Precies, en het gaat ons allemaal lukken!! Ik kan ook nu al niet wachten tot ik mijzelf een eigen paardje kan veroorloven :) Graag een lekkere goedzak waar ik heerljik me kan ompannekoekbakken en buitenrijden etc :)
Tot die tijd denk ik dat ik een boel kan leren van het paardje waar ik nu op rijd :)

unopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:31

Ik had dat 2 jaar geleden ook ik ben toen met paard en al zegmaar opgeklapt vervolg ikzelf had een trauma bij aangalloperen. Maar bij mij was het al snel afgelopen omdat er bij moet werd ingesproken zo van Het gebeurde perongeluk "het paard deed het echt niet expres."

maritloveuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:34

Hierboven 1 tip het is fijner als je met interpunctie werkt. ;)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:44

het is ook een kwestie van gewoon doen. Ik sta nog steeds op het punt om vanavond een rondje baan te doen met Barre. ik zal gauw genoeg merken aan hem of hij zich gaat gedragen of zelf ook nerveus is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:08

Hoe is het gegaan met Barre? :)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:58

@SuperLiesje: blijf het op die manier doen tot je zeker bent dat het lukt zonder hulp. Ik spreek uit ervaring. Ik had zo een angst om te galopperen dat ik me volledig opspande en aangalopperen lukte dus niet, ondertussen heb ik er al 3 springlesjes op zitten en ga ik over 60cm, dat is ook wel altijd even spannend. Wat ik wil zeggen is dat ook ik van ver kom. Niets forseren, rustig opbouwen en ook jij geraakt zover!!!!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:47

zucht ik kon niet heen want mijn vriend moest te sporten en dan heb ik te weinig tijd. Helaas nog maar 1 auto op het pad..zucht. maaaaar zondag is dan de grote dag! dan heb ik de hele dag de tijd en die ga ik ook lekker aan hem besteden!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 07:52

Goedemorgen :wave:

Balen Barre. :(:)

Gisteren lekker gereden, al was ik pissig want ik wilde naar buiten maar toen brak er zo'n pinnetje van m'n hoofdstel gespje dus toen kon ik niet meer naar buiten. :( Vandaag maar nieuwe halen, en toen maar in de bak gereden. Dat ging wel redelijk maar na de galop dacht meneer dat hij klaar was en dat was hij niet. Dus hij vloog heel de tijd weg voor mijn been. Uiteindelijk een uur gereden, arm beestje was helemaal bezweet en ik sjaggo. :') Nou toen deed hij het EINDELIJK goed dus toen maar gestopt.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:12

Goed bezig somebitch. Ook al ben je chaggie, vind het goed dat je doorzet tot dat je knollie het goed doet. wel balen dat je cap kapot was maaarrrr hopelijk heb je die vandaag weer kunnen maken!

Had trouwens even je ITP's bekeken...mooi paardje joh. mooi koppie erop!

is het bij jullie trouwens ook zulk slecht weer? Ik hoop toch echt morgen en maandag op beter!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:41

Niet mn cap, maar dat hoofdstel gespje van mn bakstuk. Maar heb net nieuwe bakstukken gehaald. Wilde dus eigenlijk rijden vandaag maar hier ook rot weer, alhoewel het nu wel meevalt (wel bewolkt maar geen regen) maarja dan ben ik weer zolang weg want moet het hooi straks ook nog doen en mesten dus dat vind vriendje niet zo gezellig denk. :P

Thnx zeker een knap dier. :P

Tja, ik moest wel doorzetten, wil altijd goed eindigen. :P Nu was ik nog niet perfect geeindigd maar ik kreeg hem iniedergeval fatsoenlijk de bak door dus dan is het goed. :)

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:45

Maandag ga ik weer naar m'n paard, na een poosje. En ik ga eerst maar rustig longeren en dan dinsdag maar eens erop.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:11

Ik ga morgen alleen een rondje buiten doen en maandag met een vriendin van me!

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:12

Spannend!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:49

lekker wakker ben ik weer haha. Barre heeft vandaag les gehad van agnieszka en dat ging redelijk oke. Hij was wat eigenwijs maar deed zijn best. Snapte sommige dingen eerst even niet maar daarna pikte hij het goed op. Morgen is het mijn beurt! heb meteen de oefening gekregen om midden draf te rijden en hem terug te rijden naar een verzamelde draf.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:45

:( Ik voel me echt niet goed. Vannacht heel de nacht wakker gelegen, koorts, hoofdpijn keelpijn.
Nu wel minder maar volgens mij heb ik nog steeds koorts en ik ben suf/futloos. Maar dat mag de pret niet drukken. Ga zo toch een klein rondje buiten doen. ;)

Succes met Barre vandaag! :))

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:53

Oeh ik heb heeeerlijk buitengereden! :))

Had mijn hackamore aangedaan omdat de vorige keer een paard ervandoor ging en die van mij er achteraan ging. :\ Dat wil ik niet nog een keer meemaken dus ging ik de hack maar uitproberen. Paardje reageerde veel beter, we kwamen ook nog motorrijders tegen op van die harleys, nou daar moet die van mij niks van hebben. :')
Hij snurken en dribbelen maar hij bleef braaf bij me. :)

Voortaan blijf ik hiermee dus maar buitenrijden, zeker als ik met andere rijdt moet die van mij zich zo uitsloven. Morgen ga ik met iemand samen buitenrijden dus dan kunnen we gelijk testen hoe dat gaat. :)

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:41

hoi hoi

hier weer een "nieuwe" angstige ruiter... ;-)
ik ben mijn vertrouwen ook helemaal kwijt.. heb een 6 jarige hann x arab die vorig jaar maart zadelmak is gemaakt.. We waren lekker aan het rijden buitenritje en bakwerk.. maar op 12 april liep ik naar de bok toe om op te stijgen en ik ben aan het opstijgen en ben net halverwege om in het zadel te zitten schrikt mijn paard dus ergens van en gaat erin galop vandoor waardoor ik achter het zadel kwam te zitten, hij gaf een klein bokje want hij schrok van mij achter het zadel en hij sprong naar links maarja ik zat erachter en had niks vast dus viel op de grond helaas pols gebroken.. dus paardje op stal en naar eh gips erom en in juli weer begonnen met rijden we waren weer aan het rijden ik had al wel een klein beetje angst maar het ging wel goed zolang er maar iemand naast me stond als ik ging opstijgen i.v.m voorgaande val. Op een gegeven moment was het s'ochtends vroeg beetje waaierig en paardje was beetje fris. ik stijg op en paard doet stap achteruit stijgert en ik ga dus zitten om die stijger op te vangen en hij komt naar beneden en kreeg meteen een bok met ronde rug en 4 benen in de lucht maar ik zat nog voorover van het stijgeren en niet hierop bedacht want hij heeft nog nooit gebokt maarja na die 1e bok kreeg ik meteen nog een rotbok met 4 beentjes van de vloer en een ronde rug en een bocht naar links dus hup daar gleed ik weer.. alles goed gegaan gelukkig maar deuk in mijn ego.. samen met een prive instructrice aan de gang gegaan want ik had nu toch wel wat meer angst maar samen met haar ging het weer heel goed... we waren weer heerlijk aan het rond rijden mijn mannetje liep heerlijk tot 31 augustus we veranderen van hand mijn paard struikelt mijn voet schiet uit de beugel en wat doe ik (helemaal fout i know) schiet in de stres trek mijn been omhoog ga er dus boven op zitten paard deed niks bleef in de draf maar ging net door de bocht ik glij ervanaf en val op de omheiningspaal van de buitenbak en had mijn bekken flink gebroken.. en ja sinds die laatste val is het angst gevoel niet meer weg te slaan helaas.. heb begin januari mijn eerste buitenritje weer gedaan met het paard van een stalgenootje ging goed maar op van de spanning.. ben nu sinds een tijdje aan het lessen op de manege gaat goed maar blijf last houden van die angst dat er iets mis gaat en dat ik weer zand hap.. op de grond is er niks aan de hand heb ik helemaal geen angst maar alleen op het paard.. Instructrice zegt ook gewoon kwestie van rijden en doen..
maar het is zo enorm vervelend en ik durf dus ook niet meer op mijn eigen paard ik ben op zoek naar een bijrijder voor hem en als ik er weer aan toe ben (pas als ik met 100% vertrouwen op manegpaard zit) dan mijn eigen paard een keer uitstappen kijken hoe dat gaat..

sorry voor mijn hele lange verhaal maar hier kan ik het even kwijt met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.. alhoewel ik wel moet zeggen dat iedereen bij mij op stal me wel heel goed helpt me ook net die schop onder me kont geeft dat ik mee ga op buitenrit met paard van stalgenootje en dat ik ook wel blijf rijden.. maar het is en blijft moeilijk vind ik.. maar ik ga nu maar eens de 64 pagina's goed doorlezen kijken of er nog tips zijn.. en mochten jullie nog tips hebben please zeg ze wie weet heb ik er wat aan!!