Voor de rest ben ik het eens met superwomen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superwoman schreef:Hij/zij loopt netjes. Achterhand mag nog net iets actiever.
Je zadel is iets te klein en denk dat je zit zal verbeteren met een ander zadel.
MissEvil schreef:superwoman schreef:Hij/zij loopt netjes. Achterhand mag nog net iets actiever.
Je zadel is iets te klein en denk dat je zit zal verbeteren met een ander zadel.
Kun je me er ook een toelichting bij geven?
(Ik zit hier btw erg naar achteren geschoven, dat zie je ook als je goed kijkt, mijn zadel is 17,5" en eigenlijk had het een 18" mogen zijn, maar hij is net nieuw)
MissEvil schreef:Ik denk dat jullie met het achterhand'verhaal' (daar wilde ik eig. toelichting bij) bedoelen dat hij meer 'actie' (dus achterhand wat actiever 'omhoog') bedoelen of niet?
lailapri schreef:opkrullen=achterhand vastzetten en vergeet niet het medische stukje hè. dus rug oke, zadel oke, gebit oke, etc etc.
tessii1991 schreef:ik probeer dat zo veel mogelijk te doen idd, mijn instructrice kwam erachter dat hij links weer is vast gaan zitten en dat ipv inbuigen hij z'n hoofd kantelt en zo net lijkt of hij inbuigt. dit zou wellicht ook het probleem kunnen zijn?
Kingsley2 schreef:Ik bedoel niet lager met zijn hals maar iets ronder in zijn nek. waardoor je later makelijker naar de oprichting kan rijden.
Voor de rest loopt hij heel mooi Je hebt je handen netjes maar door je zadel zit je iets te ver voorover en als je zadel iets groter zou zijn kan je ook iets dieper zitten wat beter is voor het paard zijn rug.
tessii1991 schreef:@ superwoman: we zijn erachter gekomen dat hij vast zit op links doordat we hem wilden inbuigen dat hij zijn hoofd kantelde.
Normaal gesproken als ik gewoon rijdt en hem niet wil inbuigen naar links kantelt hij z'n hoofd niet
jade_love schreef:Een paard aan de teugel krijgen leer je vind ik alleen door veel oefen, voor jezelf en voor het paard.