listiglistje schreef:Nou Arie ik kan de cijfers niet ontdekken van dat Enorm Antiek Sport Paarden stamboek van je...
bah wat flauw
heb je nog een ontopic mededeling? anders kan je misschien beter weg?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:En niemand op concours geweest vandaag? Of rijden we alleen maar in de achtertuin?
Zijn er eigenlijk wel wedstrijden voor de academisch opgeleiden of is er eenvoudigweg te weinig belangstelling voor?
sasja0705 schreef:KAN HET WEER ONTOPIC??????
Simpelman schreef:Ik vind dit niet off topic, er wordt gesproken over het soort paarden waar op men Klassieke dressuur tracht te rijden.
Simpelman schreef:Overigens, Arie53 glipt het topic binnen onder een schuilnaam, maar wel om zijn stamboek en fokkerij theorie te verkondigen, respectabel maar dat hij naar mijn mening niet al te sympathiek aanpakt.
Anoniem schreef:En niemand op concours geweest vandaag? Of rijden we alleen maar in de achtertuin?
Zijn er eigenlijk wel wedstrijden voor de academisch opgeleiden of is er eenvoudigweg te weinig belangstelling voor?
nombrado schreef:ik kan mij prima vinden in de bijdrage die Arie53.....de ervaring en kijk die hij heeft op beweging , wel of niet juist uitgevoerd, en hoe de oefeningen juist uitgevoerd horen te worden is voor mij altijd leerzaam geweest. Ik hoop echt dat er wat meer ruiters eens goed luisteren.
Over skelet, bouw en beweging weet hij bijzonder veel.
nombrado schreef:ik kan mij prima vinden in de bijdrage die Arie53.....de ervaring en kijk die hij heeft op beweging , wel of niet juist uitgevoerd, en hoe de oefeningen juist uitgevoerd horen te worden is voor mij altijd leerzaam geweest. Ik hoop echt dat er wat meer ruiters eens goed luisteren.
Babootje schreef:nombrado schreef:ik kan mij prima vinden in de bijdrage die Arie53.....de ervaring en kijk die hij heeft op beweging , wel of niet juist uitgevoerd, en hoe de oefeningen juist uitgevoerd horen te worden is voor mij altijd leerzaam geweest. Ik hoop echt dat er wat meer ruiters eens goed luisteren.
Ik geloof er niks van dat hij ergens ervaring mee heeft. Boekenwijsheid dat wel.
listiglistje schreef:Maar die van Adelinde loopt al jaren in de wereldtop en van Arie geen één....ik zou zeggen trek je conclusies daaruit
hwn schreef:[
Ik had wel graag gezien dat er een parallel circuit zou ontstaan met meer aandacht voor het welzijn en biodynamica van het paard (dan kan ik hopelijk ook es naar een dressuurwedstrijd kijken zonder na 2 minuten weg te vluchten), en waar allerlei optomingen toegestaan zijn. Zo hoorde ik van iemand die zijn paard hoog opgeleid heeft, maar die kan niet hogerop in de dressuur omdat het paard stang en trens niet verdraagt, maar wel alle oefeningen uitvoert op een rubber trensje, dus moet ie noodgedwongen zijn oefeningen rijden in zijn achtertuin.
listiglistje schreef:hwn schreef:[
Ik had wel graag gezien dat er een parallel circuit zou ontstaan met meer aandacht voor het welzijn en biodynamica van het paard (dan kan ik hopelijk ook es naar een dressuurwedstrijd kijken zonder na 2 minuten weg te vluchten), en waar allerlei optomingen toegestaan zijn. Zo hoorde ik van iemand die zijn paard hoog opgeleid heeft, maar die kan niet hogerop in de dressuur omdat het paard stang en trens niet verdraagt, maar wel alle oefeningen uitvoert op een rubber trensje, dus moet ie noodgedwongen zijn oefeningen rijden in zijn achtertuin.
je praat poep....t/m de GP is een trensbit gewoon toegestaan volgens de KNHS(al vanaf maart 2010)
Daarnaast mag er maar heel weinig qua optomingen, alleen vanaf het Z1 is s&t pas toegestaan....
Misschien moet je eens vaker gaan kijken zodat je weet waar je over praat ipv horen zeggen?
nombrado schreef:listiglistje schreef:Maar die van Adelinde loopt al jaren in de wereldtop en van Arie geen één....ik zou zeggen trek je conclusies daaruit
Ik neem aan dat Adelinde dat paard niet heeft gefokt?
je hebt fokkers en ruiters....zit wel verschil in.
Met hangen en wurgen is ze idd wereldtop..ik wordt er niet blij van (en al helemaal niet van bloedende monden en surfhoudingen) tja, als jullie dat mooi vinden prima.
Maar het gaat hier over klassiek of AR
als je "modern" rijd of adoreert, mag ik je dan vragen wat je in dit topic doet?
nombrado schreef:Nou ech wel...kheb prachtige fokproducten van hem gezien.
Die ik zo zou willen rijden.
dat kan ik niet zeggen van sommige kwpn ers die ik voorbij zie komen (als bv het paard van Adelinde...)
Simpelman schreef:Ik vind dit niet off topic, er wordt gesproken over het soort paarden waar op men Klassieke dressuur tracht te rijden.
Overigens, Arie53 glipt het topic binnen onder een schuilnaam, maar wel om zijn stamboek en fokkerij theorie te verkondigen, respectabel maar dat hij naar mijn mening niet al te sympathiek aanpakt.
Dit heeft tot gevolg dat meerdere posters, die dit wel door hebben, wat minder vriendelijk reageren.