Nu heb ik alleen een handje nodig.
Hoe ga ik dit aan haar vertellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Dankjewel
Nu heb ik alleen een handje nodig.
Hoe ga ik dit aan haar vertellen
Manonislief schreef:Ik kom niet aan de teugel omdat mijn paard bokt:(
Mloulou schreef:Ik wil graag dit filmpje met jullie delen, het maakte mij veel duidelijk over rechtrichten
http://www.youtube.com/watch?v=edggs6O7 ... ata_player
superwoman schreef:sharonsonja schreef:hallo ik hou mijn pony altijd op de buiten teugel en stuur af en toe op de volte in het paard komt dan mooi door zn hals heen en gaat ook meer naar beneden ik knijp op de volte mijn buiten teugel dicht en doe af en toe mn binnen teugel van de hals(insturen) en goed mijn binnen been er aan als je pony dat eenmaal weet is hij/zij er zo door heen en loopt als een trein!! veel succes P.S zelf recht blijven zitten en alleen kijken waar je heenn gaat
En wat is volgens jou het nut om je buitenhand te sluiten in de volte?
(ik hou hem overgens open)
fanessaa schreef:mijn pony zet zich vast in de bak en als ik haar er door heen drijf gaat ze bokken omdat het dr niet aanstaat maar ga net zo lang door tot ze er mee ophoud ga vaak naar buiten genieten ze van en worden ze ook wakker vanmanonislief dan moet je even opletten wat de reden is dat je paard bokt, misschien zit hij vast in zijn rug of vraag je hem teveel wat vele doen. heel veel denken dat ze het paard aan de teugel rijden als ze hem naar beneden trekken of gaan vragen. een paard moet zelfstandig naar beneden gaan lopen en daar hoef je vrij weinig voor te doen. Alleen maar been geven. Probeer te kijken met wat je doet als je paard bokt. doe je niks wat er opleid dat je paard bokt dan kan je kijken of het zadel goed past. mijn pony bokte telkens al ging ik zonder zadel erop in draf en de reden was dus omdat hij vast zijn in zijn rug. gelukkig is dat probleem opgelost. Jammer genoeg kan een paard niet praten wat er mankeert dus zullen wij er meer open voor moeten stellenHopelijk dat je hier wat aan hebt hihi (A)
sharonsonja schreef:fanessaa schreef:mijn pony zet zich vast in de bak en als ik haar er door heen drijf gaat ze bokken omdat het dr niet aanstaat maar ga net zo lang door tot ze er mee ophoud ga vaak naar buiten genieten ze van en worden ze ook wakker vanmanonislief dan moet je even opletten wat de reden is dat je paard bokt, misschien zit hij vast in zijn rug of vraag je hem teveel wat vele doen. heel veel denken dat ze het paard aan de teugel rijden als ze hem naar beneden trekken of gaan vragen. een paard moet zelfstandig naar beneden gaan lopen en daar hoef je vrij weinig voor te doen. Alleen maar been geven. Probeer te kijken met wat je doet als je paard bokt. doe je niks wat er opleid dat je paard bokt dan kan je kijken of het zadel goed past. mijn pony bokte telkens al ging ik zonder zadel erop in draf en de reden was dus omdat hij vast zijn in zijn rug. gelukkig is dat probleem opgelost. Jammer genoeg kan een paard niet praten wat er mankeert dus zullen wij er meer open voor moeten stellenHopelijk dat je hier wat aan hebt hihi (A)
fanessaa schreef:mijn pony zet zich vast in de bak en als ik haar er door heen drijf gaat ze bokken omdat het dr niet aanstaat maar ga net zo lang door tot ze er mee ophoud ga vaak naar buiten genieten ze van en worden ze ook wakker vanmanonislief dan moet je even opletten wat de reden is dat je paard bokt, misschien zit hij vast in zijn rug of vraag je hem teveel wat vele doen. heel veel denken dat ze het paard aan de teugel rijden als ze hem naar beneden trekken of gaan vragen. een paard moet zelfstandig naar beneden gaan lopen en daar hoef je vrij weinig voor te doen. Alleen maar been geven. Probeer te kijken met wat je doet als je paard bokt. doe je niks wat er opleid dat je paard bokt dan kan je kijken of het zadel goed past. mijn pony bokte telkens al ging ik zonder zadel erop in draf en de reden was dus omdat hij vast zijn in zijn rug. gelukkig is dat probleem opgelost. Jammer genoeg kan een paard niet praten wat er mankeert dus zullen wij er meer open voor moeten stellenHopelijk dat je hier wat aan hebt hihi (A)
sharonsonja schreef:ze loopt over de rug uit zich zelf aan de teugel alleen ze zet zich in de bak vast en op het moment dat ik been geef gaat ze bokken en mijn instructeur zegt ook je moet er gewoon door heen helpen
superwoman schreef:Ik hoop wel dat je er nog extra over gaat nadenken.
Toevallig laatst nog een les bekeken van een relatief goede instructrice. 1 ding stond me erg tegen. Toen de combinatie een overgang maakte naar de draf,kwam het neusje wat omhoog. Daarop gaf de instructrice aan dat ze de teugels moest vasthouden,want dat mocht het paard niet. Het was heel duidelijk dat de fout eigenlijk lag bij de voorbereiding van de overgang. Daarbij ben ik van mening dat wanneer je harder wil,je niet de handrem erop moet zetten. De vorige eigenaresse loste het ook anders op, die had het paard t/m de z uitgebracht. Dus paard was ervaren genoeg en was er geen sprake van corrigeren.