Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:11

Ik heb een lekkere buitenrit gemaakt. Ze was weer superbraaf. We hebben deze keer een nieuw obstakel overwonnen, namelijk 2 hele smalle bruggetjes. Ze twijfelde enorm, maar uiteindelijk ging ze in alle rust. Ze vindt het echt supergaaf buiten en je kunt daar echt heerlijk buitenrijden in de omgeving.
Ik ben even bezig geweest met mijn handen en armhouding. En heb een volledig spaghetti momentje gehad, in mijn hele lijf. Voelde lekker. De bak is ook weer wat droger, er bleek een put van de drainage verstopt te zijn. Hopelijk kunnen we dit weekend weer in de bak rijden.

Ik ben een interessant boek aan het lezen over contact met paarden.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:23

Welkom Beckie.

Gooya, vervelend dat Janus weer in standje race staat buiten. Gaat het inmiddels al weer beter? En is de bak bij jullie al weer te doen?

Lekker Ankem dat je geniet van je buitenritjes.

Pantykous: niet bang zijn om dingen fout te doen, snap het wel, en je bent niet de enige, maar van niets doen wordt het ook niet beter. Het is een kwestie van luisteren naar je paard, hoe is haar reactie op mij. Dus gewoon dingen uit proberen.

Ik lig ook weer stil. Bak was een paar dagen heel fijn te rijden, maar nu weer 1 blubber bende. Ben nu wel aan het stappen in de bak, maar durf niet te draven, moet ze veel te hard aan d'r pezen trekken. Best wel jammer van de stal waar ik sta, dat de bodem niet meer is dan een hoop zand. Maar ja verder is alles helemaal top, geen gezeur dan mede pension klanten die denken het beter te weten. Sta er namelijk helemaal alleen. Dus mijn witje staat er en dan nog een merrie met haar jaarling veulen.
Heb wel op een pension stal gestaan, maar ben verwent, en dat komt door knollentuin....
Dat ik bij haar stond hadden we een heel gezellig groepje, 6 paarden en een pony. Geen gezeur van vervelende klanten, gewoon gezellig een soort van tweede thuis. Dat ik verhuisde naar Leusden, viel me dat wel zwaar, om op een grote pension stal te staan en allemaal wijsneuzen langs de kant. Kan nu gewoon lekker mijn eigen ding doen, met als enige nadeel dat de bak nu niet goed is.

Anoniem

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:29

Da's zeker jammer. En tenzij de zon nu heel hard gaat schijnen hebben we vrijdag ook stap les. Al is de voorste helft nog een beetje te doen, althans, tot gisteren.
Ik ben heel bewust steeds mijn schouders aan het laten vallen, ze willen steeds omhoog :D
Vegs maakt het niks uit, wel qua rijden, maar verder niet, die is mega blij :D

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:31

Een moeilijke keuze is dat dan he?
Ik heb ook op grotere stallen gestaan, met binnenbak, voor mij errug fijn, maar ik kan ook niet goed tegen het massale en roddelgedoe. Ik voel me daar heel onprettig bij. Ik sta nu ook op stal met alleen maar een buitenbak, die heel blubberig is. Er is maar een kleine club pensiongasten. Iedereen rijdt recreatief en is volwassen. Paarden hebben het goed, gaan elke dag naar buiten en krijgen 7 tot 8 keer eten per dag. Tja, dan moet je het maar doen met de bak.
Heb je de mogelijkheid om naar buiten te gaan met je paard? Daar bouwen ze ook van op en kun je ook kleine oefeningetjes doen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:31

Voor morgen is er weer storm voorspeld Yamcha, dus het zal wel gepaard gaan met flink wat regen.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:43

Ankem ik kan wel naar buiten, althans door de woonwijken heen en langs een kanaal. Heb dat ik veel moest stappen voor de pees haar op de ijzers gehad, maar toen ik niet meer op het harde hoefde te stappen, haar weer op blote voeten gezet, want met het oog op winter met sneeuw etc vind ik dat fijner dan een ijzer ivm klompen onder de voeten. Ze heeft voor witte voeten mooie harde voeten, maar niet zo hard dat ik nu veel op het harde kan stappen. En moet meer dan een kilometer over het asfalt voor ik in een berm kan rijden. Dus dilemma dilemma, maar de smid komt volgende week dus zal even nadeken wat nu wijsheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:48

Als je nou zeker zou weten.dat er geen sneeuw komt, een ijzertje, denk ik. Weet niet hoe hard haar hoeven zijn, hoe hard ze slijten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:29

Sinds vorig jaar heb ik preventief sneeuwbeslag bij Miga. Dat is een soort van rubberen ring die onder het ijzer zit, waardoor er geen sneeuw kan blijven plakken. Ideaal! En het kostte maar een tientje extra, dat heb ik er wel voor over.
Venna staat in de winter gewoon lekker op blote voeten.

@Japeloup, is er niet iemand in de buurt met een goede bak waar je naartoe kunt gaan om te rijden? Ik heb de paarden bij mijn ouders staan en daar is alleen een weiland. In de winter ga ik óf naar een vriendin die een hele fijne buitenbak heeft (5 min met de trailer), of naar de manege, dat is iets verder rijden.

Kan het me goed voorstellen dat jullie niet graag op een grote stal staan. Zelf heb ik dat nooit gedaan, maar vind het bij de vereniging soms ook niet leuk, kan me nooit zo goed op mezelf concentreren als het druk is. :o

Gisteren ben ik voor het eerst weer naar de verenigingsles geweest voor de eerste sprongetjes. Venna was blij! Vanaf het moment dat de eerste hindernis in zicht kwam ging de turbo aan. Ze spurtte er steeds vandoor en was na de hindernissen soms wat huppelig.
Vandaag heb ik gelongeerd en dat ging heel prima, ze was niet stijf en liep lekker over de rug.
Ik ben wel blij dat ze springen weer zo leuk vindt, kan ik dat voorzichtig weer gaan oppakken en haar daarmee losser en sterker gaan maken. Want springen IS leuk! :):)

Wel merk ik duidelijk dat mijn zadel nu anders ligt. Het was scheef en is nu recht gevuld, maar volgens mij zit ik zelf nog steeds scheef, ingeknikt zodat ik meer druk heb op mijn linker zitbeenknobbel en zodat mijn rechterschouder hoger is. In stap kan ik dat goed corrigeren, in draf soms maar in galop, met name linksom, wil dat helemaal niet zo goed. :n Iemand tips?
Want ik ben bang dat mijn zadel zo binnen de kortste keren weer scheef is...

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:36

Sneeuw beslag is een optie, maar vind haar fijner lopen op blote voeten, dus vandaar de keuze voor blote voeten.
De buren hebben een mooie bodem, maar ook dan moet ik te paard er heen. Heb wel een trailer, maar man lief heeft voor zijn werk de bus nodig. En al zou ik de bus hebben kom ik nog niet makkelijk weg. Ze is niet de makkelijkste met laden (lees: heeft een longeerlijn achterlangs nodig), en ben altijd alleen op stal. De eigenaresse van stal durft niet zo veel met paarden, haar man is vorig jaar plotseling overleden en ik zorg nu voor de paarden. Heb er andere jaren ook wel over gedacht om voor de wintermaanden tijdelijk te verhuizen, maar wil dat nu niet ivm de zorg voor de merrie en jaarling. Heb beloofd dat ik voor de paarden zou zorgen, dus ja.... Het ligt allemaal net ff anders.

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:41

@livetime
Citaat:
Ook ik zeg tegen mijn instructrice op mijn beurt: "Ik leer het ook noooooit" Waarop zij dan zegt: "Joh weet je hoeveel je al hebt geleerd de afgelopen tijd?!"

Bedankt voor de bemoediging!! Ik weet het eigenlijk wel, maar het is moeilijk om objectief naar jezelf te kijken :j Mooi dat iedereen hier wil blijven leren. De juf haar juf en die haar juf etc etc

We hadden vorig jaar eigenlijk een filmpje moeten maken bij les 1...

Gisteren stortte het, vandaag reed Bijrijder, morgen mag ik weer. Fijn weerbericht idd :(

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:44

Over drukke stallen gesproken. Daar kom ik vandaan! 7 jaar gestaan op een drukke pensionstal en daarvóór 8 jaar gereden op een drukke manege.
Sinds oktober sta ik nu in alle rust op privéstal en weet nog steeds niet wat me overkomt. Kan me zowaar concentreren en kom eindelijk s echt aan trainen toe!

Ben je hard bezig met corrigeren van je paard in de galop Rhys? Of is het iets wat echt alleen met je eigen houding te maken heeft?
Is je paard toevallig rechtsgebogen? Dat je daardoor jezelf minder tegen komt in de rechtergalop, maar juist veel meer in de linker?
Zou eens proberen hoe het is om in de verlichte zit te galopperen en dan heel goed je voeten in je beugels proberen te voelen. Alsof je op de grond staat.
Daar zou ik mee beginnen op de rechte lijn. Daarna 1 keer rechtsom galopperen op de volte, waarbij je heel goed mee draait met je bovenlichaam in de vorm van de volte. Vervolgens linkergalop op de volte. Rondje zo galopperen en weer terug op rechts. Zet in iedere volte goed je druk op je binnenbeen en focus op je schouders laag te houden. Zodra je één van je schouders hoger brengt, dan raak je alweer uit balans door spanning.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:49

@ Tov, mijn instructrice is bezig met het behalen van haar graad in de academische rijkunst. Ze moet examen afleggen bij Marijke binnenkort en voor meneer Bent Branderup himself.
Ze moet hier oa een verslag voor schrijven hoe haar training het afgelopen jaar is verlopen met haar paard en haar eigen persoonlijke ontwikkeling beschrijven.
Ik had het geluk vandaag dat ze het verslag voor me had uitgeprint, zodat ik haar worstelingen kon lezen, maar ook haar wauw-momenten. Vind dat echt extreem bijzonder, dat ze mij zo'n persoonlijk iets laat lezen.
En dan denk ik dat ik een uitzondering ben dat ik mezelf steeds zo genadeloos tegen kom en het maar niet op lijkt te schieten.... Ik heb hoop gekregen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:54

Nu ben ik wel benieuwd wie jou instructrice is LiVtime :)
Die Bent-weekends zijn namelijk altijd op dezelfde stal als waar ik met ponymans sta :j Mag als pensionklant ook aan het weekend meedoen (de theorie dan, niet rijden uiteraard), vorig jaar al eens gedaan, en dit jaar pik ik er ook nog zeker een weekend uit. (maar wel in de zomer denk ik, minder koud om stil te zitten luisteren in de bak :Y) )
Hoewel ik zelf niet academisch rijd vind ik het wel leuk om uit elke stroming mee te pakken wat me past, dus ook hieruit :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:22

'avond :)
Deze keer ben ik in een beter humeur dan de vorige keer :o

Kom net van Janus. Wilde hem losgooien, begint het te plenzen. Toen maar lekker geborsteld, staart helemaal ontklikt, mini-massage gegeven, voerzakken geleegd in ton en Janus mee laten smikkelen. Daarna was het droog, dus Janus nog lekker laten rollen. Nog 10 minuten gestapt aan de hand op het hard, en toen weer op stal gezet.
Ik heb me er nu maar bij neergelegd dat dressuren in de bak er voorlopig niet in zit. Veel te blubberig. Lijkt wel alsof Janus zuignappen aan zijn hoeven heeft, echt veel te zwaar.
Janus is wel erg vrolijk, en dat was een meevaller voor mij. Had een hele sjachrijnige tink verwacht.

Beckie, welkom hier.
Beckie schreef:
1: Ik moet nog een hoop leren en dan met name alles tegelijk doen :o . Ik heb gemerkt dat het bij mij begint met concentratie.
2: Nu merk ik dat als ik m'n kont ontspan (dat bedoelen jullie toch met zachte billen :o? ) m'n onderbenen/kuit opeens veel minder stil liggen. Ze gaan te veel van achter naar voren voor m'n gevoel (wrijven langs m'n paard zeg maar). Is dit euvel herkenbaar? Doe ik iets verkeerd, bijv. spanning op de verkeerde plaats of is het gewoon wennen?

1: Een "nieuwe" manier aanleren van rijden, kost veel energie. Dat je concentratie soms wat minder is, hoort daarbij.
Ik wilde in het begin ook alles tegelijk doen wat bij de lessen behandeld en geoefend was. Ik weet nu dat dat, zeker in het begin, echt niet kan.
Je zou beginnen met kunnen gaan focussen op 1 ding, bv je benen stil houden en niet continue drijven. Daar ga je dan een paar minuten mee aan de gang, en vervolgens even ontspannen stappen (vind je paard ook fijn :) ) Daarna ga je bv letten op je arm en handhouding. Vervolgens op goed vooruit kijken. Dan goed vooruit kijken en tegelijk op je benen letten. Vervolgens alleen letten op reactie van je paard op je been/zithulp etc. Als je het in kleine stapjes verdeelt, dan kan je het makkelijker verwerken, en je zal van zelf merken dat het makkelijker gaat.
2: Wat ik een hele fijne oefening vind om diep en ontspannen in het zadel te zitten: Leg je knieen maar eens voor het zadel. je billen indien nodig iets naar voren schuiven, zodat je in het diepste punt van het zadel zit. Als je het aandurft een stukje gaan stappen, en anders alleen tijdens het halthouden. Na 1 a 2 minuten laat je je benen naar beneden hangen. Laat ze maar zo zwaar mogelijk ontspannen naar beneden hangen, en voel hoe je billen in het zadel zitten. Dieper en zachter kan je niet zitten. Probeer dit goed te voelen.
Als je vervolgens om de beurt de benen zover mogelijk naar achteren brengt en langs het zadel weer naar voren laat glijden, dan zorg je dat je met de binnenkant van je bovenbenen tegen het zadel ligt (ipv de achterkant van je bovenbenen, wat pipo-voeten oplevert) . Als je binnenkant van je bovenbeen tegen je zadel ligt, dan ligt je knie ook tegen het zadel, en zullen je voeten min of meer vooruit wijzen.
Dit vol blijven houden met rijden zal misschien wel lastig zijn, omdat je spieren hier niet aan gewend zijn, maar je zou dit gewoon af en toe kunnen doen om het gevoel te krijgen.
Misschien ga ik het zo nog lezen, maar krijg je hulp erbij? ik denk dat het heel moeilijk wordt om hier in je uppie mee aan de gang te gaan.

Pantykous, iets verkeerd doen hoort bij het leerproces. Ik zou zeggen: gewoon lekker gaan oefenen :) Al zijn het maar korte stukjes.

Ankem kreupel uit bed gekomen... Enig idee hoe het komt? Lastig voor je
Super ritje gehad zo te lezen. Toppie!

Leuk Tov, dat het zelfs tijdens het schaatsen doorwerkt.
En tuurlijk is er nog hoop voor jou. Leren gaat met ups en downs, en ik lees dat je al heel veel vorderingen gemaakt hebt. Juist doordat je zo bewust wordt van alles, lijkt het leertempo maar niet op te schieten, maar als je terugkijkt weet ik zeker dat je een grote verbetering ziet met waar je vandaan komt. Dus kop op :)

Balen Japeloup, dat de rijbak bij jou ook weer prut is. Bij ons ook alleen maar zand, dus ik denk dat we aardig gelijk op gaan.

Rhys lekker aan werk met enthausiaste Venna.
Heb je wel eens gekeken of naar laten kijken of je bekken niet scheef is, en/of dat je benen ongelijke lengte hebben? Dat zou ook kunnen verklaren waarom je de neiging hebt om scheef te zitten in het zadel. Een cm beenlengte verschil is een megaverschil tijdens het rijden. Daar zou je dan je beugellengte op af moeten stemmen.

Fijn dat deze stalling je beter bevalt Livetime.

Nou... verder niet zoveel te vertellen vanaf deze kant. Tot de volgende keer

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:25

@LiVetime, bedankt voor de tips! Ik ben nog nergens mee bezig op dit moment, een beetje tempocontrole en ze moet wel een beetje buigen met de volte mee, maar verder hoeft ze alleen nog maar heel simpel door te galopperen. Ben nog veel te druk met mezelf!
Ga proberen om mijn vader over te halen om te filmen dit weekend, misschien dat ik dan wat kan laten zien.
Ze is idd rechtsgebogen trouwens, aan de longe trekt ze linksom ook veel meer dan rechtsom (nouja trekt, het valt me op dat ze linksom meer druk op de longe neemt dan rechtsom). :)*

@Gooya: jouw oefening 2 vind ik ook heel fijn! helpt heel goed om 'dieper' te zitten.
Ik weet niet precies hoe het zit met die scheefheid van mijzelf, heb komende maandag een afspraak bij de fysio, ben benieuwd wat ze daar zeggen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:31

@japeloup
Dat is zeker erg lastig. Je kunt nu weer wat doen en dan wil je ook graag. Mijn overleden merrie moest ook zo geladen worden. Moest ook altijd iemand erbij hebben. Lastige overwegingen....

Ik denk dat iedereen wel van die worstelingen met zichzelf heeft. Ik tenminste wel. Ik kan het soms thuis helemaal gaan zitten te beredeneren waarom iets niet goed ging en probeer me dan te verdiepen hoe ik dat probleem het beste kan aanpakken. Ik ben nu voornamelijk met mijzelf bezig, zowel met buiten rijden, als in de bak. Bij mij zijn het de handen, armen, schouders en adem laag. Het is wel heel mooi om te zijn hoe paarden daarop reageren. Ik wist vooraf dat het bruggetje kwam. Ik wist niet hoe Kelly daarop zou reageren. Ik ben er heel relaxt mee om gegaan. Ze stond eerst te twijfelen voor de brug, ik heb haar bemoedigend toegesproken, ben zelf heel ontspannen gebleven en langzaam, maar zeker ging ze de brug over (hij was echt heel smal). Dat vind ik mooie leermomenten voor mezelf. Voorheen zou ik al ver voor dat we bij de brug zouden zijn zitten stressen van ojee, wat als....Volgens mij heeft dat een averecht effect. Na die brug voelde ik me echt mega trots :)

Ook met het in de bak rijden kom ik ze tegen hoor. De draf is echt mijn worsteling. Ik heb door zadels die echt behoorlijk uit balans lagen mezelf een compensatiehouding aangenomen. Het lukte gewoon nooit goed, tot grote frustratie van mij, want ik werkte er zo hard voor. Nu heb ik met de prolitepad de boel in balans gekregen en gaat het draven ook een stuk eenvoudiger. Ik las dan wel je been ontspannen vanuit je heup laten hangen, maar ik kon dat nooit op mijn zadels, omdat ze te ver achterover lagen (en volgens 'deskundigen' lagen ze prima). Je wordt dan in een stoelzit gedwongen. Nu kan ik ze gewoon laten hangen en krijg daardoor mijn hak ook meer onder mijn heup. Kortom we komen wel ergens.

Voor mij is de hoofdmoot plezier. Ik heb een hectische baan, draag zeer veel verantwoordelijkheid. Paardrijden moet voor mij thuiskomen zijn, ontspannen, even niets moeten, alleen genieten op de rug van het paard. Even geen (externe) druk, dat heb ik de hele dag al. Mijn collega's moesten laatst ook al lachen. Ik loop er normaal heel netjes en verzorgd bij, jurkje, rokje, nette laarzen, haar gestyled, gezicht in de make-up. Het was vrijdagmiddag 16.00 en ik ging me op het toilet omkleden om naar stal te gaan. Rijbroekje aan, lekker vest, grote sokken, vieze schoenen. Ze vonden het zo'n wereld van verschil. Ik vind dat verschil heerlijk. Even niet moeten en alleen maar mogen.

Door het verlies van mijn paard ben ik me gaan realiseren wat het paardrijden voor me betekent. Ik heb na de geboorte en de heftige nasleep een diepe paardendip gehad. Ik had er totaal geen zin meer in. Het is later wel weer teruggekomen, maar niet op de manier wat het was geweest. Tot ik in april met hapto begon en begon te ervaren welke positieve uitwerking de paarden en het paardrijden op mij had. Ik stond zo ver bij mijn gevoel vandaan en dat kwam weer terug. In 1x gingen we weer met sprongen bergopwaarts en begon ik weer te verlangen naar het rijden en de omgang. We hebben zo nog een paar mooie maanden gehad en toen was ze zo maar weg. Weet je dat ik nu nog met een schuldgevoel van hier tot Tokio en weer terug zit over de tijd dat ik in de paardendip zat? Ik kan mezelf wel voor de kop slaan.
Ik heb na haar overlijden echt serieus weer in een dip gezeten. Ik kon mijn ei niet kwijt.
Ik ben zo ontzettend blij dat ik weer een kans heb gekregen. Ik vind het zo bijzonder dat Kelly op mijn pad kwam. Ik geniet er met volle teugen van. Nu ik weet wat het missen van is, koester ik het feit dat ik voor Kelly mag zorgen enorm. Elk ritje voelt als een waar genot.

Zo, dat moest er even uit. Nu zal ik weer even aan de studie. Ben naar boven verbannen. Partner heeft een mannenavond beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:47

Ankem: :(:) gewoon een knuffie......... wat kan jij je gevoel goed beschrijven........

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:09

Blijheid schreef:
Nu ben ik wel benieuwd wie jou instructrice is LiVtime :)
Die Bent-weekends zijn namelijk altijd op dezelfde stal als waar ik met ponymans sta :j Mag als pensionklant ook aan het weekend meedoen (de theorie dan, niet rijden uiteraard), vorig jaar al eens gedaan, en dit jaar pik ik er ook nog zeker een weekend uit. (maar wel in de zomer denk ik, minder koud om stil te zitten luisteren in de bak :Y) )
Hoewel ik zelf niet academisch rijd vind ik het wel leuk om uit elke stroming mee te pakken wat me past, dus ook hieruit :j

Kijk maar eens op www.centaurvogelaar.nl :)
Ik heb laatst een theorieavond van Bent bekeken op film. Ik mag gelukkig kijken wanneer mijn instructrice les heeft. Leer ik ook weer zoveel van! Ik kijk ook vaak naar lessen die zij geeft en vraag dan achteraf het hoe en waarom van bepaalde aanpak. Super leerzaam.
Ik ben eigenlijk ook nooit echt van 1 richting geweest, maar heb nog geen negatieve of mindere dingen ontdekt aan deze vorm van rijden. Mijn paard knapt er geweldig van op en ik leer ook veel beter te rijden dmv gevoel.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:20

Je realiseert je nu pas hoe vergankelijk het leven is. Ik heb dat nooit gehad, stond daar niet bij stil. Ik ben echt heel blij dat onze laatste rit een hele fijne is geweest, waar ik heel fijn op terug kan kijken. Daarom verwijt ik mijzelf dat ik van de tijd die we samen hebben gehad, een poos niet van haar heb genoten. Ik kan de tijd niet meer terugdraaien, maar het maakt wel dat het nu voelt als een tweede kans. Ik geniet nu van elk klein dingetje dat ik doe met een paard. Al is het de stal uitmesten, of poetsen. Gewoon de aanwezigheid, omgang en daarnaast het rijden.

Mijn merrie was niet een gemakkelijke merrie. Ik heb met haar nooit het contact gehad, dat ik nu al met Kelly ervaar. Zij sloot zich erg af. Ik denk dat dat ook wel wat over mij vertelde in die tijd. Ik heb, mede door de hapto, geleerd me meer open te stellen en contact te maken. Het is mooi dat je dan in de laatste weken van haar bestaan toch een soort van contact met elkaar kunt opbouwen. Voor mijn gevoel zaten we op de goede weg en ik was enorm gemotiveerd om het verder te laten uitgroeien. Helaas heb ik die kans niet meer gekregen, in ieder geval niet met haar. Ik pak hem nu echt met beide handen aan met Kelly. Toen ik vanmiddag haar hoofd aan het poetsen was, duwde ze haar hoofd tegen me aan, rustend in mijn handen, en bleef zo een poosje staan. Die mate van contact heb ik nooit met mijn vorige merrie gehad. Ik vond het heel bijzonder en zie deze kleine dingen echt als cadeautjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:23

Mooi dat je dat zo met haar hebt :+:

Ik heb dat met Veggy, maar heb het ook niet eerder gehad. Heel speciaal en heel bijzonder. Ik denk dat Kelly het heel erg goed heeft bij jou.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:31

Ik hoop gewoon dat Kelly kan bieden, wat zij nodig heeft en waar ze zich goed bij voelt. Ze verdient het.
Het is inderdaad een heel bijzonder gevoel. Ik ben daar nu ook een boek over aan het lezen. Hele interessante materie.
Ik heb het tegenovergestelde ook meegemaakt. De merrie van een goede kennis van mij. Ik reed de merrie vaker, nooit geen problemen. Tot ik me verder had ontwikkeld in het voelen en daarmee omgaan. Ik reed haar na het overlijden van mijn merrie en het voelde niet goed. Ik heb haar nogmaals gereden en weer hetzelfde nare onderbuikgevoel. Ik mocht haar vaker rijden, maar het wilde niet. Nog bij een ander paard gekeken, maar dat riep geen gevoel op. Bij Kelly werd ik direct warm van binnen. Heb er hooguit 10 min. opgezeten, maar had warme, tintelige buik. Dit voelde goed.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:33

S.HITS.HITS.HITS.HITS.HIT!!
Volgens mij heb ik muizen in huis!!! Hoorde net wat gepiep ergens uit de kamer komen en ik zweer toch echt dat dat niet bij mijn caafs vandaan komt! :oo
Een ratelslang kan het trouwens ook nog zijn. aaaaaaa!! HELP!

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:29

Muizen zijn niet leuk!!!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:10

Brrrr....

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:14

Die muis heeft groot gelijk, weet je hoe hard het waait buiten? :+
Onze kat had het een poosje in de mode om 's nachts met een levende muis door het slaapkamerraam naar binnen te sneaken...dat leverde situaties op die achteraf best hilarisch zijn. :x
Maar ik ben niet bang voor muizen, als je in het buitengebied bent opgegroeid kom je ze regelmatig tegen :Y)
Heb je geen kat LiVetime? Of een hond? Anders gewoon ff een valletje zetten.