Dais was zo groen als gras toen ze in Nld kwam dus echt alles was nieuw voor haar. Dat duurde wel even voordat we daar enige progressie in zagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Abra_ schreef:O, en ik heb nog een probleempje!Mijn paard wil niet meer op de wei! Vind hij veel te nat en te modderig. Maar hij moet van mij, toch zeker een klein uurtje…
normaal loopt hij zo de wei op als ik de poort open doe, nu moet ik hem er bijna in duwen! En als hij mij dan voorbij ziet komen komt hij onmiddellijk in volle galop tot tegen de draad en blijft daar hinniken tot ik hem mee neem..
knollentuin schreef:ik wil even reageren op abra, een paard hoeft geen verbinding aan de teugel te voelen die van de ruiterhand uitkomt om nagevelijk te zijn.>je ziet dat wel bij de hogere opgeleide paarden die in uiterste verzameling zijn,paard volledig op de achterhand en mooi rond in de bovenlijn e de teugels komen even in een boogje te hangen, nagevelijkheid is het loslaten. wij willen van een paard dat hij in eerste instantie loslaat in het nek en kaakgewricht,maar uiteindelijk in het hele lijf... een nagevelijk paard kan aan het gewicht van de teugel al genoeg hebben,aanleuning echter wil je krijgen [komt altijd van het paard uit en is niet te dwingen] om door de verbinding die daarmee ontstaat het paard in verbinding te rijden-de bovenlijn aan te laten spannen\ bekken kanteling \vermeerderd ondertredend achterbeen met uiteindelijk ontspanning
knollentuin schreef:ik heb ook zo een paard, wil niet langer dan 3-4 u op de wei als ik m bij t hek laat staan gaat ie eerst 5 minuten drentelen ,dan draven en heel driftig een gat graven en 5 minuten later neemt ie een aanloop en springt eruit en gaat lekker in zn eigen stal staan...