Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Filmpje lijkt me ERG leuk om te zien!!
Heb je nog beeldmateriaal van je paardje, of heb ik daarover heen gekeken?
. Bij één van de eerste keren draf sprong hij in galop aan. Heb toen een rondje of zo gegaloppeerd. Moet zeggen dat hij heel gemakkelijk galoppeerd. Als we hem aan de longe doen galoppeerd hij standaard aan gaat zo een paar rondjes door. Niet bewust van ons dus maar van hem zelf.
heel lap tekst getypt en ben ik alles weer kwijt. Snel een nieuwe poging
...Goed hoor!
. Nu eet hij wel weer zijn kuil maar biks weer niet..Vanaaf maar eens kijken en anders morgen de DA bellen voor tips. Alles is verder goed, zijn onlasting, temparatuur, hij glanst, wortels etc eet hij wel. Hij is ietsje slomer dan normaal maar niet echt benoemingswaardig. Misschien maar ff terug naar 1/4 biks per keer ofzo. Maar zo raar dat het ineens is!!
) kan doen en niet altijd op die volte moet. Lijkt mij beter qua belasting voor haar benen. Voor beeldmateriaal moet ik nog eens zorgen 
Wel een gevoelige merrie maar als je zelf rustig en kalm blijft, is zij het meestal ook. Enkel van de koeien was ze overlaatst eens onder de indruk. Maar dan was het vooral kijken en een showdraf dat eruit kwam, geen stoute dingen. Dus toch al heel positief!
Of iets dat erop trekt. En niet te veel, maar het is wel handig als ze de galophulp gaan snappen 
En ga maar eens achter dat beeldmateriaal aan!! Willen wel kunnen zien welk paardje je onder je billen hebt
Ze voelt ook echt al zo fijn aan, ik zit er eigenlijk heel gerust op. En dat is een fijn gevoel. Goed voor mijn vertrouwen en dus ook voor dat van haar. 
Vind ik vaak wel fijn voor jonge paarden.
Maar voorlopig eerst nog even in de bak
Izzy19 schreef:Ik zou denken, als je stap en draf bevestigd zijn en zonder problemen gaan dat je best ook eens de galop probeert? Al was het maar om te weten hoe ze daarop reageren? Ik denk dat je dan meteen voelt of ze er klaar voor zijn of niet?
Dus wie weet! Ik ben benieuwd of ze ook zou bokken met mij erop..
ipv bijv. harder draven.. 
Dus gewoon in het begin in galop laten vallen en belonen daarvoor, na een paar keer snappen ze de bedoeling meestal wel.
Stap-draf-stap overgangen beginnen ook beter te gaan, we blijven er even op oefenen en als ze fijn gaat reageren, dan gaan we eens aan de galop denken.
En mn hakken kan ik nog ver naar beneden steken ; dus heb ik grip.

..Ik hoop maar op een virusje ofzo.. 
sterkte!
Wij hebben even stil gelegen ivm lichte kreupelheid bij mn mannetje
maar nu dat die beentjes weer de oude zijn gaan we het weer oppakken! we gaan nu voornamelijk werken aan het nagefelijk lopen (over zn rug heen lopen) zodat zn spieren op een correcte manier getraind worden! dit is toch best lastig voor hem aangezien ie een nogal korte nek heeft en een grote hobby voor sterren kijken heeft ontwikkeld..