Remember schreef:En dan zo'n 50-60cm hoog? Het lijkt me ook geen probleem om in eerste instantie in draf aan te komen? Dan heb ik net wat meer controle en minder kans dat meneer het in 1x gaat proberen (dat heeft 'ie nl al een keer eerder gedaan vanuit een heel truttig tempo wat ik totaal niet aan zag komen.....)
Hooo! Voordat je in-uitjes gaat springen, heb je nog een weg te gaan. Dat begint bij je paard leren over balkjes te draven, dan een kruisje van 30 cm, dan een tweede en na een paar weken ben je toe aan je eerste in- uitjes. En in -uitjes van 50-60 cm zijn al best wel aardig gevorderde oefeningen. Normaal begin je ze dat te leren door een kruisje op 10-20 cm.[/quote]
Had het misschien anders moeten verwoorden, we hebben al eerder in-uitjes gesprongen (3 stuks) en dan stond de laatste op 50-60cm en die daarvoor beduidend lager, en helemaal vooraan een balkje. Het was meer mijn vraag of het meer/minder gymnastische waarde heeft om het vanuit draf aan te rijden.
Hij is erg handig met dit soort dingen, ik heb regelmatig met longeren allemaal balken in de bak (en dan niet allemaal netjes recht achter elkaar, maar verschillende afstanden, waaiers, cavalettie ertussen voor wat hoogteverschil) en dan weet hij zich heel goed te redden. Maar ik weet dan dat dit wel de oefeningen zijn om mee verder te gaan en dat het dus zeker niet hoog hoeft

Ik help Remember altijd bij het springen of het balkjes lopen, ik spring zelf niet meer maar ik heb vroeger voor een vriend van marcel gewerkt in de tijd dat hij nog errug rebels was