Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Dus een verkeerd gereden paard eigenlijk, een zoals dat wat men "vroeger" een schenkelganger noemde?
Een paard dat in tweeën loopt, met weggedrukte rug, zonder ruggebruik, zoals een tuigpaard?
Overigens lijkt mij dat de hoeken van de gewrichten eerder een kleinere opening (=hoek?) zouden moeten hebben. De hoeken sluiten zich bij buiging.
Simpelman schreef:Model OK, maar als paard is me dat niet helemaal duidelijk.
Van voren even zwaar als van achteren?
arie53 schreef:Neen.
Hier wordt het in detail omschreven.
jasmijn78 schreef:arie53 schreef:Neen.
Wij van wc eend adviseren wc eend![]()
![]()
Overigens hebben ze wel eens alle int. gp paarden gescoord volgens het linear score systematiek van het kwpn en geen enkel paard was gelijk en sommige hadden zelfs afwijkingen van het ideale exterieur. Dus je kunt nog zo'n ideaal gebouwd paard hebben, dat is geen garantie dat ie het gaat doen. Karakter, instelling etc en de 'klik' met de ruiter zijn ook van grote invloed.
arie53 schreef:Simpelman schreef:Model OK, maar als paard is me dat niet helemaal duidelijk.
Van voren even zwaar als van achteren?
Neen.
http://easpstamboek.nl/sport-en-fokkeri ... s/totilas/
arie53 schreef:Simpelman schreef:Model OK, maar als paard is me dat niet helemaal duidelijk.
Van voren even zwaar als van achteren?Citaat:
Zo heel even grofweg zie ik hier de filosofie van de KWPN fokkerij uit de jaren 70/80.
Oneerbiedig gezegd, plaatjes fokken.
Hier is men uit weg geëvolueerd naar de hedendaagse prestatiefokkerij.
Het gevolg is dat het KWPN paard een groot NL exportproduct is geworden.
Fokkerij op niveau is het voldoen aan de vraag, marktwerking.
Maar een ieder die het beter weet mag het anders doen.
sasja0705 schreef:Dat vraag ik mij nu ook af... ik volg dit topic omdat ik graag wat meer over de verschillen of juist overeenkomsten van KR en AR wil lezen/leren... maar meer als 50 pagina's gaan bokkers elkaar alleen maar afbranden of met elkaar bekvechten... dus op die manier komen wij echt niet verder...
KAN HET WEER ONTOPIC??????
arie53 schreef:Bron? Kun je dit eens onderbouwen met glasharde marketingcijfers?
sasja0705 schreef:KAN HET WEER ONTOPIC??????
sasja0705 schreef:Dat vraag ik mij nu ook af... ik volg dit topic omdat ik graag wat meer over de verschillen of juist overeenkomsten van KR en AR wil lezen/leren... maar meer als 50 pagina's gaan bokkers elkaar alleen maar afbranden of met elkaar bekvechten... dus op die manier komen wij echt niet verder...
KAN HET WEER ONTOPIC??????