Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:38

Gefeliciteerd 2x 1e plek!

Sterkte met je konijn.

Ik heb niets nieuws te melden. :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:42

Dankjewel!! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:00

Thx! :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:03

Zo net weer lekker gereden.zonder zenuwen van te voren (dat mag ook wel na zaterdag).
Alles ging gewoon goed.
Ik had wel een angst momentje want er kwam keihard een straaljager voorbij vliegen.maar godzijdank bleeft Emma ( de pony) stil staan zonder op of om te kijken.
hier een kiekje van Ems na de les(ze staat niet kort aan het touw hoor,ze was even aan het snuffelen aan de stal van haar vriendje,dus het lijkt alsof ze strak staat) :P ):
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:13

Super dat het zonder angst ging!! En wat een schatje!!! <3

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:27

Ja het is echt een lieverd. Soms een beetje eigenwijs :+ maar gelukkig is ze onder het zadel heel braaf.
Kan heeel veel van haar leren.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:08

Vandaag weer een extra ervaring opgedaan. De wind zorgde voor heel wat lawaai in de piste. Het gehuil van de wind en het rammelen van een aantal ijzeren platen (van de muur) zorgde voor spanning bij mij zowel als bij mijn paardje. Daarom (en mede omdat ik ziek ben) heb ik dan gewoon 15 min rondgestapt in de piste en figuren gereden. Ze is één keer aan de kant gesprongen, maar niets erg.
Ze heeft het heel goed doorstaan. Volgende keer als de situatie zich voor doet, doen we dit opnieuw en misschien wel een stukje draven, dat ze ook ook went aan die geluiden.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:24

Goed zo debra!

Meestal heb ik juist in zo'n situatie dat ik juist ga draven of galopperen omdat ze dan haar aandacht erbij houd en in stap gaat ze op elk geluidje letten.haha maar dat verschilt natuurlijk per paard.

Succes de volgende keer!!zal er voor duimen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:33

Zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken ;-)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:16

Dadelijk is het DE goude tip _O- haha
Ik hoop het voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:29

Mijn les gisteren ging ook wel goed :) Moest op pony die ik totaal niet fijn vind maar gewoon gereden alleen niet gegalopperd maar ja misschien volgende keer :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:05

Goed zo!

Ach jo,ook zonder galop valt er veel te leren :D fijn dat het goed ging terwijl je op een minder fijn paard moest.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:38

Als het niet goed voelt om te galopperen moet je het zeker nog niet doen.

Vandaag was ons schatje weer lekker hevig. Ze galoppeert graag en dat liet ze vandaag ook merken. Ik moest haar goed bijhouden. ook bij het draven na de galop wou ze altijd opnieuw vertrekken. Maar ik heb haar goed onder controle kunnen houden. Weer een overwinning

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:37

Weeer goed gedaan debra!
Ik wou dat die van mij eens in de versnelling ging in galop.de mijne is liever lui dan moe.haha _O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:39

Goedzo Debra. :D

Ik heb gisteren weer gereden naar een week. :) Paardje deed het super goed! :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:32

Mooi zo *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:45

Oeeehhh ik heb mijn grootste angst helemaal alleen gedaan vandaag. Ik heb gesprongen :D :D

Hierbij een verslagje wat ik in een ander topic geplaatst heb:

Oke mijn verslagje:

Net dus die hindernis opgebouwd, beugels een gaatje korter (was goed voor de springmodus vond ik. :)) ) en rijden maar.. Ja makkelijker gezegd als gedaan. Ik was aan het instappen en ik zat maar neee, waarom heb ik hem nu niet lager gezet. Op je paard lijkt hij altijd hoger. :') Ohh ik ga er niet overheen hoor.

Tot mijn stemmetje in mijn hoofd zei: Stel je niet zo aan ga rijden en kijk aan het einde nog maar hoe of wat. Nou ik rijden, zem was super braaf en rustig. Had nog maar een paar rondjes gedraaft en ik dacht ja nu ga ik er maar overheen hoor, kan er maar vanaf zijn. :') Toen moest ik nog aan Ilonka denken. := En toen dacht ik ach waarom ook niet, wat stel ik me aan vroeger deed ik het ook.

Nou hoppa gelijk op de hindernis afgestuurd, maar daar komt mijn fout. Op de een of andere manier heb ik een aantal passen voor de sprong helemaal geen verbinding meer dus Zembla weet niet wat hij moet doen, en eigenlijk wordt hij dan best wel onzeker, maar met een beetje been ging hij dan toch maar. Oke baasje ik zal je laten zien dat het niet eng is. :') Van voren sprong hij en vanachteren liep hij eroverheen. :')

En gelijk na de sprong ging hij stappen! :)) Nou toen kreeg ik wat zelfvertrouwen en hop nog een keer, nu sprong hij hem wel maar echt zo van, baaasjeee dit is te laaaaaggg :Z

Nou de laatste keer, omdat ik dus die losse verbinding heb heb ik voor die sprong echt totaal geen controle, dusse Jeske hier moeten we een keer aan gaan werken. ;) Want zo snap ik wel waarom hij zijn eigen tempo bepaald. Dus ik hop in draf eropaf maar Zembla dacht galop is leuker! :)) Dus Zem de laatste twee passen voor de sprong in galop, nam een grote sprong een echte sprong en gallopeerde toen door, wel snel maar controleerbaar.

Nou toen had hij de smaak te pakken. := Dus ben ik gestopt, zo heeft hij het rustig gedaan en zijn we voordat er fouten gemaakt gaan worden gestopt. Hij was echt braaf! :D :D

Tevens was dit de eerste keer dat ik bitloos gesprongen heb. :=

Hierbij nog een foto van de hindernis van op het paard:
Afbeelding
En van de grond:
Afbeelding

En natuurlijk Zem met zijn nieuwe dekje van vriendlief gekregen:
Afbeelding

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:11

Somebitch schreef:
Oeeehhh ik heb mijn grootste angst helemaal alleen gedaan vandaag. Ik heb gesprongen :D :D
Ha +:)+ super dat Zem jou heeft meegenomen, dan is vertrouwen op je paardje alles.
Als ie het leuk gaat vinden.. :9 dan gaat ie volgende keer er meteen op af.
Je kunt het voor je paard een beetje makkelijke maken door voor je kruisje een drafbalkje te leggen, dan komt ie beter uit met de sprong zelf, of je paardje is al een geboren springer dan pakt ie em zo wel.
Balkje op onderkant is toppie & veel ruimte ervoor en erachter : je was wel goed voorbereid :D
He , es leuk om te lezen dat men groeit en vooruitgang boekt in dit draadje.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:22

Mijn pony heeft altijd Z gesprongen, dus die is wel ervaren in het springen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:25

Supergoed gedaan!!! En wat een schatje van een paard heb je!!!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:34

Somebitch schreef:

*\o/* lol , ja logisch dat ie dat wil laten zien aan je :)*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:36

Zeker een schatje, maar soms ook een draakje hahaha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:37

Peetstap schreef:
Somebitch schreef:

*\o/* lol , ja logisch dat ie dat wil laten zien aan je :)*

Alleen omdat ik het verkeerd doe verlies ik vaak de controle na de hindernis dat hij ervandoor gaat. :=

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:14

Oh leuk een verslag!ik zal vanavond even lezen.we zitten met visite dus heb helaas even geen tijd.

Reactie komt dus nog

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:25

@Lies1994:hoe zijn we soms zelf hé ;-)
@Somebitch: haha, jouw springverhaal doet me wat aan mezelf vandaag denken. Ik had ook terug een springlesje, alleen lag de balk plots op 50cm :P hmmm zei ik, dat is wel eeeergggg hoog :P Ik ging er de eerste keer op af, wel laten we zeggen, het was erover, alleen heb ik het paard haar manen eens van heel dichtbij geinspecteerd (tja, je weet nooit wat je daar vindt) maar ik ben blijven zitten en ben er nog een aantal keren over gegaan. Het was niet echt gracieus, maar erover en mooi blijven zitten.
Toen kwam een kruisje van 60cm, ook hier een aantal keren lekker over, ook weer alles behalve gracieus, maar dat zal wel volgen zeker.

Ik denk dat ik nog niet te goei meega in de sprong, want het voelt steeds alsof de achterbenen nog net iets hoger gaan dan de rest := hier zal dus werk aan zijn