zaterdag was er een bokker bij me op stal,ze leest mee op dit topic en had me een pb gestuurd, ze heeft op de merrie les gehad, was erg leuk om iemand te laten ervaren wat er gebeurd als paard precies reageerd op wat jij doet
in ene loopt je paard scheef
of als je in galop naar de draf wil en je hebt in ene een wissel
leuk om weer s iemand zo bewust te laten worden en dat ze het ook echt doorkrijgen hoe we eigenlijk snel teveel of te sterk doen
hier moet ik niets mee willen.
Dus hup ... jij wil hard... prima maar dan wel vanachteren... dus ff paar keer ophouding... goed achter erbij laten zetten en knallen maar. Toen de remmen test gedaan... remmen... weg... remmen weg... remmen weg.... remmen remmen... niet luisteren dan maar middels het hek stoppen
Op een gegeven moment kon ik echt met diep zitten, uitademen en benen lang al remmen. Kuikentjes plat knijpen was niet nodig. en het gave was ook dat toen ik weg draafde van achteren ( tenmiste.. genoeg voor nu) gaf ik galop hulp... en na 2 passen draf vanuit halt zat ze in keurige galop
grappig dat ze zo voor been werd en zo opletten. Ze wilde niet normaal rustig draven maar toch hadden we goede workout... lekker aktief.
zeker volgens suusje
] is dit de manier om te rijden: niet begrenzen maar vooruit! laat haar dr energie maar kwijtraken en dan ga je heel rustig in dat tempo werken naar controle, teveel terug in ene geeft spanning [boosheid van suus] dus beetje bij beetje. anders krijg je dat idee van de snelkookpan met teveel druk erin die op onploffen staat -weet je nog?
Ze is mij veel te slim eigenlijk.