Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:05

Onvoorstelbaar......

Heb afgelopen dagen ook veel meegelezen, ik vind dat best leuk :j

@ Gooya: ze is idd lief. Ze heeft zo een onwijs vertrouwen in mij, echt heel bijzonder vind ik dat. Ze vindt rijden erg leuk, ondanks dat ik haar wel in de weg zit, en zeker op zo'n moment. Zo zonde dat ik dan weer zo in de stress schiet omdat er een cam bij is, en het is idd waar, de stress hindert me in het voelen, en ook in het zitten en de rest, want ik kan heus beter. Daarom is 't commentaar wel terecht hoor, mensen kunnen geen commentaar geven op wat ze niet zien tenslotte.
Ik heb me voorgenomen om beter te leren omgaan met stress en spanning, bomproof zal ik wel nooit worden, maar iets relaxter is wel fijn. Dit is ook echt een ding voor me wat ik heel spannend vind, maar ik wil er wel mee om leren gaan. Anders kan ik nooit rijden als iemand kijkt, en dat werkt niet, ik moet daar toch doorheen. Ergens is het wat dat betreft ook weer een moeilijk paard voor mij, zij is net zo, ook zo'n stresskip := dat helpt niet altijd. Soms wel, we kunnen elkaar ook goed kalmeren, ik sta open voor haar, en zij voor mij.
Toen lukte dat ook wel, maar dat duurt, dat kost tijd. Maar op het moment dat ze dan mijn hand opzoekt, wordt ze soms best zwaar, en ik vind het moeilijk om dat goed op te vangen, en dan zit ik weer naar voren. Kan ik heel stoer zeggen dat ik dat doe om haar te ontlasten, maar da's niet waar.

Daihyo

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:28

Ik sta ook even in de meeleesstand. Leuk om zoveel te lezen :j

Hier weinig te melden. Straks komt de zadelmaker weer en ik hoop dat Jim een beetje bij de les is met al die knallen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:29

Niet allemaal in de meeleesstand gaan hoor! :oo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:36

Als ik weer wat te vertellen of te vragen heb kom ik er wel weer uit hoor :D

Oh, voor ik het vergeet: alvast een fijne jaarwisseling. Dat 2012 maar een topjaar met onze topknollen mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:59

Dat is een mooie wens, daar toast ik op! +:)+

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:00

Wel een beetje vroeg hoor Yamcha om nu al te toasten...
Oke met een kopje thee dan... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:01

*hips*

Vind je? O:)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:28

Partner is net voor me naar de bieb geweest en heeft CR 2 meegenomen. 1 moest er ook zijn, maar die kon hij niet vinden. Ik heb net een bult strijk weggewerkt en ga me nu met het boek op de boek nestelen ( en hopelijk een knippertje maken, want om 5.30 had onze kleine bedacht de slaap uit te hebben).
Veel plezier allemaal vanavond!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:39

:D
Ik hou het bij de colalight :D

In het kader van updates. Ik heb de zadelmaker maar afgebeld. Ben nog niet levensmoe :=
Jim heeft duidelijk niet vooraan gestaan bij het uitdelen van de koele karakters.
Hij heeft vanochtend alleen maar lopen rennen, is zelfs door een hek gegaan.
Hij mankeert gelukkig niks en is nu samen met de shet maar in de uitloop/stal gezet zodat ie niet te gek kan doen.
Hij was 1 brok spanning net.

Pluspunt: hij is gister betrapt op kroelen met het trekpaardveulen :D
Aangezien dat zijn nieuwe maatje gaat worden ben ik daar wel erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:43

Oh, da's leuk :D

Heb Vegs vanmorgen nog even laten spelen in de bak, toen was het nog wel rustig (ze speelt erg leuk met waterplassen) en ik heb haar nu ook op stal. Morgen er maar weer uit, ze is niet echt de rust zelve, zeg maar :=

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:13

Heerlijk zo'n koelbloedige tinker. Zou zomaar een politiepaard kunnen zijn. Dit soort knallen doen hem echt niets. Geritsel id bosjes is wel eng, dat dan wel weer. :=

Tov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:20

Ik lees én praat mee hoor. Veel te leuk en leerzaam.

Ik ga even speechen :D :list:

Allemaal heel hartelijk bedankt voor alle dingen die ik mocht leren hier. De opbouwende kritieken en leerzame aanvullingen. Byzonder is ook de sfeer, vriendelijk en mild.
Ik wil Yamcha vooral bedanken voor het openen van dit topic, vooral voor de dapperheid om zichzelf bloot te geven en daar anderen mee te helpen.
Mijn wens voor 2012 is, dat we ook het komende jaar weer van elkaar mogen leren, dat we rustigaan vooruitgang mogen boeken, en steeds meer in balans en harmonie mogen zijn met onze viervoeter.
Ook op persoonlijk gebied wens ik jullie alle goeds toe. Liefde, harmonie en vrede.
En wie weet ontmoeten we elkaar een keer in 2012?!
Proost!! :9k *\o/* :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:25

Mooie speech!

*toast mee*

*hips*

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:31

Ik heb vandaag nog even met Amber gereden. Had al besloten me niet aan groot paard te wagen. Daar zijn de consequenties wat groter als die aan de kletter gaat of besluit een flinke sprong opzij te maken.
En ik geloof dat dat maar goed was ook want Amber was echt een bommetje. Ze waren verderop aan het carbid schieten en dat was toch te spannend om goed gefocussed te zijn. Dus ik heb even lekker wat gegaloppeerd dat ging eigenlijk best goed en een sprongetje gedaan. Dat vindt ze leuk dus dan heeft ze d'r aandacht wat beter er bij. :)
Maar al met al blijf ik toch echt geen vuurwerkfan. Stomme onzin vind ik het :Y)

En verder wil ik jullie allemaal vast een geweldig nieuwjaar wensen. Met nog meer spaghettiarmen, zachte billen en zenheid! ;) *\o/*

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:05

Die van mij was vandaag ook wel aardig gespannen met al dat geknal. Heb sowieso niet al te lang gereden, want gisteravond waren we op concours. Het zitten gaat nu echt een stuk beter, met als gevolg dat we onze eerste winstpunt in de M1 hebben gehaald. Ben apetrots op m'n beestje. Ik heb hetzelfde als jij Yamcha, ik word ook erg gespannen als er mensen kijken. Dan wil je het goed doen en dan lukt het juist niet, waardoor je nog meer in de stress schiet en dan wil het helemaal niet meer. Ik volg momenteel de rondjes educatie bij de KNHS van Rico Schuyers. Zoiets zou misschien ook wel wat voor jou kunnen zijn?

Ook vanaf hier voor iedereen een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch nieuwjaar!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:13

zo, ik ga jullie ook alvast een fantastische jaarwisseling wensen. ik ga aan de voorbereidingen van vanavond, sushi rollen, creme brulee maken en de hut een beetje aan kant zien te krijgen.
net heerlijk gereden, de paarden zijn helemaal flex-relax. zelfs de kids hebben gereden met de ponys ik heb ze nu ook buiten staan en de hele zooi staat tussen de knallen en bonsen door te sukkelen,er wordt zelfs niet met de oren gewapperd hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:20

Roxx schreef:
Die van mij was vandaag ook wel aardig gespannen met al dat geknal. Heb sowieso niet al te lang gereden, want gisteravond waren we op concours. Het zitten gaat nu echt een stuk beter, met als gevolg dat we onze eerste winstpunt in de M1 hebben gehaald. Ben apetrots op m'n beestje. Ik heb hetzelfde als jij Yamcha, ik word ook erg gespannen als er mensen kijken. Dan wil je het goed doen en dan lukt het juist niet, waardoor je nog meer in de stress schiet en dan wil het helemaal niet meer. Ik volg momenteel de rondjes educatie bij de KNHS van Rico Schuyers. Zoiets zou misschien ook wel wat voor jou kunnen zijn?

Ook vanaf hier voor iedereen een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch nieuwjaar!

Is best een.idee idd :j

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:30

Tov, mooi gesproken :j

Ik ben trots op mezelf :o
Op Janus rijden zonder zadel, levert mij nogal wat spanning op. Het ging in het verleden ook altijd mis _O- Altijd was er wel wat waardoor Janus schrok, brommer die voorbij gescheurd kwam, luchtballon die laag overkwam, etc. Ik heb al ruim 1,5 jaar niet meer zonder zadel gereden, omdat ik vond dat het beter was om niet meer te doen.
Met kerst heb ik een barebackpad (Thanx mam! <3 )gekregen, en vandaag heb ik de grote stap gezet. Aangezien ik in de bak toch niet echt kon oefenen ivm de blubber, ben ik met barebackpad gaan stappen in de bak. (kreeg al snel visioenen over van mijn paard afvallen en in de blubber belanden enzo :') Iedereen op stal verboden om foto's te maken als het zover zou komen Ik.... de held....:= ) Eerste twee minuten was even eng, daarna kon ik gaan ontspannen en kwam ik erachter dat ik eigenlijk best lekker zat. Toen kon ik gaan voelen. Peerdje is gelukkig helemaal niet gevoelig voor vuurwerkklappers en liep heerlijk ontspannen door de blubber en de plassen. Mooi losse rug, en hij liet mij heerlijk zitten.
Ik kon ook lekker met ontspannen zachte billen zitten, en mijn benen goed af laten hangen, alleen had ik nu wel pipo-voeten. Zodra ik mijn knieen meer naar binnen draaide, was mijn ontspanning in mijn zit weg en kwam er spanning op mijn spieren. Mijn paard is ook best rond, misschien dat het daardoor komt?

Rijden jullie wel eens zonder zadel? Hoe is dan jullie beenligging?

Ik wil iedereen vast een hele gezellige avond toewensen! Maak er iets moois van ! En alvast de beste wensen voor 2012.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:45

Wat een stoere Gooya en een knappe Janus. Mooie afsluiter van dit jaar.

Ik rij ook wel eens zonder zadel. Met westernpad en voltige singel. En het is een soort van onmogelijk om dan een nette beenligging te krijgen laat staan de houden. Zeker met een breed paard als Janus lukt dat gewoon weg niet.

Ook ik wens iedereen een bijzonder goed paarden jaar toe.

ps gooya mag ik je pad een keer lenen?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:05

@Gooya, ik rijd 's zomers best vaak zonder zadel als ik gewoon even voor de lol ga rijden. Nooit langer dan een klein half uurtje anders rijd ik mezelf open...maar vind het wel fijn, je hebt dan toch optimaal contact met je paard.
Met Miga kan het niet, heus wel geprobeerd maar dan lig ik er net zo snel weer naast. Venna vindt het best gelukkig, die is wat cooler.
Hoe dan mijn beenligging is...ik probeer altijd zo losjes mogelijk te zitten, en dan kan eigenlijk ook niet anders, want als je gaat klemmen verlies je heel snel je evenwicht.

Ik heb vandaag helemaal niks gedaan met de paarden, moet met de trailer op pad als ik wil rijden en dat durf ik met oudjaar niet aan. Morgen weer een nieuwe dag.

Ik wens alle 'opnieuw leren rijders' een sportief en goed 2012 toe!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:53

@ Ankem, zie net je oproep in topic.. Mijn paard staat vlakbij Paulette. Ik rij langs Koekange als ik naar mijn paard ga. Jammer dat je zo ver bij dr uit de buurt woont! Hoop dat er een leuk groepje mensen op reageert :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:28

Ik rij regelmatig (lees: wekelijks) zonder zadel op Jónas. Vaak hooguit 20 minuten, klein rondje over het zandpad in stap en draf. Galopperen doe ik ook met een zadel nauwelijks nog met hem. Sinds ik zelf recht ben heb ik een enorm verschil gemerkt in mijn houding en balans, zeker met het zonder zadel rijden.

Alvast een geweldig 2012 allemaal! Hopelijk bereiken we allemaal waar we naar streven! :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:33

Zou saai zijn als we dat allemaal bereiken Imre. haha. Laat ook maar iets over voor 2013. Maar zou idd leuk zijn om grote stappen vooruit te mogen maken, op welk gebied dan ook :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:15

☆。★。☆。★
。☆ 。☆。☆
★。\|/。★
Happy New Year!
★。/|\。★
。☆。 。☆。
☆。 ★。 ☆

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:33

De beste wensen voor het nieuwe jaar!
Hier alweer vroeg door de kleine uk en we hebben zo voerdienst op stal.