Mireille1970 schreef:Je kiest toch bij aanschaf?
Bedenk wel dat een basisruiter/leek in paardenland eerder een foute aankoop zal doen.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:Je kiest toch bij aanschaf?
Aimee schreef:Mireille1970 schreef:Je kiest toch bij aanschaf?
Bedenk wel dat een basisruiter/leek in paardenland eerder een foute aankoop zal doen.
! Kafue schreef:
Wil ik overigens niet mee zeggen dat jij als ruiter niet in staat moet zijn om ieder paard te rijden en als africhter niet in staat moet zijn om iedereen jouw paard te laten narijden.
Aimee schreef:Verder heb ik nog wat zitten denken over het daadwerkelijke ronder en lager instellen van een paard.
Nu heb ik het gegeven meegenomen in mijn gedachtes dat de hoek die de hals maakt ten op zichte van de romp/schouder verandert en de hoek die het hoofd maakt ten opzichte van de nek verandert ook.
Nu weet ik me te herinneren - en er zullen vast en zeker mensen zijn die de gehele theorie exact weten - dat de hoek waarin een beweging wordt gemaakt, bepalend is voor de kracht die daarvoor nodig is.
Onder bepaalde hoeken kunnen met minder inspanning (en dus méér ontspanning) dezelfde of zelfs meer krachten geleverd worden.
Als ik dat gegeven verbind met LDR, denk ik (!!!) dat een paard makkelijker tot een ontspannen aanspanning kan komen in een lage rondere houding.
Kaja schreef:Aimee schreef:Bedenk wel dat een basisruiter/leek in paardenland eerder een foute aankoop zal doen.
Maar dat geldt tevens voor de top!
Kijk wat er gebeurde met Anky en Joker!!
Aqua8horse schreef:Maar heb je ook nagedacht over de balans?
Kafue schreef:Wat me zeer sterk opvalt is die oren van dat paard, telkens opzij of naar achter alleen maar naar voren in het ik ben klaar moment.
En ik vraag me inderdaad ook af waarom die handen daar staan, terug werkende binnenhand blokeerde toch het binnenachterbeen?
Nou ja ben in ieder geval benieuwd naar de reden hiervoor.
Mireille1970 schreef:Kafue schreef:Wat me zeer sterk opvalt is die oren van dat paard, telkens opzij of naar achter alleen maar naar voren in het ik ben klaar moment.
En ik vraag me inderdaad ook af waarom die handen daar staan, terug werkende binnenhand blokeerde toch het binnenachterbeen?
Nou ja ben in ieder geval benieuwd naar de reden hiervoor.
Het handen laag is om de aanleuning voorwaarts op de lagen te houden en stil te houden. Alles hoger dan je elleboog wordt te zwaar ingewerkt. Als je met je hand voor laag gaat is de druk over de lagen eerlijker verdeelt.
Ik moet zeggen dat een paard met de oren opzij of slap naar achter mij precttiger oogt dan naar voren (behalve bij uitstappen en op foto's voor aan de muur)... omdat het mijns inziens meer duidt op het feit dat het paard samen met jou bezig is, geconcentreerd is. Oren naar voren en alert is oke maar af en toe... niet in oefeningen oid...
Aimee schreef:
Joker was een super paard, verre van een foute aankoop. Hij raakte alleen geblesseerd, helaas. Dat is pure pech, dat kan inderdaad iedereen overkomen. Maar een Anky zal minder snel een échte foute aankoop doen, als in; het paard past haar niet, of blijkt niet geschikt voor het aankoopsdoel, en dergelijke dingen.
Dat gebeurd alleen al niet doordat de wijze van aankoop bij een dergelijk persoon heel anders in z'n werk gaat dan bij een complete leek, die hebben immers de juiste contacten niet, worden niet bijgestaan door kundige mensen, hebben niet de mogelijkheid om alles uitgebreid uit te testen, zijn niet op de hoogte van het hoe en wat in paardenland. enz. enz. enz.
! Aimee schreef:Kaja, ken jij soms Joker van dichtbij?
Natuurlijk niet Aimee! Ik zeg zo maar iets....
Geeft niet hoor! Ken jij Joker van dichtbij
?? Kafue schreef:Een paard kopen is iets wat een hele grote beslissing is waar je goed over na moet denken. Wat is mijn doel, wat is het karkter dat is zoek..
knightloekie schreef:Kafue schreef:Een paard kopen is iets wat een hele grote beslissing is waar je goed over na moet denken. Wat is mijn doel, wat is het karkter dat is zoek..
Nou ik heb helemaal niet nagedacht of ik mijn paard wel of niet wilde kopen.. Ik heb het gewoon gedaan... Ik heb er drie keer op gereden en heb hem toen gekocht..!!
Kaja schreef:Aimee schreef:Kaja, ken jij soms Joker van dichtbij?
Natuurlijk niet Aimee! Ik zeg zo maar iets....
![]()
Je vroeg me al eens eerder iets dergelijks, ook nog wel in het dit topic, vergeten zeker...![]()
Geeft niet hoor! Ken jij Joker van dichtbij
??
Kaja schreef:
Wat knap van je![]()
Er op rijden zonder na te denken of het wel iets voor je is....
Aimee schreef:
Ja Kaja, ik ken Joker van dichtbij. Daarom weet ik ook dat jou uitspraken kant nog wal raken, echt werkelijk nergens op slaan.
Joker was een super sportpaard, die álles in z'n mars had om dé opvolger van Bonfire te worden, wellicht zelfs een betere of zeker van vergelijkbare kwaliteit als Salinero.
Absoluut geen miskoop, gewoon pure pech dat z'n blessure van blijvende aard is.
Nu ben ik betrapt!!
! Ook ik weet wie Joker is en wat voor paard hij is!! Veel te heet dus... maar ja wat wil je Prince Thatch XX!!