Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danoesje schreef:Phoe, vandaag voor t eerst in maanden weer gereden maar vond het maar eng. Heb t idee dat ieder paard ongecontroleerd aan de kletter gaat. Niet leuk!
danoesje schreef:Gister superfijne les geredenTotaal niet bang op dit paard dus het zit er nog in!!
Loke_094 schreef:Al een hele tijd niet bij de paarden kunnen zijn wegens school, maar kom. De keer dat ik er kon zijn, was prachtig! Ik was helemaal niet gespannen en was heel gefocust. Ik hielp zelf een paardje meer naar de ontspanning. Dus ik was helemaal blij toen ik thuiskwam!Hopelijk komen er nog zo'n momentjes :p Ik kan niet wachten!
Paardjemabel schreef:Ik ben niet snel bang maar auto's die heel snel achter je vandaan rijden nou heb ik een bom proof pony. Lanzaam rijden is toch niet teveel gevraagd auto's!!!
tineke8889 schreef:Ik ga me hier toch melden ben ik bangrijden ging al een tijdje steeds slechter, moest van mn instructrice proberen iets sneller tevreden te zijn, en dat lukt op zich wel, maar ik zie er elke keer weer tegenop om te rijden.. Als ik les heb, gaat het meestal wel maar als ik alleen rijd niet. En toen bedacht ik gisteren opeens: het ligt misschien niet aan de hoge eisen die ik stel: ik ben gewoon hartstikke bang! Begin dit jaar ben ik heel hard gevallen (van een ander paard) en een paar weken geleden van dit paard, en als ik nu moet rijden zit ik alleen maar te proberen niet in paniek te raken. Niet leuk
![]()
Vraagje aan jullie: mijn zus en vriend zeggen dat als je bang bent, je eigenlijk een tijdje alleen met een instructrice erbij moet rijden, omdat het dan wel goed gaat. Maar ik heb het geld niet om meer dan 1x per week privéles te nemen en ik ben bang dat het met 1x per week rijden niet beter wordt.. Hoe doen jullie dat?
monbyou schreef:Mag ik me ook melden? ik rijd niet vaak op mijn paard en als ik rij doe ik alleen stap en draf galop mag ze aan de longeerlijn doen zonder mij. ze is heel braaf met rijden, Maar toch ben ik vaak angstig en durf ik niet te rijden. zo rijd ik alleen in de lente en zomer in de herfst en winter is ze mij te fris. in die maanden doe ik longeren , wandelen in de bak en soms wat grondwerk. Mijn paard is al bijna 20 en ik hoop dat ik dit jaar eindelijk durf om gewoon te rijden in plaats van zo angstig te zijn met rijden.