Reacties zal ik dan ook niet geven op alles hoor

Vrijdag bij Knollentuin geweest.

Suus was beetje kijkerig maar door de rust die er heerste was ze zo rustig en geconcentreerd. Knollentuin heeft me even op haar WOW gezet op suus. En die is niet makkelijk wat zadels betreft, snel spanning enzo. Maar met deze helemaal niet... ff in het begin wat onwennig omdat ze mij natuurlijk voelde wiebelen. Maar wat een verschil

Les was weer zalig en hoe fijn om suus zo ontspannen onder me te voelen en hoe lief ze haar best doet. Ze is veel vrolijker en gezelliger en werkt beter mee met rijden. Ze doet echt haar best en voorheen werd ze drammerig of vervelend. Dit is rijden als een team en vind het dan ook super

Na de les suus ff in een stalletje van knollentuin gezet en die ging meteen lekker knabbelen aan het kuil wat knollentuin voor haar klaar had gehangen. Heel lief!! Suus vond het meteen gezellig daar op stal.
Toen mocht ik ff kijken naar die ouwe heer van Knollentuin. Wat gaaf om zo te kunnen rijden als zij kan. Zo klein de hulpen en zo duidelijk en eerlijk wat ze hem vroeg. Toen mocht ik ook ff op die ouwe heer

Zaterdag was het ons te warm om te rijden en suuske stond heel sloompjes op stal. Ze was nog beetje onder de indruk van de les vrijdag en de ervaringen volgens mij. want ze wilde wel knuffelen en mocht haar poetsen maar kreeg niet de indruk dat het rijden gewaardeerd zou worden. Dus de ochtend ff naar buiten en de middag binnen op stal hooitje knabbelen en zaterdag einde van de middag naar buiten en de avond lekker buiten gestaan. Zondag was ze helemaal weer fit en we hebben dan ook heerlijk gereden.
Het WOW zadel had mij bewust gemaakt van houding en zit en had nu minder moeite met druk op linker beugel houden, sneller ontspannen in mijn rug / heupen en inknikken voor buiging.
We gaan kleine stapjes vooruit merk ik