Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Maar kan ik ook zien hoe mooi ruim hij loopt, ik voel het wel maar een beeld erbij is zoooo cool
. Het sturen is toch lastiger dan ik dacht
. Maar volgens instructrice is het toch sturen zoals we altijd doen maar dan de hulp duidelijker en ev. langer aanhouden. Was soms even bang dat mijn knieen het zouden ontgelden maar dat ging gelukkig goed. (we hebben geen gladde bakrand maar een houten omheiding). In het begin ging sturen prut maar het is gelukt een paar keer van hand te veranderen
dat is het belangrijkste.
Fayha!!!
. Dus ik kijk het maar een paar dagen aan. Wendy_Komen schreef:Even een kleine toevoeging van mijn kant. (en dus niet meer op jouw gericht IzzyZolang je goed kijkt hoe je paardje reageert, en haar niet overvraagd zowel lichamelijk als geestelijk moet het goed komen
)
Kijk, zoveel mensen zoveel manieren van inrijden. Mijn manier is niet heilig, en er zijn vele andere manieren die ook goed zullen zijn. Maar dit is naar mijn mening NIET de manier om het te doen:
- http://youtu.be/CHZqgDDSYhg
Gevolgd door:
- http://youtu.be/4dekqwCI21E
Paard was hier duidelijk TOTAAL nog niet aan toe. Even een voorbeeld wat IK dus not-done vind.
Ik longeer haar rustig, nu met een rekkertje dat heel ruim ingesteld staat. Daarna stap ik er even op, zonder rekker, die haal ik eraf. We stappen even rond en klaar
Ze heeft nog geen pas verkeerd gezet, echt een brave merrie en daarom wil ik het ook rustig aanpakken met haar omdat ze het gewoon ook wel allemaal leuk vindt. Nog geen draf gedaan dit weekend trouwens, mijn zadel is weg voor herstelling en mijn oud zadeltje ligt niet zo super + ik zit er niet zo goed op dus voorlopig even gewoon stap en wat stap-halt-stap overgangen.
) Veel op- en afgestapt zodat ze dit gewoon werd. Daarna stukje in de gang gaan stappen, met begeleider ernaast. Nu begonnen met stap-halt-stap en de begeleider die steeds minder helpt. Als mijn zadel terug is, dan gaan we naar de piste en dan aan de longe onze eerste pasjes draf proberen denk ik. Sturen gaat eigenlijk al redelijk goed, dat heb ik vanop de grond al wat gedaan.
goed temperatuur opmeten, daar kan je vaak al een hoop uit halen en breng de mensen op stal op de hoogte zodat ze een beetje oplettend zijn, mocht er iets gebeuren.
Patrss_ schreef:@ju1982: idd heel vervelend dat Chev niet zo goed eet, kan best wat Izzy zegt aan het weer liggen. Bij mij op stal heerst er zelfs een griepvirusje.. daar wordt je ook niet zo vrolijk van.goed temperatuur opmeten, daar kan je vaak al een hoop uit halen en breng de mensen op stal op de hoogte zodat ze een beetje oplettend zijn, mocht er iets gebeuren.
Patrss_ schreef:@ju1982: idd heel vervelend dat Chev niet zo goed eet, kan best wat Izzy zegt aan het weer liggen. Bij mij op stal heerst er zelfs een griepvirusje.. daar wordt je ook niet zo vrolijk van.goed temperatuur opmeten, daar kan je vaak al een hoop uit halen en breng de mensen op stal op de hoogte zodat ze een beetje oplettend zijn, mocht er iets gebeuren.

. Heb dus nu alleen gestapt en een poging tot sturen gedaan