Ik heb wel een keer gezien dat ze, terijl de ander nog aan het springen was, al naar binnen mochten en elke ruiter liets zijn of haar paard de hindernnis besnuffelen
maar dat was M niveau
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mo_van_dijk schreef:Vivana, volgens mij heb je gelijk, maar waar staat het in het reglement. Ik kan hem niet vinden onder artikel 240,241 of 242!
irissahorse schreef:Nu snap ik het niet meer![]()
Ik heb wel een keer gezien dat ze, terijl de ander nog aan het springen was, al naar binnen mochten en elke ruiter liets zijn of haar paard de hindernnis besnuffelen
maar dat was M niveau
vivana schreef:Ik zou zeggen probeer het eens![]()
![]()
Laat maar wat weten dan.
Het lijkt mij vrij logisch.
Kitty schreef:Tjonge, ben inmiddels op pagina 45 en heb dus nog een paar te gaan...
Helaas begon het op de dag dat ik mijn nieuwe zadel afgeleverd kreeg (16 dec) sneeuwen en heb ik sindsdien nog niet weer kunnen rijden. Naar de binnenbak is geen optie vanwege droes op stal en de bak is sinds half december nog niet weer zacht geweest. Maar het lijkt beter te worden...
De springoefeningen die ik her en der lees, komen me eigenlijk allemaal bekend voor. Heb een tijd bij Jan Vrieling gelest (vader van Jur) en die kwam ook met al dit soort gymnastiekoefeningen.
Nu eerst weer even verder lezen voordat ik met vragen kom.
mo_van_dijk schreef:Ik heb net even in het reglement op 'tonen' gezocht. Helaas, niet gevonden. Ik wacht rustig op het antwoord van Marcel!
Remember schreef:Wat een leuk topic dit! Ben erg ver gekomen met doorlezen, en zou zelf ook graag een vraag willen stellen.
Ben een echte dressuurprikker maar paard heeft M gesprongen en vind het geweldig om voor de afwisseling te springen! In het kader van grenzen verleggen hebben we ook wat (puppy)crosslesjes gevolgd. Ben nu zelfs zo ver dat ik toch wel graag een puntje in het B springen zou willen halen in 2010.
Paard is erg enthousiast, dus als we springen gaat het vooral om controle. Nu ben ik ook geen held als het om hoogte gaat, maar voor Tris is het de moeite niet als het 80cm staat.... Hierdoor wil hij nogal eens wat 'gemakzuchtig' springen, zich wat lang maken, weinig ruggebruik. Graag zou ik dus wat tips willen om het ruggebruik boven de sprong te verbeteren, zonder dat het meteen de hoogte in gaat. Want op de wat hogere sprongen springt hij toch beduidend beter.
besita schreef:wat dat betreft ga ik met Marcel mee ..een goed springpaard heefty veel te maken met wat tussen de oren zit ..en bovendien heeft de opleiding er zoveel mee te maken ..ik koop ze heel jong en voor mij is de wil om over het hout te gaan de grootste troef ..en de voorzichtigheid ..!! dat merk je al op die kleinen sprongen ..als ze ervanaf willen blijven ..dat zijn de goeie ..en ze mogen best eens een foutje maken ..maar de volgende sprong wil ik een knal van een reactie zien ..dat zijn paarden waar je imo kan verder aan werken ..ééntje die zo graag steeds dat balkje maakt ..dat komt nooit goed ..
oh ja ..en omdat ik het liefst de bloedknollen heb en de Vleut stijl van rijden bewonder liever geen slagschepen van paarden op stal dus
clarence schreef:besita schreef:wat dat betreft ga ik met Marcel mee ..een goed springpaard heefty veel te maken met wat tussen de oren zit ..en bovendien heeft de opleiding er zoveel mee te maken ..ik koop ze heel jong en voor mij is de wil om over het hout te gaan de grootste troef ..en de voorzichtigheid ..!! dat merk je al op die kleinen sprongen ..als ze ervanaf willen blijven ..dat zijn de goeie ..en ze mogen best eens een foutje maken ..maar de volgende sprong wil ik een knal van een reactie zien ..dat zijn paarden waar je imo kan verder aan werken ..ééntje die zo graag steeds dat balkje maakt ..dat komt nooit goed ..
oh ja ..en omdat ik het liefst de bloedknollen heb en de Vleut stijl van rijden bewonder liever geen slagschepen van paarden op stal dusCitaat:Ik kan me herinneren dat jij ergens in dit topic schreef dat je vermogen er wel in kan trainen. .
MarcelDufour schreef:mo_van_dijk schreef:Ik heb net even in het reglement op 'tonen' gezocht. Helaas, niet gevonden. Ik wacht rustig op het antwoord van Marcel!
Ik ga het zeker opzoeken, maar het kan zijn dat deze regel veranderd is tegelijk met de wijziging dat de ene ruiter al binnen mag, terwijl de ander nog rijdt. Is er reglementering voor waar een ruiter zich mag/moet bevinden terwijl die ander nog aan het rijden is?
vivana schreef:clarence schreef:
Ik kan me herinneren dat jij ergens in dit topic schreef dat je vermogen er wel in kan trainen. .
Lijkt me sterk, dat hebben ze of niet, de een is snel en kort wendbaar en blijft net van het hout en de ander heeft veel vermogen en dus ook minder snel en minder kort wendbaar.
mo_van_dijk schreef:2. Ik zie ruiters best vaak vanuit een volte naar een hindernis toe rijden. wat is hier eigenlijk precies de werking van?
Bedoel je dit in de training?
3. Maakt het uit hoelang je een paard in een bepaalde klasse laat lopen ? Behalve dat je dan bij bepaalde winstpunten hogerop MOET.
Als je slechts 1 startkaart hebt, ben je tegenwoordig niet meer verplicht om te promoveren.
4.waarom mag je als je vaker dan 2 keer Z hebt gereden niet meer meerijden in de B ?
Toevoeging: met verschillende paardenVolgens mij is dit onder hem mom 'oneerlijke concurrentie'.