Meetje22 schreef:suleilitha schreef:Meetje en Sandro, jullie zijn volwassen vrouwen, die heel goed weten wat ze doen!!!
Maar er zijn wel andere in dit topic...
Momenteel is mijn dondersteen ook bijna niet te houden en hij is ook erg groot, als hij opgewonden is, krijg je hem ook niet naar beneden. Ik grijp dan voor buiten naar een Thiedemanteugeltje en dat werkt ook prima.
Juist,dus jij hebt ook jouw manier waarop je fijner met je paard kunt werken op momenten dat er wel wat extra hulp gebruikt kan worden.
Ik vind mensen die zonder hoofdstel en alleen een touwtje de weg op gaan juist veel onverstandiger.
Op het moment dat jij ervoor kiest naar buiten te gaan moet je ook de verantwoordelijk nemen voor de mensen om je heen.
Tuurlijk, wat heb ik eraan, als hij het hazepad kiest en boven op een auto belandt, of erger? Ik rij op een Fries van 1.72, die op 3-jarige leeftijd is geruind, hij wordt nu vier. je kunt je wel voorstellen dat als zo'n pakket paardevlees van 650 kg, of iets meer, aan de haal gaat, Leiden in last is.
ik heb gekozen voor een Thiedeman omdat die alleen ingrijpt als het moet, paard is verder niet hard in de mond.

Maar je bit lijkt me erg groot of je trekt het door de mond heen, een van de twee. Een te groot bit is iig nooit zo handig. (dat laatste natuurlijk ook niet) Mischien als je een nieuwe gaat kopen, een maatje kleiner?
Super keuze dat ze er geen scherper bit in gaat hangen! En leuk meid ff iemands tuig afkraken.. Hoe kun je uberhaupt van een foto de kwaliteit van leer bepalen, juist dat kun je niet, daarvoor moet je het in je handen hebben. 
voor E 27,95
en dat kost nog geen dertig euro. een Aurigan of Argentaan bit is duurder maar die zijn vaak ook wel voor een paar tientjes tweedehands te koop. 
)