tong over het bit leggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

libralietje

Re: tong over het bit leggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:23

NHEfan schreef:
Ik had gevraagd waarom bitloos niet mogelijk zou zijn, maar heb eigenlijk nog geen antwoord hierop gezien, alleen maar dat je dit niet wilt.

waarom wel?? en waarom geen pantykous voor 1 keer??
vertel.
en ik dacht toch echt dat bokt bedoelt was om elkaar tips te geven of te helpen.
niet om elkaar af te bekken. ik zou als ik ergens anders op kijk topics mis mn mening geven als ik het er mee eens ben of niet maar verder met rust laten je kent me kaar niet, dus oordelen heeft geen zin mag ook nooit oordeel trekken als je pas alles weet en dan nog moet je oppassen wat je zegt,

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:34

Er zijn genoeg tips geweest volgens mij, maar jij pint je vast op die panty en alle andere tips veeg je van tafel, dus logisch dat mensen gaan oordelen toch.

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 19:45

midgie schreef:
Er zijn genoeg tips geweest volgens mij, maar jij pint je vast op die panty en alle andere tips veeg je van tafel, dus logisch dat mensen gaan oordelen toch.

das nie waar als je goed leest vraag ik aan andere mensen hoe ze andere dingen doen of gebruiken of hoe het er uit ziet ect.. alleen volg ik de tips van jou niet. je denkt toch nie dat ik na jou luister die mij direct zo beoordeeld aan het begin van deze topic daar luister ik echt niet na hoor alleen mensen die meedenken dan alleen maar kunnen schieten met stomme zinnen en meningen waar ik anders over denk...

NHEfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:41

Jij vraagt aan mensen wat een oplossing zou kunnen zijn.
Dan komen er een aantal voorstellen. Sommige zijn volgens jouw "stom" en anderen een mogelijkheid. Nu ga je ineens heel fel doen tegen mensen die het beste met jouw paard voorhebben (en dus niet met jou), want die zijn stom en het is jouw goed recht om die mening te hebben. Maar eigenlijk heb jij in feite al gekozen voor iets waarvan hier een heel aantal mensen vinden dat het niet paardvriendelijk is, ook al wordt het in de paardensport veel gedaan, dat zullen volgens jou dan wel de stomme mensen zijn. Wel een beetje kort door de bocht, maar ik ga maar vanuit dat je niet beter weet.
Maar om het niet met jouw keuze eens te zijn is dus ONS goed recht.
Als jij alleen meningen wilt horen die jou aanstaan moet je lekker een forum voor jezelf beginnen en alle mensen die graag wat diervriendelijke methodes willen, buitensluiten.
Dat is hier niet zo, dus je zult het er toch mee moeten doen. Je kan boos worden, maakt niet uit.
Het sterkt mij alleen maar in mijn idee dat je diep in je hart wel weet dat er betere manieren zijn. Je paard heeft toch al een dikke tong???? Zou het kunnen zijn dat ie daarom dat bit er niet bij kan hebben?
Stom hè van mij Lachen

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 21:10

NHEfan schreef:
Jij vraagt aan mensen wat een oplossing zou kunnen zijn.
Dan komen er een aantal voorstellen. Sommige zijn volgens jouw "stom" en anderen een mogelijkheid. Nu ga je ineens heel fel doen tegen mensen die het beste met jouw paard voorhebben (en dus niet met jou), want die zijn stom en het is jouw goed recht om die mening te hebben. Maar eigenlijk heb jij in feite al gekozen voor iets waarvan hier een heel aantal mensen vinden dat het niet paardvriendelijk is, ook al wordt het in de paardensport veel gedaan, dat zullen volgens jou dan wel de stomme mensen zijn. Wel een beetje kort door de bocht, maar ik ga maar vanuit dat je niet beter weet.
Maar om het niet met jouw keuze eens te zijn is dus ONS goed recht.
Als jij alleen meningen wilt horen die jou aanstaan moet je lekker een forum voor jezelf beginnen en alle mensen die graag wat diervriendelijke methodes willen, buitensluiten.
Dat is hier niet zo, dus je zult het er toch mee moeten doen. Je kan boos worden, maakt niet uit.
Het sterkt mij alleen maar in mijn idee dat je diep in je hart wel weet dat er betere manieren zijn. Je paard heeft toch al een dikke tong???? Zou het kunnen zijn dat ie daarom dat bit er niet bij kan hebben?
Stom hè van mij Lachen

het gaat der niet om dat ik het niet met die mening eens ben heb ik nooit gezegd als je goed terug leest kun je zien dat ik al gezegd had wel is een keer bitloos wou gaan rijden maar nu niet op dit moment dus dat heeft niks te maken met niet het eens zijn.
ik hou der niet van dat mensen op deze topic mij afbekken en verder niks weten dat heet VOOROORDELEN.. en daar luiters ik dus niet na dat is heel wat anders he.. en STOM heb ik niet gebruikt hoor!!
en had al heel normaal op een mening vraag beantwoord de vraag luide en bitloos mis? mijn antwoord was is voor mij nu niet de oplossing en ja als mensen dan gaan doordrammen en ineenkeer zonder iets te weten gaan zeggen heb medelijden met je paard ja dan wordt je daar wel moe en fel van..
en nou heb je mijn vragen ook niet beantwoord he Knipoog
oja en een dikke tong ik heb de matic passoa dit heeft een kliksysteem zodat het ruimte houd voor de tong!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 06:59

je voelt je persoonlijk aangevallen,maar de mensen hier hebben alleen het beste met je paard voor.

waarom wil je die panty zo graag proberen?

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:07

Snoevie schreef:
je voelt je persoonlijk aangevallen,maar de mensen hier hebben alleen het beste met je paard voor.

waarom wil je die panty zo graag proberen?

Tsja; Libra wil eigenlijk vanaf het begin van dit topic alleen maar 1 ding proberen, en dat is de kous. En ze had kunnen verwachten dat er veel (vooral bitloos aanhangers) kritiek zouden geven op deze methode. En schijnbaar ging dat een beetje bij Libra irriteren...vandaar dat ze zich aangevallen voelt.Als je op bokt een topic opent (maakt niet uit waarover) dan moet je ook kritiek kunnen incaseren. Want mocht die kritiek onterecht zijn, dan word deze al snel genoeg ontkracht door bokkers die er WEL sjoege van hebben.

@ Libra;Maar ik was eigenlijk wel benieuwd of je al verslag kan uitbrengen hoe het met de kous gegaan is? Of heb ik dat alweer gemist? Maar je hoeft geen antwoord te geven hoor; je zal nog wel boos op me zijn denk ik... Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 07:10

ach ik ben geen die-hard bitloos rijdster hoor,maar de kous is ook niet mijn ding(ook al die andere dingen als lepels ed. niet zoals Ilja000 ook zei)

laat ik zo zeggen,het lijkt me voor het paard geen fijne oplossing.
maar ook ik ben benieuwd of je het nu geprobeerd hebt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:34

Snoevie schreef:
ach ik ben geen die-hard bitloos rijdster hoor,maar de kous is ook niet mijn ding(ook al die andere dingen als lepels ed. niet zoals Ilja000 ook zei)

laat ik zo zeggen,het lijkt me voor het paard geen fijne oplossing.
maar ook ik ben benieuwd of je het nu geprobeerd hebt

idd dat heb ik ook.
Vind het erg vervelend hoe de ts reageerd en wil haar zeer graag in der sop gaar laten koken!

ts schreef:
er staat nergens dat er niet meer tijd aan besteed mag worden!!!!!!!!!!!!!!!
jij snapt het allemaal he
en van mij snap je niks en weet je verder niks
maar vertel welke vriendelijke manieren heb ik nog niet geprobeerd????????

Misschien moet je eens rustig gaan lezen en dan ga je zien wat er staat voor je zo reageerd!
Ook de vriendelijke manier die je niet heb geprobeerd heb ik zeker al 2 of misschien al 3 x geschreven.

@ts: Succes met het niet open staan voor advies,alles zien als aanval, daar kom je vast verder mee!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:46

Dit is het bit waar ik mee rij. Is ook speciaal gemaakt voor paarden met dit probleem. Het niet een zacht bit maar als je niet te stug met je hand bent kan het geen kwaad. Je moet het onder begeleiding van je instructie eens gaan uitproberen, bij mij werkt het super goed!!
Oh ja, trek je niks aan van al die mensen die je paardenbeul noemen als je met "hulpmiddelen" wilt rijden Ach gut Ik ben wel benieuwd wat ze werkelijk zouden doen als ze zelf een paard hebben met constant de tong over het bit!!
Afbeelding

NHEfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:28

Linda_E schreef:
Oh ja, trek je niks aan van al die mensen die je paardenbeul noemen als je met "hulpmiddelen" wilt rijden Ach gut Ik ben wel benieuwd wat ze werkelijk zouden doen als ze zelf een paard hebben met constant de tong over het bit!!
Afbeelding

Hahahah dat vind ik nou echt grappig. Misschien wel het beste voorbeeld van niet lezen, want als je namelijk zonder bit rijdt, zoals ik dus, zul je nooit tegen dit soort problemen aanlopen.
't is wat?

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 11:39

NHEfan schreef:
Linda_E schreef:
Afbeelding

Hahahah dat vind ik nou echt grappig. Misschien wel het beste voorbeeld van niet lezen, want als je namelijk zonder bit rijdt, zoals ik dus, zul je nooit tegen dit soort problemen aanlopen.
't is wat?

kijk eerst is naar je zelf want dat doe je zelf net zoe goed niet

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 11:46

heey linda dankjewel voor het plaatjes
klopt dit bit had ik al eerde gezien maar dacht dat ie nog al scherp was en nie echt lief voor de lagen ???

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:47

NHEfan schreef:
etje"]
Linda_E schreef:
Afbeelding

't is wat?

kijk eerst is naar je zelf want dat doe je zelf net zoe goed niet[/quote]

a man kom doe ff normaal, een fijn bit om uit te proberen dus ik zou zeker doen
en sorry maar er zijn mensen die bitloos willen rijden en moeten ze ook maar doen.
maar voor de mensen die niet bitloos willen rijden moet er toch voor zon probleem een oplossing gezocht worden.
helaas mag er op concours niet bitloos gereden worden dus. ik zie mij ook niet echt een parcours springen zonder bit. ja misschien met een heel braaf paard. haha

Joepju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:23

juudje84 schreef:
ik zie mij ook niet echt een parcours springen zonder bit. ja misschien met een heel braaf paard. haha

Echt een typisch vooroordeel van bitloos rijden..... Mensen die met bit rijden, denken dat ze minder " controle" over hun paard hebben zonder bit, en dat het paard een loopje met ze zal nemen. Het tegenovergestelde is waar juudje.....echt geloof me. Ik was in het begin ook sceptisch over bitloos rijden...je moet het gewoon ervaren om te zien dat het werkt...vooral bij hyperknollen, en " eigenwijze" paarden.. Hyper! . En ik ben echt geen " bitloosgoeroe" hoor.... Haha! Gewoon een kwestie van een keertje proberen. kan nooit geen kwaad. OK dan!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:34

libralietje schreef:
MissEvil schreef:
Achja, jij stelt een vraag..
Dan moeten wij jou maar gerichte vragen gaan stellen over wat je al hebt geprobeerd, vanzelfsprekend! Ja

Dát zou nou eens makkelijk zijn, als het allemaal zo ging..
Dat wíj jóu vragen gaan stellen, omdat jíj advies wil..
Dan moet je nog veel leren, als je denkt dat het zo gaat Lachen

het gaat erom dat veel mensen hier alleen maar lopen te oordelen en als ik het dan lees
denk ik jullie snappen het niet dat klopt niet zo ga ik er niet mee om etc.
dus zeg ik ga eerst vragen stellen voor je oordeelt..

Kan best zijn, maar ik kom er als buitenstaander bij, geef mijn mening, en alles wordt weggewuifd. Als ik dan vraag waarom, krijg ik het antwoord dat ik jóu vragen moet stellen.
Ja, ik heb met al die andere niets te maken verder.

Misschien kom je ook wel bozer over dan je bedoelt, om het feit dat je geen leestekens gebruikt, en spelfouten maakt.
Gebruik eens alinea's, komma's, punten en hoofdletters. Ik denk dat jou posten dan al een stuk vriendelijker over komen hoor Lachen
Daarbij, volgens mij mag je onder speciale omstandigheden wel bitloos starten? Maar dan moet je even op de site van de KNHS kijken.
Misschien moet je het maar eens proberen joh? Proberen kan toch geen kwaad?
Een panty, ik weet niet, het komt zo hard over. Dan zou ik liever niet meer gaan rijden, als het zo zou moeten.
En dan kunnen mensen wel zeggen dat het in de ren (of de mensport, wat was het) zo gebeurd, maar daar ben ik dan ook totaal geen fan van eerlijk gezegd.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:01

libralietje schreef:
heey linda dankjewel voor het plaatjes
klopt dit bit had ik al eerde gezien maar dacht dat ie nog al scherp was en nie echt lief voor de lagen ???

Is het niet zo dat de hand die eraan vast zit bepaalt hoe scherp een bit is??
Ook heel apart dat je dit zegt trouwens, een panty vind je wel normaal dan??
En wat bedoel je met de lagen??

Insigne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:25

Citaat:
dankjewel Insigne
hier ben ik het helemaal mee eens en had ikzelf ook al een beetje geprobeerd duidelijk te maken.
maar wat vind jij dan van die andere tonglepel ?? ik heb die rubberen nooit gebruikt want zij vond die andere echt niks ik vond het zielig voor dr omdat ze al een dikkere tong heeft en prob ik er nog is een tonglepel in dus das voor mij niet de oplossing..

gr lie

Ik heb die andere tonglepel nooit gebruikt, dus heb er ook geen mening over. Ik ben over de rubberen gewoon heel tevreden, want hij lijkt er geen last van te hebben. Wat voor jou dan de oplossing is weet ik ook niet, kan je alleen mijn ervaring vertellen. Hoop in ieder geval wel dat je de oplossing vind en dat het voor jouw en je paard een goeie manier is.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:42

NHEfan schreef:
Linda_E schreef:
Afbeelding

't is wat?

Wij hebben denk ik niet dezelfde ambities qua dressuursport.... Zonder bit kom je op een wedstrijd niet eens de baan in, dus iemand die wedstrijden rijden leuk vind zal toch op een andere manier dan bitloos rijden de oplossing moeten zoeken.

Ik denk dat JIJ degene bent die beter moet lezen, bijvoorbeeld een wedstrijdreglement ofzo?? Dan had je geweten dat jou bitloos rijden geen optie is voor ons.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:44

Even tussendoor;

Ik heb liever een paard dat ontspannen bitloos rijd,
dan dat ik zonodig wedstrijden af moet, en daarbij dan maar dingen zoals pantys ga gebruiken..

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:51

Leuk, maar ik heb toch al een aantal paarden over de zeik zien gaan met een bitloos hoofdstel. Werden helemaal naar van de druk op hun neus en achter hun oren, hoewel ik ook een ponytje ken dat er helemaal blij van word.
Ook bitloos rijden zie ik als hulpmiddel... en elk hulpmiddel moet op de juiste manier gebruikt worden.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:56

Je kunt heus wel eens een maand ofzo wedstrijden overslaan als je een periode hebt dat het even niet lukt, maar als je paard "chronisch" zijn tong over het bit gooit en je wilt toch graag ook wedstrijden rijden dan zul je oplossingen moeten zoeken in bijvoorbeeld een corrigerend bit.

Ik zou persoonlijk ook geen panty's om de tong binden maar ik zie het niet als dierenbeulen.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 16:12

Ik weet niet of dat al opgeschreven is want ik heb niet alles gelezen maar heb je al eens zijn tanden na laten kijken misschien is het onzin maar hij kan ook last van zijn mond hebben haken of een hangend rooster of andere problemen. waardoor hij zijn tong over het bit doet.

en op de vorige topic over de beruchte panty kan je ook even lezen wat een nadelen het is.

Probeer dat bit eens wat hierboven genoemd wordt of toch een keer bitloos te rijden wie niet waagd wie niet wint.

maar met een panty los je niet het probleem op en als het op een betere en vriendelijke manier opgelost kan worden zou ik toch daar voor gaan.

er zijn vele wegen die naar Rome lijden, en als je paard het al jaren doet waarom laat je het dan niet rusten je rijd al jaren zo.

succes met je paardje en een fijn weekend

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:13

Kingsley2 schreef:
Ik weet niet of dat al opgeschreven is want ik heb niet alles gelezen maar heb je al eens zijn tanden na laten kijken misschien is het onzin maar hij kan ook last van zijn mond hebben haken of een hangend rooster of andere problemen. waardoor hij zijn tong over het bit doet.

en op de vorige topic over de beruchte panty kan je ook even lezen wat een nadelen het is.

Probeer dat bit eens wat hierboven genoemd wordt of toch een keer bitloos te rijden wie niet waagd wie niet wint.

maar met een panty los je niet het probleem op en als het op een betere en vriendelijke manier opgelost kan worden zou ik toch daar voor gaan.

er zijn vele wegen die naar Rome lijden, en als je paard het al jaren doet waarom laat je het dan niet rusten je rijd al jaren zo.

succes met je paardje en een fijn weekend

heey
ja ik denk dat je er overheen hebt gelezen maar is mooi dat je het zegt Knipoog
ik heb de da en tandarts er wel bijgehad en meerdere malen ook,
ja die andere topic heb ik gelezen en die is bijna het zelfde als hier, mensen die er mee eens zijn en mensen die het er niet mee eens zijn.
ik kan van alles proberen en heb ook al veel geprobeerd.
ja ik rijd al 3 jaar zo en probeer al 3jaar wat verder te komen maar dat gaat moeilijk als ze die tong er boven blijft gooien wordt het werk moeilijker dan gooit ze dr hooft in de lucht en gaat ze heel hard scheuren soms best eng als ze op recht op de zijkant van de bak rent Verdrietig ..
gr lie

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:16

Ilja000 schreef:
Leuk, maar ik heb toch al een aantal paarden over de zeik zien gaan met een bitloos hoofdstel. Werden helemaal naar van de druk op hun neus en achter hun oren, hoewel ik ook een ponytje ken dat er helemaal blij van word.
Ook bitloos rijden zie ik als hulpmiddel... en elk hulpmiddel moet op de juiste manier gebruikt worden.

mee eens,het is niet voor iedereen geschikt,maar dat weet je niet tot je het probeerd.
bij uitzondering mag je starten,maar ik begrijp dat de knhs daar nogal moeilijk over doet.
vervelend voor t paard........