Anouar is knettergek, ik weet het niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Anouar is knettergek, ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:17

Hoe kwam de DA erachter dat het leverbot was? Hoe detecteer je dat?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:21

Via een bloedtest gaat dat, dan zien ze verhoogde leverwaardes.Maar dan is je paard echt erg sloom moe en gaperig.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:30

Bloedtest kwam bij Anouar niks uit. Er is ook niet echt vastgesteld dat hij dat had, maar omdat hij zo opknapte van die prik en alle symptomen had weet ik gewoon wel zeker dat hij dat gehad heeft

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:22

Waarom geeft men het dan niet standaard , net als een wormenspuit ? Is het echt troep voor een paard soms....?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:16

Dat vroeg ik mij ook af pmarena.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:24

Lenneke, kan je misschien wat meer vertellen over de symptomen die Anouar had, toen hij leverbot had?

Of heb je dat al ergens eerder geplaatst op bokt?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 17:31

rijoyco schreef:
Lenneke, kan je misschien wat meer vertellen over de symptomen die Anouar had, toen hij leverbot had?

Of heb je dat al ergens eerder geplaatst op bokt?

Mager en niet aan willen komen
Slechte eetlust
Sloom
Gele slijmvliezen
Snel verbranden in de zon (neus)
Moeilijk verharen
Mok

Dit alles werd erger als ik hem krachtvoer ging geven. De symptomen zijn heel langzaam gekomen en hij is ook nooit echt ziek geweest. Over het algemeen was hij altijd wel wat slomer, maar hij had soms ook dagen dat hij wel heel vrolijk was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:23

En nu dan , is hij echt vrolijk en blij , of meer gefrustreerd en zit hij zichzelf in de weg ?

En is het echt de hele dag rennen en vliegen door de wei of alleen maar af en toe (als er iemand kijkt) ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:29

Hij is absoluut vrolijk en blij. Het is niet zo dat hij de hele dag door de wei vliegt. Maar hij speelt veel meer met de shetlander. Eerst moest je hem met de zweep opjagen en dan ging hij een rondje draven. Nu hoef je alleen met je armen te zwaaiem en hij gaat al rennen. Met z'n staart recht omhoog en flink snurken.
Maar tijdens dat spelen stopt hij wel gewoon wanneer ik het zeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:38

Ah dat beeld ken ik Haha!

Dus het is wel echt lekker in z'n vel , dat is wel fijn !
Dan zou ik me toch niet zo'n zorgen maken , pas als het zo gefrustreerd wordt dat het dier zichzelf in de weg zit , dan maak ik wel zorgen. Dat had Rena echt , dat overdreven spastische.

Maarja blijft ellendig natuurlijk als hij zo happy is dat hij vergeet dat jij wat breekbaarder bent dan hem Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:03

Is bach bloesem niks voor anouar?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:14

annebe schreef:
Is bach bloesem niks voor anouar?

Da's nog helemaal niet zo'n gek idee, misschien zou je eens je paard kunnen laten doormeten en het op de fytotherapie kunnen zetten!

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:26

Ik las dat hij voor dat hij leverbot kreeg ookalzo was... dus het is gewoon het karakter van je paard...aard van het beestje dus.
Ik zou inderdaad ook kiezen voor een dressur aanpak buiten, schoudervoor, travers dat soort oefeningetjes...en mss toch een bit erin hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:15

Misschien is hij zooo blij dat hij zich weer zo goed voelt. Kan zijn dat hij na een tijdje weer wat rustiger wordt?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:35

Het klinkt allemaal heel herkenbaar. Ik heb ook een merrietje met veel arabisch bloed (geen volbloed, maar scheelt niet veel) en die was ook zo heet, zo heet tijdens het buitenrijden. Zo heet dat ze echt zichzelf er helemaal in verloor. Bij tijd en wijlen liet ik haar weleens voluit gaan en dan kwam ze gewoon bijna plat tegen de grond te liggen en stroomden de tranen uit je ogen. Maar gelukkig was zij wel altijd goed terug te rijden in tempo! Let wel, in tempo, niet in gang, want als de rest stapte dan galoppeerde zij, zowat op de plaats, maar het was galopperen / huppelen. Zweten, van oren tot staart zeiknat en onder het zweet. Maar rustig werd ze niet todat ze weer thuis was, ze zou doorgaan tot ze erbij neerviel.

Als jouw paard daarin enigszins lijkt op die van mij, dan kan ik alleen maar de tip geven om ook dressuurmatig veel te oefenen. Veel focussen op verzameling en evenwicht, zodat hij leert zijn energie op een andere manier te gebruiken dan alleen maar heel snel vooruit te gaan. Hier gaat de heetheid niet mee weg, maar het kan wel helpen om je paard beter onder je te houden. En ook het terug kunnen rijden aan het eind van een pad kan misschien verbeteren door dressuurmatige oefeningen. Verder is het van belang zelf zo rustig mogelijk te blijven, onafhankelijke en onstpannen zit, zodat je het in ieder geval niet erger maakt.

Als die heetheid in zijn karakter zit gaat het niet over met de jaren; die van mij is over de 20 en doet het nu nog net zo erg Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:09

nou vraag ik me toch af...
je voerde alleen pavo koek bij he.

maar ik lees net toevallig in een ander topic iets over electrolyten die je geeft?
doe je dat nog?

zou wel handig zijn om te weten wat je hem nou wel of niet allemaal geeft
vraag me namelijk af of...als je die electrolyten nog geeft of dat een veroorzaker kan zijn voor zijn drukte?

( weet niet hoor,maar je weet maar nooit toch?)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:51

Elektrolyten geef ik alleen 3 dagen voor de wedstrijd, tijdens de wedstrijd en de dag na de wedstrijd.

Ik heb vandaag weer gereden na 4 weken. Wilde hem eigelijk 6 weken vrij geven, maar hij was het zat.
Was wel blij dat ik de eerste keer in de bak ben gegaan. Hij vloog regelmatig met z'n kop tussen z'n knieen de bak rond Nagelbijten / Gniffelen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:52

Ik zou zeggen; dressuurles nemen. Zorgen dat je hem weer gehoorzaam en onder controle krijgt. Heb je daar ooit aan gedacht?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:50

hoe gaat het nu?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 18:08

Ik ben vandaag weer naar het bos geweest. Zonder bit, want die had ik vergeten (neem altijd alles mee van huis naar de wei en had geen zin om terug te fietsen)
Hij heeft wel een aantal keer aanstalten gemaakt om ervandoor te gaan. Maar elke keer kon ik hem weer terug nemen.
Gelukkig maar.

Maar hij blijft een tijdbom die je continu in de gaten moet houden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:51

hij heeft geloof ik toch nog wat energie aan de mijne door gestuurd want die heeft eindelijk ook weer energie..
Haha! Haha!
eergister bij ons achter op de akker geweest en flink bokkend ging hij er in een rengalop vandoor. Tong uitsteken

ik vind dat juist wel fijn,maar heb het geluk dat de mijne wel goed te hanteren is en het dus niet gevaarlijk word Haha!

beter dat je hem ook terug kon nemen, veel energie is mooi, en vaak heel makkelijk,mar het moet wel controleerbaar zijn Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:00

Lenneke_ schreef:
Ik ben vandaag weer naar het bos geweest. Zonder bit, want die had ik vergeten (neem altijd alles mee van huis naar de wei en had geen zin om terug te fietsen)
Hij heeft wel een aantal keer aanstalten gemaakt om ervandoor te gaan. Maar elke keer kon ik hem weer terug nemen.
Gelukkig maar.

Maar hij blijft een tijdbom die je continu in de gaten moet houden

Lief, het paard wordt niet liever......... JIJ wordt handiger Lachen Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 09:50

Mijn paard loopt veel ontspannender als ik zonder bit rij,misschien een idee om vaker zonder te rijden?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 08:26

Misschien een idee om de beginpost eens goed te lezen Knipoog

Ik reed altijd zonder bit, tot ik het niet verantwoord meer vond omdat hij zo gek werd. Daarom heb ik tijdelijk met bit gereden, voor de veiligheid.