LindaV schreef:Ik ken dit paard nu zo'n vijf jaar, waarvan ze 3 jaar van mij is. Vanaf het begin af aan rijd ik met haar in het bos. En ik heb zelfs een jaar achter elkaar alleen maar gestapt, dit ging wel redelijk ontspannen. Het is puur het drafje. Zodra er een drafje komt wordt ze heet. Ik ga dan rustig terug stappen, maar dit kan dan niet rustig meer. Ik zou niet weten hoe lang ik het dan vol moet houden volgens jullie.
Ik wil nu gewoon iets anders proberen. Ik probeer haar altijd rustig te houden, zelf ben ik ook gewoon rustig omdat ik haar kan vertrouwen. Ze gaat niet omhoog, alleen naar voren.
Ze wil gewoon hard, maar is dan niet meer te remmen.
Ik wil gewoon meer controle over haar rem, zodat ik haar sneller terug kan nemen als ze aan de loop gaat.
Vertellen jullie me maar eens hoeveel 'jaar' ik nog moet gaan stappen om het 'pedagogisch' op te lossen. Sommige dingen zitten tussen de oren.
Ik heb van de ruitershop, de aanrader gekregen om een stangetje aan te schaffen. Gewoon met bitringen, niet met een schaartje. Omdat ze hier net wat feller op reageren en als je je hand ontspant. Het totaal geen inwerking heeft.
Mijn veearts zegt dat ik absoluut niet van voer moet veranderen. Ik voer al voor een heet paard, en ze mag niet om minder ivm snel invallen/afvallen.
SORRY MAAR 3 JAAR VAN JOU???
Toen je nog bij Anoek kwam had je anders geen paard.. Dit is nog geen 3jaar geleden

Ook had je pasgeleden nog een advertentie ergens dat je een paard / pony zocht
,