Wat vind jij het moeilijkst om te doen met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Wat vind jij het moeilijkst om te doen met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:23

Ik heb moeite met rechtop zitten. Ik zit sowieso met mijn schouders vrij vaak naar voren en daardoor een beetje ingezakt en als ik moet rijden dan heb ik vooral met doorzitten dat ik dan ook een beetje ga inzakken. Dus daar moet ik altijd op gewezen worden. "Schouders naar achteren en ontspannen."

Wat betreft het paard zelf vind ik het vaak lastig om haar goed actief en nagevelijk te houden.

MACJUNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:46

ik vindt zelf heel moeilijk om nog echt te genieten tijdens al het werken! ik geniet ervan als ik me best heb gedaan, maar vooral in een proef ben je bezig om iets goed neer te zetten dus je bent bezig met nagevelijkheid-achterhand-je zit enzzz. om je paard goed te laten lopen en dan nog echt te genieten zoals je dat doet als je naar een kur van anky kijkt is er minder bij! dat wil niet zeggen dat ik niet geniet maar je bent alleen maar aan het werk en geen rustmoment om even te voelen alsof allesvanzelf gaat voor de rest is niet echt moeilijk!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:12

in galop op me kont zitten ik stoor mijn paard er erg mee maar werk er wel aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:24

Ik vind het soms moeilijk om de juiste hulpen te geven. We zijn een paar jaar geleden overgestapt van engels naar western maar ik heb hele tijden zonder les rondgehobbelt, dus mijn hulpen zijn soms te engels. En ik heb moeite met ontspannen blijven zitten in galop, omdat mijn pony soms iets te enthousiast wordt.

bibzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:00

-ik vind moeilijk om op mijn tenen te duwen,, mijn voeten glijden altijd weer naar voor
doe men best om goed te duwe ma toch glijde ze nog veel naar voor ( de enigste keer wnnr da ik een hele les zonder da mijn voeten naar voor gleden lukte,, was toen da janus archie(soms mijn lesgever) ze juist zette in mijn stijgbeugels xP')
-khem ook moeite om te zien wnnr ik op et juiste been zit
-en khem moeite om goed te blijven doorzitten op een paard da grote passen neemt xP'
xxx

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:03

-tenen niet naar kapstokstand
en het paard in de juiste galop laten aanspringen en dan kijken of die in de goede galop zit '(iemand tips?)

desney8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:05

waar ik dus echt niks van snap is wijken,,,

dat vindt ik moeilijk , en ik vindt het nog wel een beetje moeilijk om aan de teugel te rijden

xx

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 16:06

Ik heb altijd moeite met galop.Maar dat komt ook een beetje door mijn paard omdat die nog wat jong is en het aanspringen nog niet helemaal begrijpt.

LGarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:44

Ik vind, vooral met een VZH zadel het moeilijk mijn benen goed aan te leggen en ze niet af te steken, vooral op de wat kleinere pony's. Met een dressuur zadel heb ik hier gelukkig niet zo veel last van.
Verder vind ik het soms ook moeilijk om voor me uit te blijven kijken

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:52

ik vind het recht zitten moeilijk want ik val een beetje naar voren en mijn ene schouder gooi ik naar voren dus en daarom gaat mijn ene galop ook wat moeilijker en het wijken voor het been ook het ligt dus puur aan mezelf. Verdrietig

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:55

Om mn buitenteugel er goed bij te houden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:56

Er aan denken dat ik niet té veel meegeef in de middendraf, waardoor ze 'uit elkaar valt'.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:08

Ik vind het moeilijk om mijn teugels op maat te houden, het gaat al een stuk beter, maar ik moet mezelf er steeds weer aan herinneren.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:57

stelling houden in de travers & galopwissels Vingers aflikken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:58

alles combineren, en goed zitten en je handen goed en je gewicht goed en je benen goed en je rug recht enz enz en dan ook nog blijven rijden pfff

garuda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:03

uitgestrekte draf vind ik heel moeilijk daarin ben ik echt knudde. En ik vind op de volte het richtten nog wel is lastig. dan richt ik weer op zo'n manier dat de volte niet mooi uitkomt dit heb ik tevens ook met de slangvolte.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:04

Onderbenen niet laten 'klapperen', doorzitten zonder te stuiteren, op mijn kont zitten in de galop en sja, de galop is sowieso een moeilijke gang bij ons. Vind het idd ook moeilijk om mijn teugels op maat te houden Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:04

sjorsie schreef:
alles combineren, en goed zitten en je handen goed en je gewicht goed en je benen goed en je rug recht enz enz en dan ook nog blijven rijden pfff

Alles combineren, daar heb je een punt... dat blijft moeilijk!

ColourFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:06

Mijn onder benen stil te houden Huilen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:08

Ik kan NIET wijken.
het lukt me gewoon niet.
Op mijn oude pony is het een paar keer geluk
maar nu is het echt hopeloos!
ik raak gewoon in de knoop met mijn benen handen zit en alles

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:09

Ik vind mn verzorgpony vooruit rijden soms echt beu...Soms is die echt sloom en dan moet ik daar de hele tijd zitten werken als een gek en me terwijl nog op andere dingen concentreren!
Ook loopt die nu juist goed en mooi, aan de teugel aan alle gangen appart, maar overgangen zijn nog redelijk moeilijk voor hem. En ook in de bochten durft ie er wel eens achter te komen maar dan drijf ik hem er wel door Knipoog

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:59

De volte dat is echt het probleem met mij, kijkt niet mee valt over de binneschouder, dan weer erg langzaam

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:16

Een goede houding blijven houden in draf en aan de teugel laten lopen in draf. Het één moet eerst verholpen worden, wil ik het andere onder de knie krijgen. Daarnaast heb ik ook een probleem met wijken in draf en galop.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:18

P_A_R_Love schreef:
-tenen niet naar kapstokstand
en het paard in de juiste galop laten aanspringen en dan kijken of die in de goede galop zit '(iemand tips?)

Blond Hoe ziet dat eruit?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:27

Poeh, wat vind ik niet moeilijk. M´n paardje is nog helemaal groen en niet bepaald stressbestendig. We zijn samen continu aan het uitdokteren hoe we nou het beste samen dingen kunnen doen.
wijken, in de goede galop aanspringen, rustig galoperen met een actieve achterhand, in de overgangen netjes in de aanleuning blijven, niet door mijn binnenbeen heen laten lopen wanneer het haar te heet onder de voeten wordt, mijn tenen naar binnen houden en hakken naar beneden, rechtop blijven zitten, ook als ze weer als speedy conzales door de bak heen wil scheuren, en ook heel belangrijk, zelf mijn geduld bewaren ook als ik zelf niet lekker in m´n vel zit, want het ligt echt 99,9% van de keren aan mij. Haha!
Paardrijden is helemaaaaal niet makkelijk! Haha!