Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:26

ach misschien dat er genoeg andere mensen zijn die wel naar de adviezen luisteren! hebben al die mensen niet voor niks hun tijd en energie erin gestoken..en bedankt! arme dochter trouwens?!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:02

marleen_usar schreef:
Dit topic gaat maar door terwijl ik het niet meer lees,ik zou zeggen veel plezier er mee en misschien kan Anja er nog iets van leren?

Je leest het niet meer zeg je,waarom antwoord je dan.
Pffffffff je hebt eigenlijk gelijk,je bent het antwoorden en het geloven niet meer waard.Je weet alles best,geeft iedereen raad,maar je bakt er zelf niets van.

Sorry,ik heb het verkeerd uitgelegd.
in jou ogen doe je het perfect.

Ik zeg niet dat mijn doen en laten bij mijn paarden perfect is,maar heb wel ondekt dat er dus mensen zijn zoals jij die zorgen dat er in de handel veel verprutste paarden zijn,en die mensen zijn zich van geen kwaad bewust.
Neen meneer hij is niet agressief,hij is speels.
Ik heb hem met sporen en zweep ...,daarna zeg je dat je tegen meppen bent.
Volgens mij moet je geen hulp voor je speels paard of voor je angtsige dochter inroepen,neen zelf hulp zoeken.

Dat ik dit hier typ,raakt je toch niet want je leest het toch niet meer!!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:43

marleen_usar schreef:
Dit topic gaat maar door terwijl ik het niet meer lees,ik zou zeggen veel plezier er mee en misschien kan Anja er nog iets van leren?

hoezo zou Anja hier iets van moeten leren. Jij ben de persoon met een bord voor zijn kop die ooit de dood van een ander op zijn geweten gaat krijgen. Makkelijk he problemen op andere afschuiven. Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:28

verography schreef:
marleen_usar schreef:

hoezo zou Anja hier iets van moeten leren. Jij ben de persoon met een bord voor zijn kop die ooit de dood van een ander op zijn geweten gaat krijgen. Makkelijk he problemen op andere afschuiven. Knipoog

de naakte waarheid.
Goed geantwoord ik sluit me bij jou aan.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:13

Ik weet niet in hoeverre Anja iets zou moeten leren wat jij al weet en zij blijkbaar nog niet volgens jou.
Citaat:
Kijk naar hoe ze Nusca van wsundayl behandelt. Netjes maar consequent. Ook dit is een jong paard maar heeft echt een heel ander karakter. Ook zij probeert uit maar bij lange na niet zo gemeen als Usar.

De reden waarom Nusca anders is is puur omdat die van jongs af aan gecorrigeerd is. Als zij niet elke keer wanneer het nodig is goed gecorrigeerd zou worden, en dan niet alleen met stem maar ook met een goede tik indien nodig zou zij hetzelfde gedrag vertonen als Usar.
Nusca had er namelijk ook een handje van om loodrecht de lucht in te gaan en te maaien met haar voorbenen, en er totaal geen rekening mee te houden of daar iemand stond.

Er wordt geschreven dat ze fouten heeft gemaakt, dat zal best. Doen we allemaal wel is. Alleen de meeste zijn wel bereid om daar lering uit te trekken.

vyenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:54

als je zker weet dat het paard nergens last van heeft.... en hem voor het rijden hebt gelongeerd om zijn energie kwijt te raken... en hij doet het nog... als hij een poging doet hij begint met zijn hoofd te schudden voor het steigeren zijn en hem en klap op zijn kont geven zodat hij naar voren gaat. Door snelheid kan hij niet omhoog komen.. Hou hem niet tegen in zijn mond want dat is gemeen. Straf het gewoon af want als niks mis is in zijn lichaam en zijn energie kwijt is dan is het gewoon dominant en dat moet je afstraffen.... zodat hij je weer ziet als zijn baas en neit dat hij de baas kan zijn....

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:59

idd wsundayl, je hebt het goed gedaan hoor met nusca Haha!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:11

bij steigeren
zeiden ze op een school
(heb ik van iemand uit de paardenhouderij)
als hij steigert moet je een ei of een natte spons uitknijpen tussen zijn oren dan denkt hij dat hij bloed en zal hij het nooit meer doen

ik heb het ook alleen maar gehoord hoor van een meisje

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:19

dat heb ik vaker gehoord. maar ben niet van plan dat uit te voeren moet ik zeggen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:32

En hoe wil je een spons tussen de oren van een steigerend paard uitknijpen?!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:51

ja dat weet ik ook niet
ik heb he oook maar van iemand

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 17:45

Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Zo'n beest schrikt zich helemaal dood. Er zijn genoeg andere manieren die vriendelijker zijn om het af te leren

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:22

Ik heb even het hele topic doorgelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ik het jammer
vind dat je niks met de tips doet die hier gegeven worden, en dat zijn er heel wat en nog
goede ook.

Maargoed, als jij niet in wilt zien dat je een paard hebt met een dominantie probleem en
je dat toch echt zult moeten gaan veranderen, dan zal er dus inderdaad niks veranderen.
Je paard moet gewoon consequent worden aangepakt. Maar dat is natuurlijk je eigen keuze,
wel jammer dat je een tikje kinderachtig reageert, terwijl iedereen gewoon doorheeft dat je
paard ontzettend lastig is, terwijl jij als enige dat niet onder ogen wil zien. Maar je zult er vanzelf
wel achter komen denk ik.

Verder wens ik je nog veel succes met je paard en hopelijk gaat het snel beter Lachen .

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:36

Didoo schreef:
Dat zou ik persoonlijk nooit doen. Zo'n beest schrikt zich helemaal dood. Er zijn genoeg andere manieren die vriendelijker zijn om het af te leren

Hoe denk je dat de ruiter schrikt als je achterover klapt met een paard dat zo hoog steigert (ik spreek uit ervaring). Nou dan liever een spons uitknijpen (wat overigens niet eens pijnlijk is voor het paard) en dat het paard zich dood schrikt dan dat je met een gebroken rug onder je paard ligt!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:11

Mummie schreef:
Didoo schreef:

Hoe denk je dat de ruiter schrikt als je achterover klapt met een paard dat zo hoog steigert (ik spreek uit ervaring). Nou dan liever een spons uitknijpen (wat overigens niet eens pijnlijk is voor het paard) en dat het paard zich dood schrikt dan dat je met een gebroken rug onder je paard ligt!

tuurljk schrik je je als ruiter te pletter als je paard zo hoog staat te steigeren. Ik heb dat ook eens meegemaakt, maar dat was onbewust maar ze stond wel bijna te kantelen. maar ik moet er dan niet aan denken dat ik dan mijn handen van haar hals moet halen om die spons uit te knijpen, die zal dan wel al leeg zijn voor die omhoog is gekomen. Ik weet dus niet hoe dit in praktijk voor elkaar kan krijgen

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:46

marleen_usar schreef:
Onhandelbaar is hij niet, dat maken jullie er van.Hij kwam op me af tijdens het longeren, als dat al onhandelbaar is? Wel leuk dat mensen dat kunnen zien vanuit hun stoel achter de pc.

Ik zit met open mond alles te lezen.

Een paard wat doelbewust op je afkomt op de grond is levensgevaarlijk!!
Je kunt je tegen iedereen verklaren/verdedigen waarom dit gedrag er is, als het vandaag of morgen je dood wordt, is deze hele discussie zinloos geweest. Zoals ik het lees heb je een dominant paard, wat wellicht onder invloed van voeding of iets anders nog sneller naar buiten komt. Dominante paarden zijn, mits je ze niet bijtijds corrigeert, echt gevaarlijk.

Niets meer readen of met je paard praten. Kijk naar je paard als kuddedier en leer hiervan. Haal er een professional bij en als dat financieel belastend is, wat ik mij voor kan stellen, verkoop deze dan en koop een ander dier, waar je gewoon plezier aan kunt beleven!!
Ik ken je niet, maar ik gun iedereen een fijn betrouwbaar dier om mee te werken en plezier aan te kunnen hebben.

Veel wijsheid.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:33

marleen_usar schreef:

Het wordt dus wachten op je volgende topic, zal vast niet heel lang duren..... Huilen van het lachen

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:33

ze is nu vollop raad aan het geven aan andere mensen op hun topics.
Als je bij zoeken haar naam zet krijg je genoeg te zien.
Ik heb nergens gereageerd want dan maak ik me alleen drukker.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 15:36

enkele voorbeelden.

Forum: [BEH] Beweging en hoefverzorging Onderwerp: MOK! Wat te doen?

marleen_usar Onderwerp bericht: Re: MOK! Wat te doen? Geplaatst: 22-03-07 13:43

Reacties: 45
Bekeken: 349

Groene zeep warm water en een borstel,vermeng de zeep met het water en borstel over de mok heen.Met een paar dagen is het dan weg, niks smeren gewoon droog houden.

Forum: [MD] Medisch Onderwerp: koliek aanval hopen dat het meevalt?

marleen_usar Onderwerp bericht: koliek aanval hopen dat het meevalt? Geplaatst: 22-03-07 13:40

Reacties: 8
Bekeken: 148

Ik ging vanmorgen voeren en had de kruiwagen voor de deuropening gezet om uit te mesten.Hij wilde dwars door die kruiwagen heen denderen,ik zei gaan eens om.Hij wilde niet om en wilde maar 1 ding, die...

Forum: [OMG] Omgang Onderwerp: Je Paard Schoppen!???

marleen_usar Onderwerp bericht: Re: Je Paard Schoppen!??? Geplaatst: 21-03-07 16:17

Reacties: 1114
Bekeken: 8148

Je stompt toch niet in een maag, ook al is het zacht? Er zijn toch vele andere manieren om te laten merken dat een beest verkkerd bezig is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:05

er zijn idd veel manieren om met een paard om te gaan, ik zal eens groene zeep op een open wond bij mijn kinderen borstelen! Kijken hoe snel ik de KB achter me aan heb!

zucht, savath, ik heb het ook opgegeven! Jammer dat Marleen_usar van het type "alleen ik heb gelijk en de rest van de wereld is gewoon dom" is.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:49

we denken dus net hetzelfde amondi.
En het nare is dat deze mensen het echt niet door hebben,de hele wereld is schuldig en zij weten van niks

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:22

marleen is ook een type van "My little pony, my little pony," Muziek!
echt erg ja.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:59

Weet je ,waarschijnlijk leest ze dit alles wel mee,maar doet alsof het haar niets kan schelen.
Kunnen we haar alsnog de ogen openenen dat ze dus echt hulp moet gaan zoeken.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:52

tuurlijk leest ze mee... en als ze dan weer iets op een ander af kan schuiven dan post ze weer...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:00

savath schreef:
Weet je ,waarschijnlijk leest ze dit alles wel mee,maar doet alsof het haar niets kan schelen.
Kunnen we haar alsnog de ogen openenen dat ze dus echt hulp moet gaan zoeken.

het ergste is dat het ten koste gaat van het paard. Die is niet gelukkig. Dat kán niet.
Een paard heeft meer nodig dan eten en drinken.
Als je wilt dat hij wat voor je moet doen (longer/rijden of zelfs meelopen), maar je bent geen leider, dan wordt het paard ongelukkig.