Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:01

Als het allemaal achter elkaar zet, wordt je idd niet blij. Maar we hebben ook goede tips gehad hoor!
En idd, even op de grond houden heeft tot nu toe het beste gewerkt. Het gaat nog goed...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:08

Hopelijk blijft het zo goed gaan, en komt ze weer wat tot bloei, misschien even kwestie van wennen (god weet wat ze ondertussen na het baasje van bokt meeheeft gemaakt) En sluit ze zich daarom op. Ik vind het goed dat jullie haar gewoon de tijd gunnen. En ik heb het idee dat het met geduld wel goed komt. Daarbij vind ik de methode haar op de grond houden wanneer ze ligt het best Lachen.

horsesmylife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:34

Heej heej !! Ik ken zelf ook een paard dat gaat liggen onder het rijden!! Bijou. Hij legde zichj ook gewoon neer, niets aan te doen. Wat jullie hebben gedaan hadden die mensen ook geprobeerd. Misschien moet je eens een zwaar gevorderde ruiter op het paardje zetten met sporen. Er staat iemand met een longeerzweep in de rijbak en als de ruiter voelt dat hij afremt of gaat liggen, schoppen met die sporen in zijn buik en met de longeerweer (klapperend) achter hem aangaan. Misschien help het!! Haha! ik zou zeggen nou, veel succes !! Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:38

AnnemiekvM schreef:
Ik vind het lief dat je wilt komen, maar waarschijnlijk gaat ze bij jou niet eens liggen.

Dit weet ik vrijwel zeker.. je zag ook wel hoe goed ze me nog herkende na bijna een jaar! op mn geluidjes enzo!
mijn poepie Haha! Lovers

Thijs14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:01

Iemand zoeken die goed kan blijven zitten (eventuweel een band)

gaan rijden..
gaat je pard liggen Gaaaap

LONGEER ZWEEP EN RAM OP DIE REET:P (als ik een paard was zou ik nooit meer gaan liggen)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 14:31

Ik ben echt verbijsterd over sommige reacties hier. Dé manieren om zo hard mogelijk te slaan, stroom toe te passen, of te schoppen. Ben je wel wijs? Ik geef toe dat deze situatie levensgevaarlijk kan zijn, maar dat geeft je toch niet het recht pure mishandeling te hanteren. Zou je een kind bewusteloos slaan als deze z'n vingers in het stopcontact blijft doen? Verkoop deze pony aan iemand die van wanten weet of wees geduldig op een diervriendelijke manier.

Rufus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:49

een spoortje om een zweepje bijdehand .. heb je het gevoel dat ze gaat liggen geef je dr een tik!! Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:55

wat zal dat beestje al enorm veel tikken moeten hebben gehad zeg volgens dit topic. Bloos
Ik ben blij te horen dat ze het al een tijdje niet meer doet,jammer dat het beestje zo afgestomd schijnt te zijn.Ik hoop dat het plezier snel terug komt,alleen vraag ik me af of dit gaat lukken als ze manege pony blijft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:56

AnnemiekvM schreef:
Als het allemaal achter elkaar zet, wordt je idd niet blij. Maar we hebben ook goede tips gehad hoor!
En idd, even op de grond houden heeft tot nu toe het beste gewerkt. Het gaat nog goed...

Goh ja das nog eens een idee.
Was ik niet opgekomen!
Ik had altijd een pony die er van door ging.
En dan moest ik als ze wou stoppen nog even 2 extra rondjes galloperen en dan zelf bepalen wanneer ik haar weer terug nam.
Dit vond ze niet zo leuk en het er van door gaan was spoedig over!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:04

Lizzle schreef:
Ik ben echt verbijsterd over sommige reacties hier. Dé manieren om zo hard mogelijk te slaan, stroom toe te passen, of te schoppen. Ben je wel wijs? Ik geef toe dat deze situatie levensgevaarlijk kan zijn, maar dat geeft je toch niet het recht pure mishandeling te hanteren. Zou je een kind bewusteloos slaan als deze z'n vingers in het stopcontact blijft doen? Verkoop deze pony aan iemand die van wanten weet of wees geduldig op een diervriendelijke manier.

Precies, ik heb dit topic ook met open mond zitten lezen.

Het lijkt de middeleeuwen wel.

Paarden zijn levende wezens, met karakters, gevoelens en voorkeuren.

Als deze pony het "emotioneel" niet aankan om als manegepony te werken, misschien is het dan JUIST dierenliefde om haar een ander leven te gunnen en haar te verkopen of ter beschikking te stellen van iemand waarmee deze pony WEL gelukkig is.

Het is geen robot.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:33

Nou even een update over hoe het gaat, aangezien ik nog zie dat hier nog gereageerd word!

Met Donna gaat het prima.
Er heeft een meisje opgezeten die is blijven zitten toen Donna ging liggen, Donnan is toen opgestaan en ze hebben samen verder gereden. Sinds dien (ruim maand geleden) heeft ze niet meer gelegen.
Hieruit blijkt dus ook dat ze GEEEEN gebreken had, last van d'r rug etc. Ze was gewoon ondeugend en slim!

Wij hebben GEEN stroom of dat soort dingen toe gepast. Daar houden wij helemaal niet van!

Wij zijn blij dat we Donna kunnen houden, want het is echt een schat. We hopen dat ze zich gewoon zo netjes blijft gedragen, tot die tijd blijft ze absoluut bij ons!!!!!!!!!!!!! Haha!

Gr. Sanne

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:52

Mooi dat ze weer braaf mee loopt!

Ik heb ook zo'n haflinger.
Als ze echt geen zin heeft gaat ze stil staan(en dan is ze echt met niets vooruit te krijgen, sta je gerust een paar uurtjes), gaat liggen en soms bokken/stijgeren/trappen.
Die heeft absoluut niets van zwepen oid.
Ze doet het dan juist sneller omdat ze boos word.
En ze is ook een behoorlijke volhouder.