Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dat kan zeker helpen! Maar je moet wel zeker weten dat het niet een andere oorzaak heeft.
maar nu mag ze alleen nog maar naast de fiets mee waar ze gigantich van geniet) 
Ann schreef:@branka16
Je kunt beter naar de oorzaak van dat bokken zoeken i.p.v. het laconiek toe te staan. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ze last heeft van bv. het slecht passende zadel en daardoor bokt..
Je paard kan altijd ergens van schrikken en bijv. in het wiel van je fiets komen of wat dan ook. Maakt niet uit hoeveel je paard je vertrouwt en alles.. dat kan gewoon. (Hoeft niet direct te gebeuren maar dan nog.)
branka16 schreef:ik heb met een meisje van een ander forum(weet niet meer welke) op msn gechat en daar heeft ze me een paar tips gegeven namelijk:
Met paard gaan fietsen en dan aanwijzingen tot draf geven enz als zij dat kent haar ook naast de fiets laten galloperen en dan terug laten komen in draf met stem hulp HO!
Die tip heb ik gebruikt, aangezien ik al vaak met geerty naast de fiets heb gewerkt is me dit echt heel goed gelukt. ze stopt nu met een duidelijke HO!Ik had haar ook gezecht dat ik geerty haast niet kon longeren en haar verder vanalles uigelecht over geerty wat ze leuk vond en wat niet. Ik moest maar goend oefeningen doen en daar de hulpen mee leren niet meer stoppen op bit maar op stem, en dat werkte echt hel goed op de grond dus nu rijd ik haar met been en stem en gebruik ik de teugels alleen om te sturen(In combinatie met been natuurlijk). ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik heb er in idergeval mijn probleem mee opgelost.
(ik heb nog wel heel veel neigingen om de teugels aan te trekken om te stoppen en vergeet dan ho te zeggen maar ze reageerd daar ook steeds meer op dus het gaat goed) (Ze mag na de geboorte van haar veulen weer mee rijdenmaar nu mag ze alleen nog maar naast de fiets mee waar ze gigantich van geniet)

justahorse schreef:probeer een scherper bitje

branka16 schreef:ik neem geen scherper bit ik ben net overgestapt op een zachter bit. ik reed al met het scherpste. dat hielp niet maar mijn probleem is al verholpen.
Heeft iemand een foto van een scholingsbit?
.