MissJ schreef:shadow0 schreef:Ik vind het jammer als anderen bepalen hoe ik dat het best kan leren. Ik heb heel veel geleerd uit boeken, juist ook over de omgang. Met alleen interactie was ik daar nooit aangekomen.
Iedereen moet vooral leren op de manier die haar/hem het beste past, maar voor mij is dat dus met heel veel theorie, uit boeken.
Waar haal jij vandaan tegen wie ik het heb dan?![]()
Ik plaats een opmerking in zijn algemeenheid.
Je zal heus wel wat theorie kunnen leren uit boeken, maar op een theorie kan je niet rijden.
Het echte leren doe je uiteindelijk in de praktijk.
Vind t altijd wel handig om de theorie erachter te weten, ben ik namelijk consequenter en strenger voor mezelf, omdat ik weeet waarom iets is zoals iets is. Net zoals binnen been voor binnenbuiging en 2 benen voor vooruit, met tegendruk voor oprichting mits je benen op een bepaalde plek zitten. Waarom? NOu omdat daar de zenuwuiteinden naar de spieren aan die zijde zitten, dus moet het gewoon zo... Daardoor ben ik voor mezelf strenger om van die voorkant af te blijven.
En zo zijn er nog veel meer dingen, en k denk dat het heel belangrijk is om over de theorie te weten als je ook in de praktijk bezig bent, maar ervaring voor de praktijk doe je alleen op in de praktijk, hoewel de theorie erachter weten vaak zeer veel voordelen met zich meebrengt.
Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.
.

)Maar ben een tijdje geleden gaan lezen, kijk heel veel privelessen en heb een nieuwe instructice. En ik heb gemerkt dat het veel beter werkt als je kennis van beide hebt. Het is best belangrijk zelfs. Veel vragen die gesteld worden op RT kun je met de basis van de theoretische kennis al beantwoorden.. (scheefheid, op de voorhand, verzameling..) Zelfs nieuwe problemen die je prima aanvoelt als je erop zit kun je aanpakken en gelijk toepassen zonder eerst toe te staan omdat je geen oplossingen weet. Lesgeven is overigens al helemaal onmogelijk zonder theoretische kennis, vind ik. Hoe kun je iemand uitleggen wat te doen, als je het eigenlijk alleen weet als je het voelt?