vind jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:29

Ik zal nooit over mezelf zeggen dat ik een goede ruiter ben. Ik kan rijden, sturen en blijven zitten, ja ja. Maar ben vooral lekker ontspannen aan het werk om het voor mij en het voor het paard zo leuk mogelijk te houden. Ik krijg les en er zijn iedere keer weer dingen die niet goed gaan, dus ik ben er nog lang niet. Maar ik denk ook wel dat het moment waarop alles goed gaat het moment is waarop ik stop met paardrijden, want dan is er niks meer te leren en er in mijn ogen geen donder meer aan.

Ik heb wel verschillende jonge paarden aangereden met goed resultaat en heb ik met mijn pony best het een en ander bereikt. Mijn nieuwe paard gaat ook de goede kant op, dus ik zal wel wat goed doen. Maar een goede ruiter,.... hmzzz weet niet eens of die bestaat...

Freedom1

Re: vind jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:21

hoi,
het is altijd moeilijk om te zeggen of je goed rijd of niet want je kunt je hele leven blijleren! ik heb springen met men paard goed onder de knie. ik kan men paard ontspannen rijden en aan de teugel. verder heb ik heel veel begrip voor men paard en rij ik met zachte hand. door veel te kijken naar het gedrag van het paard en hoe ze zich voelt kan je je goed afstemmen op je paard, en dat zie ik al goed maar wil ik nog beter haar gedrag begrijpen.
ik heb veel meer geleerd over goed rijden uit goeide boeken dan bij een lesgever. maar ik wil nog steeds heel veel bijleren dat ik nog meer kan. dat is het zo een beetje
greetz

Lilliputter

Re: vind jij jezelf goed rijden en waarom of waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:09

dat heeft denk ik iedereen ongeveer wel