slofteugel, gebruik?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

Re: slofteugel, gebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:51

Een slofteugel dient om je paard of pony een zetje in zijn hals te geven. Het is de bedoeling dat je paard/pony door gaat krijgen dat hij lekker over zijn rug moet ontspannen. De slofteugel is zeker niet een hulpmiddel waar je altijd mee moet rijden!!!! Daarbij, is een slofteugel een extra teugel die je bij je gewone teugel in je hand houdt, maar niet te strak! Jij zult in dit geval waarschijnlijk de stiek bedoelen, die je onder aan de singel vastgemaakt wordt. Komt je paard/pony omhoog, dan trekt hij zichzelf weer omlaag. Het kan opzich geen schade aanbrengen, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. Ben je niet zeker dat je het allemaal goed weet?, vraag het dan!!, en gebruik dit anders NIET...! Slofteugel of stiek, je moet hier echt niet te vaak mee rijden!! Als je pony hier aan went, en je dadelijk wedstrijden wil gaan rijden, is hij gewent om met de stiek te rijden, en kan hij zonder niet meer goed lopen! Dus denk eerst goed na of je hier wel voldoende over denkt te weten, want als ik je vragen zo bekijk, weet je niets van de slofteugel of de stiek. Dit is uiteraard niet erg, maar zoals ik al zei, doe geen dingen waar je niet zeker van bent!! Heb je nog meer vragen?, pb me dan. Ik wil je graag proberen te helpen! Met alle genoegen zelfs!! Dus, wacht niet met je vragen, want ze zijn er om te stellen!! Heel veel succes, en misschien hoor ik nog wat van je... Héél veel liefs van Esmée

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:53

Hummm, ik begin inderdaad te begrijpen waar alle weerstand tegen de slofteugel vandaan komt .

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:55

ik ook, helaas

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:02

holiemolie! ik ben meteen wakker na dat topic, potverdikkie. Kim als je ooit zulke foto's van mij tegen komt doe me dan een lol: schiet me dan maar lek

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:03

als ik dat zie ga ik ook gelijk steigeren

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:06

o dat doet mijn paard zo ook wel

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:50

Jammer genoeg nog geen reactie van de geleerden?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:14

Bij zulke foto's kijg ik de neiging om iemand van zn paard te slaan..
Mogen zo op Bill proberen, ze liggen er volgens mij binnen de kortste keren af, en ik geef hem dan groot gelijk.
Alweer een voorbeeld van een veel te braaf paard.
Als ik met slof rij, lijkt het een beetje op Kim

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:19

er staan wat leuke berichten in mijn gastenboek........... vraag me werkelijk af van wie

www.kimruitersport.nl

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:20

Leeftijd 26, wat een doos, mijn neefje van 6 schrijft nog beter.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:22

ik heb zo het vermoedde dat het twee negentien jarige zijn die een deksel op de neus hebben gekregen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:38

die foto's zijn echt te erg! Ik vind het een beetje banketstaaf om het steeds in het topic van iemand anders te zetten maar goed: in deze zin moet de slof dus NIET gebruikt worden maar daar waren we het al over eens

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:39

KiWiKo schreef:
ik heb zo het vermoedde dat het twee negentien jarige zijn die een deksel op de neus hebben gekregen

Gut, kunnen ze nog niet rekenen ook

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:34

Goh wat ontzettend kinderachtig om zulke berichten te plaatsen.
Dat getuigd wel weer hoe volwassen en ervaren dat soort mensen zijn

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 01:27

Jee!
punt 1: ik wist niet dat je een site had
punt 2: ik kan op de foto's ook echt wel zien dat je de slof niet gebruikt om die kop omlaag te trekken
punt 3: ik heb al 100x gezegd dat als jij je veiliger voelt met slof, je dat vooral niet moet laten al helemaal gezien het feit dat hij gewoon los hangt, hoewel ik persoonlijk dus liever zonder slof rijdt.
*zucht*

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 07:31

mwah ik denk dat je je eigen posts maar even terug moet lezen :D

PingWing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:21

Vooruit, denk wat je denken wil. Beetje triest om nu meteen er ook vanuit te gaan dat deze snotneuzen jou gastenboek gaan volspammen. We hebben ten eerste al wat beters te doen. En daarbij ben ik ook niet echt geintereseerd in jou historie, ervaring e.d. Dat heb je hier op het forum al bekend gemaakt. Dus voor mij geen reden om vage post te plaatsen in n gastenboek van iemand met vragen waar het antwoord mij toch niet van intereseerd.

Jij doet wat je moet doen, wij doen wat wij moeten doen. Punt. Klaar.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:23

jullie voelen je wel ontzettend aangesproken voor onschuldige meisjes

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:27

Ik rijd regelmatig met slof op mijn bijrijdpaard.
Simpelweg omdat ze haar rug vastzet, en haar kop de lucht in gooit. Ze is zo slim dat ze dus weet hoe ze er onderuit komt.
Ik ben er dus voor, maar alleen bij goed gebruik. Veel mensen doen de slof veel te strak.
In mijn profiel staan foto's hoe los de slof bij mij hangt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:30

Ziet er prima uit Samantha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:38

Vreemd? Ik had vlak na de foto van Kiwiko een bericht geplaatst die ik nu niet meer kan vinden?

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:39

KiWiKo schreef:
Ziet er prima uit Samantha!

Thanks!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:47

Tyrza schreef:
Vreemd? Ik had vlak na de foto van Kiwiko een bericht geplaatst die ik nu niet meer kan vinden?

hihihi en wattuh was dat dan ???

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:55

Enfin, om even terug te komen op Pingwing en Woodstock:

Toen ik even oud als jullie was, dacht ik het ook aardig onder de knie te hebben.

Het grappige is: hoe ouder je wordt, hoe minder je weet (quote U2 ). Je gaat namelijk steeds meer dingen zien/voelen/horen. Het kan altijd beter en er zijn altijd wel paarden die het toch net even wat anders doen dan je gewend bent. Ikzelf heb ook zo'n paard staan.

Ik dacht dat ik hem aardig ingeschat had, maar na een jaar zit ik daar dus nog steeds mee te stoeien. In die zin, dat ik het dier nog steeds niet doorgrond heb. Dat kan. En dat is geen schande.

Op zo'n moment is efficientie en vertrouwen (van zowel mij als het paard) het belangrijkst en daarmee moet je handig kunnen omspringen. Dus: wat is zowel voor mij als het paard het handigst om mee te werken?
Nu, in Kim haar geval is het een prettig idee om de slof erom te hebben. En dat hoeft per definitie niet te betekenen dat ze hem gebruikt, maar KAN gebruiken als dat noodzakelijk is. Dat geeft haar een stukje gemoedsrust, en mocht het uiteindelijk nodig zijn, dan is de slof er om een stukje meer in te kunnen werken.

Nu weet ik wel dat Kim met een slof overweg kan. Is dat niet zo, dan is het ook niet efficient meer

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:04

Even over dat van gisteren, ik kan heel moeilijk geloven dat dat meisje zelf aan is komen lopen met die slof en 'm zo strak heeft gezet.

Er zijn heel veel anti-slof mensen, wat ook wel te begrijpen is zo af en toe . Laatst maakte KiWiKo de vergelijking tussen slofgebruik (en LDR) met een Join-up. Ze heeft daar eigenlijk ook wel een beetje gelijk in, beiden hebben heel veel tegenstanders, heel veel mensen die er verkeerd gebruik van maken, en een handjevol mensen dat wordt afgezeken omdat ze er goed gebruik van maken .

Ik ben helemaal niet anti-slof, maar als ik sommige mensen zie rijden, begrijp ik heel goed waarom zoveel mensen anti-slof zijn...