Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Javayo schreef::D Je had het ook moeten afkloppen toen je op bokt vermeldde dat jij nog geen boksessie had gehad
*oeps* heb ik ook niet gedaan... gister was hij aan de hand wat fris... vanmiddag gaan we een buitenrit maken, ik hoop dat hij me niet in het bos z'n kunsten gaan tonen
Moniek schreef:hebben jullie iegenlijk met je paarden vanaf jongs af aan mee naar buiten genomen gewoon wandelend?
dan gaat het rijden buiten echt veel makkelijker.
Morris schreef:Moniek schreef:hebben jullie iegenlijk met je paarden vanaf jongs af aan mee naar buiten genomen gewoon wandelend?
Direct het eerste weekend dat ik haar had (een paar maandjes onder het zadel), ben ik samen met mijn vriendin het bos in gegaan.
Zoals gisteren heb ik haar aan de hand een blokje om gestapt.
Moniek schreef:hebben jullie iegenlijk met je paarden vanaf jongs af aan mee naar buiten genomen gewoon wandelend?
maaitjuh schreef:Petje af hoor!!
Hmm..ik zou het opzich eigenlijk wel heel graag willen met Vlaadje, maar hij staat te koop en is niet van mij dus ik denk dat ze het risico te groot vinden. En het gewoon niet nodig vinden.
Echt jammer..ik vind het namelijk wel nodig maarja.
Javayo schreef:@Maaitjuh: ik ben al tig keer naar buiten geweest. Het ging heel goed! In galop heeft hij er nog wel een bok doorheen gegooid, maar dat was echt een vreugdebok, dus dat vormde geen probleem. We hebben heerlijk gereden!Moniek schreef:hebben jullie iegenlijk met je paarden vanaf jongs af aan mee naar buiten genomen gewoon wandelend?
Ik ben meteen met Volum gaan wandelen toen hij kwam. Dat was in mei, net 3 en nog niet zadelmak. In het begin dook hij wat achter me, maar al gauw heeft hij zich ontpopt tot een stoer en nuchter paard. In de loop van de zomer ben ik er voor het eerst opgeklommen, en na een paar keer erop gezeten te hebben ben ik meteen naar buiten gegaan. Eerst met iemand ernaast 'voor het geval dat', daarna met een paard ernaast, dit ging erg goed. Omdat dit andere paard banger was dan mijn stoere binkben ik vervolgens maar alleen op stap gegaan.
Inmiddels maak ik zowel alleen als met een stalgenoot ieder weekend een buitenrit. Hij is volledig verkeersmak, schrikt natuurlijk nog wel eens van iets onverwachts, maar eigenlijk durft hij overal langs zodra ik aangeef dat het wel goed is (maakt niet uit of ik op hem zit of naast hem sta). Hij heeft al aardig wat gezien: auto's, traktoren, vrachtwagen, treinen, brug over de snelweg, tunnel onder de snelweg, scheepvaart in de Nieuwe Waterweg, vliegers, honden... pfff wat nog niet eigenlijk? Ik probeer hem zoveel mogelijk dingen te laten zien, en hij is dus al aardig bom-proof al zeg ik het zelfAls hij iets engs ziet dan gaan we er gewoon even naar kijken en dan is het wel goed, of ik negeer het gewoon, dat werkt ook heel goed.
Gister tijdens de buitenrit lagen er pas gezaagde houtblokken naast het pad, overblijfsels van de storm. Het andere paard dat mee was durfde daar niet langs (7 jaar, verkeersmak en een ervaren recreatiepaard), dus heb ik Volum er maar langs gestuurd! Hij keek er ff vreemd naar, maar liep er op mijn vragen netjes en kalm langs.
Famke_a4pje schreef:Dan heb ik ook nog een vraagje voor jullie.
Hoe reageren die van jullie op andere, onbekende paarden?
maaitjuh schreef:Haha.. Ik vind die Volum nu al leuk..terwijl ik em helemaal niet ken.![]()