Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mireille1970 schreef:Met een slof de basis erin stampen?????? Tja als dat kon zou iedereen dat doen hahahahahaha...
Een slofje erbij bij een jong paard is ideaal. Het maakt de communicatie makkelijker en je hoeft niet in te grijpen als er een foutje wordt gemaakt....
Als je er zuinig mee omgaat is het super.
Ik heb niet anders gedaan en altijd goede gezonde en (zonder slof) super te rijden paarden afgeleverd. Je moet alleen de slof niet zijn als teugelvervanger maar als hulpje...
Bonny4life schreef:Mireille1970 schreef:Met een slof de basis erin stampen?????? Tja als dat kon zou iedereen dat doen hahahahahaha...
Een slofje erbij bij een jong paard is ideaal. Het maakt de communicatie makkelijker en je hoeft niet in te grijpen als er een foutje wordt gemaakt....
Ik heb niet anders gedaan en altijd goede gezonde en (zonder slof) super te rijden paarden afgeleverd. Je moet alleen de slof niet zijn als teugelvervanger maar als hulpje...
tjonge jonge... waarom denkt iedereen tog dat ik die basis erin wil stampen?? vreemd!
sterker nog alle basis die het paard van nature heeft rij je er met de slof zo uit als je denkt er effe snel de basis in te rijden
Mireille1970 schreef:Mireille1970 schreef:
Met een slof de basis erin stampen?????? Tja als dat kon zou iedereen dat doen hahahahahaha...
tjonge jonge... waarom denkt iedereen tog dat ik die basis erin wil stampen?? vreemd!
ik gebruik hem daar egt niet voor hoor, vandaag 20 minuutje gereden (was zo warm) en zonder slof, ze liep heerlijk, mocht wel wat voorwaartser maar wat wil je met dit weer!Michelletje schreef:Ik zou hem ook niet gebruiken als de basis er in stampen. Heb je niets aan, want als je dan zonder slof rijd ben je toch alles weer kwijt...
Ik wil het alleen gebruiken om haar een beetje los te maken in de nek en wanneer dat lukt gelijk er af en zonder slof verder gaan.
Kafue schreef:Losmaken in de nek met behulp van een slofteugel, vertel vertel want nu maak je me behoorlijk nieuwschierig.
Bonny4life schreef:ieder zijn eigen mening zo over de slof daar blijf ik gewoon bij! ik ben en blijf bij mijn oordeel dat wanneer je hem goed gebruikt er niks aan de hand is.

Lielle, lindsey schreef:Ik heb ooit in Bit een artikel gelezen waarin David de Whispelaere beweert dat hij als hij op een paard stapt, aan het paard kan merken of die in het verleden met slof gereden is of zonder.
De manier waarop hij dat merkte weet ik niet meer. Wel dat hij zo'n paard niet wil.
CCCCorine schreef:lindsey schreef:Ik heb ooit in Bit een artikel gelezen waarin David de Whispelaere beweert dat hij als hij op een paard stapt, aan het paard kan merken of die in het verleden met slof gereden is of zonder.
De manier waarop hij dat merkte weet ik niet meer. Wel dat hij zo'n paard niet wil.
Als het echt zo is dat hij een paard niet meer wil dat ooit met een slof gereden is, dan vind ik hem bijzonder arrogant. Ik kan daar echt totaal geen respect voor opbrengen.
Nimmy schreef:ik loop nu voor de 2e keer stage bij een paardenkliniek, en bij beide klinieken halen ze paarden die veel met slof gereden zijn er zo uit, omdat ze vaak kortere passen maken/ en toch nog vasthouden in hun rug.

Citaat:Jammer dat er zoveel vreemde conclusies worden getrokken dat alles wat de pony moeilijk vindt, aan de ruiter ligt..? Zet Anky maar eens op een gemiddeld manegepaard ofzo; die loopt echt niet meteen Z waardig hoor, ondanks het feit dat één van de beste amazones van nederland erop zit!!