Mirreille: in hetzelfde issue van ST.GEORG worden ook enkele Duitse toppers goed te kakken gezet over hun rijprestaties op de Duitse Kampioenschappen. Ik denk dus niet dat ST.GEORG erop uit is de concentratie van de Nederlanders te ondermijnen, maar dat het toeval is dat het NK nou eenmaal net een paar dagen na publikatie uitviel. ST.GEORG is over z'n algemeen niet erg te spreken over het niveau van hetgeen er tegenwoordig in de ring wordt getoond. Dat de Anky methode (of moet ik Sjef methode zeggen?) zo naar voren wordt gehaald, komt vooral omdat er een aantal mensen nu in de ring aanwezig zijn die dat systeem gebruiken.
Oja, paarden 1-2 uur per dag in de wei zetten kan blessurekansen misschien verhogen, maar staan ze er de hele dag, dan doen ze lang niet zo gek meer en is de kans op schade véél kleiner

2 uur per week in een afgedwongen houding lopen kan zeker al genoeg zijn om schade op te leveren, zeker als de houding zo extreem is. Probeer het zelf eens een paar weekjes...
Ik mis nog discussie over bijvoorbeeld wat er over het jureren wordt gezegd.
Weiler vs Corde: Weiler heeft 1200 paarden vergeleken en heeft ongetwijfeld ook wel uitzonderingen gevonden, maar de tendens was duidelijk: bij meer afbuiging, meer kans op woekering. "De uitzondering bevestigd de regel"?
Het artikel gaat niet alleen over LDR, maar meer over het vergroten van het gat tussen FEI regelement en op FEI wedstrijden getoonde en beloonde prestaties.
Niet alleen "klassieke aanhangers" e.d. wordt in het artikel om een mening gevraagd, ook artsen.