Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
? 
MissArianne schreef:nee anoukie, discussiëren heet dat

Anoukie schreef:MissArianne schreef:nee anoukie, discussiëren heet dat
Excuus, dat bedoelde ik ook.
Ik heb inhoudelijk al een aantal vragen gesteld, maar geen antwoord op gehad.
MissJ schreef:Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een reactie van Aqua en Kafue.
MissJ schreef:Ik vind het buitengewoon triest om te zien, dat dit weer uit aan het draaien is een op een rondje "iedereen die niet in mijn systeem werkt is fout."
Sjef komt ui het circus, Anky is iemand die alleen maar lomp kan trekken, mensen kunnen niet zonder sperriem rijden....
Aqua en Kafue, ik denk dat het meeste hier al gezegd is, maar denken jullie niet dat een paard wat het GP niveau aankan, misschien wel wat moeilijker te rijden is dan het gemiddelde paard waar wij op rondsturen?
En laten we eerlijk zijn, als Anky en Sjef zulke beesten zijn, zouden ze dan paard naar paard jaren op het hoogste niveau krijgen?
Lijkt me niet he?
NAtuurlijk zijn die mensen niet heilig, maar wij ook niet, en jullie ook niet, dus hou alsjeblieft eens op te prediken alsof je de waarheid in pacht hebt.
Helemaal na het zien van bepaalde rijfoto's vraag ik me af hoe dit gezeur op andersmans rijden maar door kan gaan.
Maargoed, nu ga ik ook off topic.
Zullen we weer gewoon terug gaan naar Go en Ho?
knightloekie schreef:
uitdagen is ten strengste verboden op bokt
MissJ schreef:MissJ schreef:Ik vind het buitengewoon triest om te zien, dat dit weer uit aan het draaien is een op een rondje "iedereen die niet in mijn systeem werkt is fout."
Sjef komt ui het circus, Anky is iemand die alleen maar lomp kan trekken, mensen kunnen niet zonder sperriem rijden....
Aqua en Kafue, ik denk dat het meeste hier al gezegd is, maar denken jullie niet dat een paard wat het GP niveau aankan, misschien wel wat moeilijker te rijden is dan het gemiddelde paard waar wij op rondsturen?
En laten we eerlijk zijn, als Anky en Sjef zulke beesten zijn, zouden ze dan paard naar paard jaren op het hoogste niveau krijgen?
Lijkt me niet he?
NAtuurlijk zijn die mensen niet heilig, maar wij ook niet, en jullie ook niet, dus hou alsjeblieft eens op te prediken alsof je de waarheid in pacht hebt.
Helemaal na het zien van bepaalde rijfoto's vraag ik me af hoe dit gezeur op andersmans rijden maar door kan gaan.
Maargoed, nu ga ik ook off topic.
Zullen we weer gewoon terug gaan naar Go en Ho?
Deze post bedoel ik.
ja waar blijft het antwoord nu
ben ook benieuwd MissJ schreef:knightloekie schreef:
uitdagen is ten strengste verboden op bokt
sollie verkeerd gelezen knightloekie schreef:sollie verkeerd gelezen
. pol013 schreef:* i know mijn derde reactie op rij maar ze gaan allemaal over een ander aspect*
Go en ho is helemaal niet moeilijk te begrijpen. Als je je paard in galop zet, ga je er van uit dat hij blijft galopperen tot jij zegt dat hij iets anders moet gaan doen. Ik neem aan dat dit voor iedereen geldt, volgens welk systeem je ook rijdt.
Go en ho zou dan een verfijning zijn van dit principe. Hij bijft in de uitgestrekte draf waar jij om gevraagd hebt, tot jij zegt dat hij weer iets anders moet gaan doen. tinneke Bartels vergelijkt dit met een lichtknopje. Als je de schakelaar om zet verwacht je dat het licht blijft branden tot je het uit zet. Dit verwacht je dus van het vooruit denken van het paard. Je wil dat hij vooruit blijft denken tot je zegt dat hij langzamer moet.
Aqua8horse schreef:Ik heb mijn reactie al gegeven, dames. En ik beoordeel een foto door te kijken naar het paard en de ruiter. Wie daar op zit is voor mij van geen enkel belang.
En nogmaals op dat niveau verwacht ik dat ik de hulpen die gegeven worden niet of nauwelijks kan zien. Daar is op deze foto geen sprake van. Daarnaast ben ik het met jullie oneens omdat ik vind dat je als ruiter het paard de ruimte geeft om vervelend te kunnen doen. Ik zoek, zoals jullie weten altijd de schuld bij de ruiter, dus ook bij mezelf en niet bij mijn paard. Persoonlijk zou ik, als ik een dergelijk paard op dat niveau zou moeten uitbrengen, stoppen met dit paard. Simpel omdat ik geen voldoening in het rijden zou hebben als ik mijn hulpen zo lomp zou moeten geven. Dan zou ik denken dat dat paard voor mij toch nog te hoog gegrepen is of dat het gewoon niet klikt. Het is mijn eer te na om op een dergelijke manier paard te rijden, maar dat is mijn mening. Ik vind dat dat overigens voor mijzelf altijd geldt, ongeacht het niveau waar ik me op zou bevinden. Dat is ook de reden waarom ik dus ook denk dat het 'Go & Ho"principe niet goed werken kan.