Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:09

marcolemar schreef:
fleurtje100,
hij is bang maar hij weet dat als hij niet doet wat anky van hem vraagt dat hij dan in een iets extremere positie zal worden gereden.

Nee marcolemar.... Die iets extremere positie is namelijk niet bedreigend en beangstigend voor de paarden, het brengt ze de rust en is veilig. Maar dat snap je niet.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:11

marcolemar schreef:
en anky wilde er geen eens opzitten. raar verhaal mireille 1970.
en ze vond dat hij als een pony bewoog.

Als een volbloed. Ze hebben altijd hete paarden gehad. En anky is geen held met nieuwigheid... of jonge paarden... proberen, zou jij dat doen? Weet je wat er op het spel staat? Wat een miljoenenbedrijf er dan stilligt thuis als ze wat breekt zoals toen?

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:11

sommige mensen hebben echt fantasie hoor.
sjonge. paarden lopen en werken op vertrouwen en niet alleen dwangmatig. tuurlijk zal salinero wel eens op zijn plek gezet worden, maar doen jullie dat nooit dan?

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:13

ja het lijkt mij ook zo relaxed om uitgerekt te worden...
en van nature lopen ze ook niet kin op de borst dus, beetje raar uitspraak, ze hebben ook allemaal van die zachte bitten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:17

nou marcolemar: mijn paarden kunnen ook LDR op een dubbelgebroken K&K hoor, of is dat nog te scherp voor jouw idee?
en ehm...kan me nog herinneren dat, toen ik hockeyde, we ALTIJD voor de wedstrijd moesten warmlopen en strechen. Kan niet zeggen dat dat altijd even fijn aanvoelde aan mn spieren, daar heb je gelijk in, maar op den duur ging het alsmaar makkelijker en feit was dat er door al dat gestrech veel minder blessures kwamen! En zo konden we 2 seizoenen lang met 11 man (ehm vrouw) dik op kop gaan, zonder dat er mensen uitvielen vanwege blessures! (ok, tot mijn middenvoetsbeentjes besloten ermee op te houden, maar dat had niets met de voorbereiding te maken, alleen vervelende samenloop van omstandigheden)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:17

marcolemar schreef:
ja het lijkt mij ook zo relaxed om uitgerekt te worden...
en van nature lopen ze ook niet kin op de borst dus, beetje raar uitspraak, ze hebben ook allemaal van die zachte bitten

Dan ga jij toch op rubberbit met lang teugeltje hetzelfde bewerkstelligen, wedden dat die van jou dan minder elastisch en gegymnastiseerd is dan al die anderen?

Wel eens een topvoetballer zien stetchen?? Ik denk dat ik scheur als ik dat zou moeten doen... en als ik dat 24 uur moest doen werd de trainer beul genoemd.

Maar het gaat om opwarmen en jarenlange training....

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:18

Iedereen heeft zijn visie, en er zullen altijd voor en tegenstanders zijn. Ik heb al op de vorige blzden al een fysische uitleg gegeven van hoe ik erover denk, maar daar heeft niemand geen antwoord op. Dan stop ik er ook mee, als er alleen maar neerbuigend op iedereen kan gekeken worden die iets in vraag stelt. Doe toch gewoon door op je eigen manier en vroeg of laat zie wel resultaat. Positief of negatief.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:18

Noukie schreef:
nou marcolemar: mijn paarden kunnen ook LDR op een dubbelgebroken K&K hoor, of is dat nog te scherp voor jouw idee?
en ehm...kan me nog herinneren dat, toen ik hockeyde, we ALTIJD voor de wedstrijd moesten warmlopen en strechen. Kan niet zeggen dat dat altijd even fijn aanvoelde aan mn spieren, daar heb je gelijk in, maar op den duur ging het alsmaar makkelijker en feit was dat er door al dat gestrech veel minder blessures kwamen! En zo konden we 2 seizoenen lang met 11 man (ehm vrouw) dik op kop gaan, zonder dat er mensen uitvielen vanwege blessures! (ok, tot mijn middenvoetsbeentjes besloten ermee op te houden, maar dat had niets met de voorbereiding te maken, alleen vervelende samenloop van omstandigheden)

Thuis rijdt anky ook dubbelgebroken hoor. En die Slof tja daar kun je over diecussieren maar elke grotere stal/opleidingsstal/handelsstal/dressuurstal rijdt met.... en hebben 'm eigenlijk niet nodig .... maar ja. Ik reed ook nooit zonder en eigenlijk was het onzin, maar ja...

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:19

Mireille1970 schreef
Citaat:
abby schreef:
mireille1970, deze reactie begrijp ik niet.... Verklaar je nader.

Ik bedoel: ALLE LDR ruiters rijden 80% klassiek en 20% LDR....

Dus wat in dat boek staan doen we ook, dat dat boek zegt dat dat een spier verkracht dat is bullshit er is anatomisch onderzoek gedaan en dat is gewoon niet zo...

Snap je... dat bedoelde ik. We zijn niet veel anders dan jullie. Houden net zoveel van het paard en de sport. Willen hetzelfde. Huilen als ze pijn hebben en lachen als ze een wortel uitspugen en zijn het gelukkigst als ze fijn lopen....

LDR of niet...

mireille1970, ik begrijp dat jij dit boek ook al gelezen hebt?
Wyche vertelt ondermeer over het extreem naar links en rechts inbuigen van de hals (zoals je dat vaak ziet bij western-ruiters en ook iemand als Pat Parelli) en de uitwerking die dat heeft op de achterhand en in het bijzonder het span-zaagmechanisme. Ik weet dat in de engelse dressuur ook wel eens extreem naar links en rechts wordt ingebogen in de training. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze oefening deze oefening dezelfde uitwerking moet hebben op de achterhand. Wat denk jij?
Laatst bijgewerkt door abby op 08-06-05 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:19

ik ben er niet op tegen, alleen de manier waarop hun met de paarden omgaan vind ik niet zo vriendelijk

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:21

Astragirl: ik heb een aantal antwoorden gegeven, ben best bereid te antwoorden, mits vragen normaal gesteld worden. Als je gaat roepen dat Anky dr been brak omdat ze LDR rijdt dan denk ik... ja.... daar ga ik niet eens meer serieus op in, sorry.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:22

de meeste paarden die op deze manier worden gereden, raken helemaal in paniek als je ze iets nieuws wilt aanleren...
en mirreille1970 bij welke ldr-instructeur les jij eigenlijk?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:23

abby schreef:
Mireille1970 schreef
Citaat:
abby schreef:
mireille1970, deze reactie begrijp ik niet.... Verklaar je nader.

Ik bedoel: ALLE LDR ruiters rijden 80% klassiek en 20% LDR....

Dus wat in dat boek staan doen we ook, dat dat boek zegt dat dat een spier verkracht dat is bullshit er is anatomisch onderzoek gedaan en dat is gewoon niet zo...

Snap je... dat bedoelde ik. We zijn niet veel anders dan jullie. Houden net zoveel van het paard en de sport. Willen hetzelfde. Huilen als ze pijn hebben en lachen als ze een wortel uitspugen en zijn het gelukkigst als ze fijn lopen....

LDR of niet...

mireille1970, ik begrijp dat jij dit boek ook al gelezen hebt?
Wyche vertelt ondermeer over het extreem naar links en rechts inbuigen van de hals (zoals je dat vaak ziet bij western-ruiters en ook iemand als Pat Parelli) en de uitwerking die dat heeft op de achterhand en in het bijzonder het span-zaagmechanisme. Ik weet dat in de engelse dressuur ook wel eens extreem naar links en rechts wordt ingebogen in de training. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze oefening deze oefening dezelfde uitwerking moet hebben op de achterhand. Wat denk jij?

Nee het is net minder spannend... (niet als in thriller haha maar bij aanspanning)... Zo extreem naar Links en rechts buigen is ook werk wat we doen ja, ook ter controle of alles nog los is. Dat doen accupuncturisten ook om te kijken waar de naald geplaatst moet worden (ook bij mensen)...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:24

Dat was een lachertje, kom, Knipoog
Maar ik verbaas me er weer over dat sommige mensen echt geen respect hebben voor een ander zijn mening; zo van ; ga jij nog maar wat verder leren, terwijl ze zelf niet zo denderd kunnen rijden als ze zelf willen geloven.
Sigaar

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:24

Mireille1970 schreef:
Wel eens een topvoetballer zien stetchen?? Ik denk dat ik scheur als ik dat zou moeten doen... en als ik dat 24 uur moest doen werd de trainer beul genoemd.

Maar het gaat om opwarmen en jarenlange training....

Haha!
Ik begin 's ochtends zelf met dezelfde strechoefeningen als waar Ajax-1 de training mee begint. Bij mij ziet dat er een stuk minder soepel en makkelijk uit, maar uiteindelijk heeft het wel het gewenste effect; na maanden volhouden ben ik stukken soepeler. Ja

(overigens is het een oefeningsreeks die is gebaseerd op het afwisselend bollen en hollen van de rug, waardoor het héle lijf wordt aangesproken.... Pling )

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:26

ik wacht op antwoord....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:28

marcolemar schreef:
de meeste paarden die op deze manier worden gereden, raken helemaal in paniek als je ze iets nieuws wilt aanleren...
en mirreille1970 bij welke ldr-instructeur les jij eigenlijk?

Wat jij stelt heb ik nog NOOIT meegemaakt. Juist niet. Door de basis dagelijks te bewerken en nog meer te verankeren leerden ze juist heel makkelijk en vertrouwd... (zo van als jij het zegt is het goed)...

Ik heb 5 jaar met Karen Nijvelt gewerkt, leste toen ook bij haar, Sjeff en Anky. Heb 6 jaar lang de EK paarden verzorgt als mental coach en stablemanager in buitenland. Heb tevens bij STV gewerkt, toen Anky Variant nog reed.

Mijn allereerste baan was bij Annemarie Sanders Keijzer. Ik was toen 17 en zij won dat jaar net het NK met Vincent...

Tevens heb ik tijdens de aanloop naar Atlanta en Atlanta zelf bij Sven en Gonnelien (Rothenberger) gewerkt en gereden. 'smiddags hielp ik dan bij Ellen Bontje.

Het zijn vrienden geworden en gebleven.

Als jong kind reed ik bij Ton en Mieke de Kok.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:30

aha maar dan weet je dus ook dat je niets naar buiten mag brengen wat er op de stallen van anky gebeurd...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:31

Astragirl schreef:
Dat was een lachertje, kom, Knipoog
Maar ik verbaas me er weer over dat sommige mensen echt geen respect hebben voor een ander zijn mening; zo van ; ga jij nog maar wat verder leren, terwijl ze zelf niet zo denderd kunnen rijden als ze zelf willen geloven.
Sigaar

ook dat weet jij niet... Maar je mening respecteer ik wel, ik val jouw rijstijl en geloof toch niet aan? Jij wel die van mensen die wel voorstander zijn van LDR.

Dat is geen mening uitdragen, dat is aanvallen. Dat vind ik niet eerlijk.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:32

by the way ik ben niet tegen het systeem, ik probeer alleen een definitie uit te leggen van het systeem zoals anky het doet, i.m.o dan.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:33

marcolemar schreef:
aha maar dan weet je dus ook dat je niets naar buiten mag brengen wat er op de stallen van anky gebeurd...

Dat is niet Anky-gerelateerd. Dat is bij ALLE stallen waar je werkt. Maar ook in het gewone bedrijfsleven. Dat is copyright. simpel. Moet je verder niets achter zoeken.

Geloof me dat er van alle stallen boekjes opengedaan zouden kunnen worden... echt.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:35

Juist! Het is toch een straatje zonder einde...
En ik val de LDR niet aan, dat kan perfect zijn dat je paarden meer soepeler worden, maar ik stel me gewoon de vraag bij dat extreme instellen, waar dat nu echt voor nodig is, en krijg direct hélé meute over me heen Knipoog

Kaja

Noukie schreef:
Kaja schreef:

Waarom dat hier nog geen slotje op zit.... Vork

waarschijnlijk omdat die moddies zich stiekem ook rotlachen om ons Knipoog

Nou stiekum lachen hoeft niet, want ik rol ook van mijn stoel....
Sommige maken er zo'n potje van....

Die horen de klok luiden maar weten niet waar de klepel hangt... Ach gut
Haha! Haha! Haha!

abby

mireille 1970 schreef
Citaat:
Nee het is net minder spannend... (niet als in thriller haha maar bij aanspanning)... Zo extreem naar Links en rechts buigen is ook werk wat we doen ja, ook ter controle of alles nog los is.

Maar, wat voor gevolgen heeft deze oefening dan uitwerking op de achterhand?

Noukie

marcolemar: dat kan. Al blijf ik bij mn standpunt dat je dan ook moet vergelijken met andere stallen. Ook stallen waar ze niet LDR rijden, of springstallen oid. Anders krijg je een scheve vergelijking.
En ik heb persoonlijk nog nooit gezien hoe het er bij Anky op stal aan toe gaat, dus daar kan ik verder ook niets over zeggen.