Hoe leer ik mijn paar om een piruette te doen ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: Hoe leer ik mijn paar om een piruette te doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:12

ja, daar ben ik het wel mee eens. en dat over een shet de koprol leren, dat gaat toch niet over de TS? die bedoelen we dara echt niet persoonlijk mee. het idee van een koprollend paard is gewoon grappig. offtopic, dat wel... maar toch grappig (vind ik tenminste)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:17

En toch wil ik nog steeds weten in welke klasse de TS rijdt!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:17

ik denk dat we dat niet meer te weten komen...

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:19

denk ut ook niet

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:24

zoals ze zelf al zei, mag ze niet zo vaak op de computer dus gewoon even wat langer wachten, misschien komen we er dan ooit nog achter!!

kim88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:31

Ik wil niet zeuren hoor, maar zijn jullie niet een klein beetje te volwassen om zo te zitten zeuren. Ok ben het er mee eens dat je les moet nemen, maar om daar nou zon drama van te maken is zeer kinderachtig. Vind je het gek dat je geen reactie meer krijgt.... Laag hoor...

By the way: Ik ga niet zeggen dat ik zel het zo goed kan maar dit is een beetje banketstaaf ook voor haar. Ze wil het toch gewooon weten. Het is haar paard en als ze daarmee de fout in gaat moet ze het zelf weten., Het is haar gezegd. En wat ze ermee doet is haar zaak... Onzinnig hoor....

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:35

We reageren gewoon op zo'n ontzettend stomme vraag. Als je zelf op zo'n niveau rijdt, dat je aan pirouettes kunt beginnen, weet je ook wel dat je dit niet via internet kan leren. Het is gewoon een stomme penny-vraag(vind ik)

kim88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:56

Ja oke maar als je op dast niveau rijdt zelf kun je ook wel normaal antwoorden zielig hoor...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:17

Dat je iets niet via internet kan leren ok, maar de basishulpen kunnen toch uitgelegd worden. Zie t probleem niet. Daar is dit forum toch ook voor?! Als je de juiste hulpen weet, is t verder een kwestie van oefenen. En het is idd beter als er iemand bij staat die je kan begeleiden. Maar of de hulpen nou mondeling worden verteld, of via internet (of boek what so ever) maakt geen zak uit!
Dus las iemand mij die hulpen van de koprol nog ff kan geven......

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:33

Needje schreef:
Dat je iets niet via internet kan leren ok, maar de basishulpen kunnen toch uitgelegd worden. Zie t probleem niet. Daar is dit forum toch ook voor?! Als je de juiste hulpen weet, is t verder een kwestie van oefenen. En het is idd beter als er iemand bij staat die je kan begeleiden. Maar of de hulpen nou mondeling worden verteld, of via internet (of boek what so ever) maakt geen zak uit!
Dus las iemand mij die hulpen van de koprol nog ff kan geven......

je pakt een voorbeen met uw linkerhand, geeft daarna een schup onder de kont van uw paard en hopla uw koprol is kompleet

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:42

Maar dan kun je dus een oefening als halthouden, een a-clijn rijden (nee dat kunnen de meesten NIET), wijken ook niet uitgelegd worden. Correct aanstappen vanaf halt. Allemaal moeilijke oefeningen. Als je totaal geen hulp kan krijgen bij moeilijke oefeningen waarom bestaat dit onderdeel dan nog?

Hulpen voor de pirouette zijn best uit te leggen (zie mijn eerdere poging). Als je die gewoon toepast met wat extra uitleg heb je op het paard dat het aankan (erg veel verzameling e.d) een pirouette zitten bij trouwe oefening.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:55

je mag hier alleen vragen stellen over oefeningen waar je aan toe bent. En bokt zal eerst voor jou bepalen of jij er aan toe bent of niet...... zo zit het hier gewoon in elkaar. Dus als je vragen hebt over de hogere dresuur moet je dat echt op een ander forum doen, mensen hier (de meeste dan) kunnen daar geen normaal antwoord op geven.

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:22

ja inderdaad ik vraag me af waarom RT nog bestaat.
als er voor jou wordt bepaald of je er aan toe bent of niet!
verder over dat ze niet vaak op de pc mag.
en mensen die geen internet hebben dan?
toen wij nog geen internet hadden zat ik op school op bokt.
en wat dan nog jullie weten niet hoe het bij een ander aan toe gaat!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:17

@Aliesje, ik snap het niet helemaal. Vind je nou dat we anders moeten reageren, of vind je de vraag van de TS stom?

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:35

@melanie15 ik vind dat er anders gereageerd moet worden!
het slaat toch nergens op van die koprol!
iemand vraagt hier wat en er wordt direct gevraagd van welke je niveau rij jij?
okey mag je best vragen maar om een topic te gaan lopen verzieken.
de 1 zegt wat en de rest gaat er achteraan!
vraag ik me toch af hoe oud je bent om te zeggen als je iets niet kan schrijven je ook geen benul heb wat het is!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:20

Er zijn nu eenmaal genoeg meisjes die roepen 'jamaar ik kan heel goed rijden en ik ben er ècht aan toe hoor !', maar in werkelijkheid twee keer per week op een verzorgpony rijden die volledig op de voorhand en uit elkaar galoppeerd, en dan vanalles forceren om toch maar een piruette eruit te krijgen want dat is stoer en ze hebben zelf niet door dat ze er eigenlijk niet aan toe zijn. Voor mij maakt het dan niet uit als ze zegt "ik rij Z" of "ik rij B", maar ik vind het wel beter als ze bv kan zeggen "Kijk, ik heb een pony, ik oefen er dressuur mee, de galop gaat heel goed, ze loop fijn verzameld en goed op haar achterhand, ik zou graag eens een piruette leren, kan ik hier tips voor krijgen?"
voor zoiets heb ik veel minder moeite dan als iemand zou zeggen
"Hoi ik wil mijn pony graag een pirouette leren hoe doe je zoiets?"

Maar meestal hebben de eerste mensen ook wel les en hebben ze een instructrice waar ze het aan kunnen vragen, ze komen hier hooguit nog wat extra info en tips halen.

Dat rt er voor niks is, is niet waar. Er zijn een heleboel vragen die je hier gemakkelijk kunt stellen, maar er zijn er ook een hoop zoals "hoe moet ik een paard indrijden?" "hoe krijg ik mijn pony aan de teugel?" "hoe krijg ik mijn paard nu in piaffe?" die je imo gewoonweg niet kan leren via internet maar enkel door een persoon die irl bij je staat en kan zien waar je aantoe bent.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:21

ten eerste zijn er op de eerste pagina voldoende tips gegeven...lees maar na...verder heeft de TS maar 1 maal gereageerd dus ook niet echt handig...start dan geen topic, want ik vind wel dat je moet reageren in je eigen gestarte topic. anders weten wij ook niet wat en hoe en het waarom...en tja dan komen er vanzelf lollige reacties die trouwens niet eens op haar sloegen...en buiten dat zijn ze niet beledigend naar TS. en aangezien de TS ook al op andere plaatsen hier op bokt vroeg hoe ze haar paard moet leren stiegeren (zo schreef ze het) nam niemand haar meer serieus, wat erg logisch is...wij denken aan het paard wat allemaal capriolen moet uithalen om het baasje te plezieren...in mijn ogen ook niet zo heel erg positief...

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:40

eerlijk gezegt als mijn topic zo verziekt wordt zou ik ook niet meer willen reageren!
en ik vind de opmerkingen naar de TS wel beledigend die opmerkingen werden gemaakt omdat ze de mensen hier zo denken ,als ze zoiets vraat dan kan ze er geen bal van dus laten we er lollig over doen en met de koprol beginnen!
zeg nu zelf betekend het als je niet iets goed kan schrijven dat je mensen niet serieus moet nemen?
ten 2e wij kunnen wel zeggen ze moet dit en dat niet doen!
maar het is nog altijd haar paard!

kim88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:52

@aliesje: Ja ben ik het mee eens. Mss kan ze er geen bal vanm en zit ze niet op het goede niveau... Ze zal het vanzelf wel merken dat het dan niet gaat lukken. Dat mensen waarschuwen okeej, maar als je het een belachelijke vraag vind kun je ook gewoon niet reageren. Anders begin je toch gewoon een eigen topic? Hoe leer ik mijn paard koprollen. Kan iedereen daar naar toe die daar op wil reageren. Jeej... Voor mensen die serieus reageren: GA ZO DOOR. Lol is leuk, afkraken niet... Sorry maar zo is het gewoon

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:57

ik geef ten eerste altijd serieuze antwoorden, ten tweede staan er voldoende tips (check pagina 1), ten derde reageert TS al niet meer vanaf de eerste pagina waar nog zeeeeer serieus gereageerd werd, ten vierde is het inderdaad haar paard, maar moeten we dan op alle vragen zomaar antwoord geven? ook als je zeker weet dat het of een schaduw account is of dat je gewoon bij voorbaat al weet dat het een penny is die der paard wel even vergalt??...sorry maar dan geef ik altijd als tip; ga les halen! bovendien is niet alles verklaarbaar via internet en is les in sommige gevallen beter aan te raden dan een stukje tekst die niet voldoende kan worden onderbouwd, omdat het simpelweg moet worden bekeken door een prof vanaf de grond en die kan begeleiden.
bovendien is dit nu eenmaal bokt....zo is het en zo blijft het....altijd.
bovendien kan je ook mierenneuken over een grapje die niet voor de Ts bedoelt was...en als het niet bevalt dan lees je er maar overheen...
en nog wat; net zoals moderater katleentje al zegt, rt is wel degelijk nuttig!!! in andere topics word er toch ook serieus gereageerd?? dit komt omdat de vraagstelling misschien anders is en je merkt gauw genoeg of iemand serieus met zijn of haar paard omgaat en wanneer niet. mensen zonder enige kunde pik je er zo tussenuit...

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:17

Over et verzieken van topics....... je kunt et ook allemaal met humor bekijken!
Waarom gelijk zo boos reageren? Komop hé.. er zijn ergere dingen in de wereld, dan lach gewoon es om een reactie om een schet de koprol te leren!!!!!!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:35

ik denk niet dat er een beginnende ruiter is die de cappacitijten heeft om een pony zo in de pirouette te forceren dat hij verpest is daarna. Dan moet je toch wel van "goede" huize komen. Het ergste wat er zou kunnen gebeuren is dat ze de pony wil verzamelen en dat niet lukt, en dat ze hem daarna omtrekt om z'n achteras. Als die pony het daar niet mee eens is zal hij wel bokken, denk ik dan. Ik zeg niet dat het goed is, maar echt verzieken, dan moet je denk ik wel veel kracht in je handen hebben en flinke sporen dragen. Ik denk namelijk dat als het niet lukt, dat de lol er snel vanaf is, en dit alles tot de vt behoort.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:42

Ooit een pirouette zonder sporen gereden?

Verder blijft halthouden ook een moeilijke oefening, zie maar hoe vaak het in de gp fout gaat. Dus dat is ook niet even uit te leggen en wordt hier toch ook gedaan.

En waar halen andere mensen het recht vandaan om te bepalen of jij een oefening aan kan.

Ik heb als 12jarige (zonder 1 enkele classificatie) de pirouette gemonteerd. Nou maak me maar af, mijn paard sprong ze voor een 12!

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:14

ik vind dat jullie eeecht te serieus zijn..
en de TS reageert toch niet.. en als ze niet op internet mag.. waarom start ze dan een topic.. als je de tips toch niet leest..
en wat is er mis met lol over een koprollende shet... ?
das tog enig

kim88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:30

Keej is zo en ik heb ook nooit gezegd dat RT onzinnig was... Dat gedeelte vat ik ook niet helemaal, maar mijn vraag is: wie zijn jullie om te beslissen of ze het kan en mag doen. Mss idd wel zielig voor het paard, maar het is nog altijd haar paard en haar beslissing. En dan doet ze het toch lekker fout. Hopen dat ze daar van leert. Ik vind ook dat je les moet gaan nemen en ervaring moet hebben enzo ben ik het helemaal mee eens. Maareh het slaat niet echt ergens op die antwoorden. Maja boeiuh. Als jullie dat wel v
inden ga vooral zo door. Ik bemoei me niet meer met dit zeer onzinnige gesprek. Groetjes.