Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:42

CCCCorine schreef:
Aqua8horse schreef:
[color=#0000FF]Gemiddeld duurt het leren dragen tussen de 6-8 minuten. Wat je dan het paard leert is, door middel van het natuurlijk bespelen van het evenwicht, hoe het voor het paard makkelijker is om de ruiter te dragen. Een paard is niet een intelligent dier maar kan wel goed onthouden. Iets wat een paard plezierig vind, zal het onthouden net als iets wat hij vervelend vind. Daar maak je bij het leren dragen dus gebruik van. Door de ervaring die ik nu heb met zo’n 150 paarden, is dat de paarden het als plezierig en gemakkelijk ervaren. Paarden van anderen die bijvoorbeeld altijd rennerig waren en vervelend gedrag vertoonden, deden dat na het leren dragen niet meer.

Dat is eigenlijk logisch omdat je het paard in een bepaalde balans brengt met een ruiter op zijn rug, die het natuurlijke evenwicht van het paard zoveel mogelijk evenaart. Heel belangrijk daarbij is een zadel wat goed past, dus niet knelt of drukt. Het zadel verdeeld namelijk het gewicht van de ruiter en dat komt de balans van het paard ten goede.

In 6-8 minuten leren dragen klinkt toch best revolutionair. Stel nu dat ik langs kom met mijn 4-jarige die nog niet in balans loopt en dus liever slingert dan rechte lijnen loopt, dan neem ik hem weer mee naar huis als paard dat in balans loopt? Mijn zadel past in ieder geval zeer goed, dus dit kan nooit een probleem zijn. Verder vertoont ze absoluut geen negatief gedraf onder het zadel, ze is gewoon jong.

Ja, zo zou het moeten zijn! Dat klopt inderdaad!!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:42

ik wil me niet mengen in een discussie die mij niets aan gaat.. maar aqau, we begrijpen je antwoord maar niet helemaal waarom je het neit even kan vermelden.. misschien ter verduidelelijke van.. Het onderbouwd wel je standpunt.

Wees eerlijk: je neemt eerder iets aan van een Arts dan van Jomanda (om geen kwaat woord over Jomanda te spreken hoor..) maar een banketstaaf papiertje kan bij vele het vershcil maken!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:44

Als ik een paard behandel of ik geef iemand rijtechnische tips tbv revalidatie, dan weten die mensen toch ook dat ik dierfysiotherapeut ben. Waarom zou je dan niet gewoon vertellen wat je achtergrond is? Ik snap echt niet waarom daar zo geheimzinnig over gedaan moet worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:45

nee aqua, er is niks duidelijk, er zijn geen fotos waar we dingen van af kunnen leiden, er is geen ander beeldmateriaal, er zijn geen klinics, je wil niet zeggen wie jouw instructeur is, je wil n iet zeggen wat je achtergrond is, je wil niet antwoord geven op hele relevante vragen (er staan er nogal wat open hier en daar) Het enige dat wij horen is hoe geweldig jouw theorie is, en hoe geweldig het in de praktijk werkt, hoe logisch het is en bladibladibla.

Ik ben bij je geweest, dus voor mij is het geen schimmig verhaal meer, maar de rest van bokt niet, en ik denk dat die mensen wel wat duidelijkheid kunnen gebruiken

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:50

friemel schreef:
Daar het topic waarin Aqua8Horse aanbiedt om vragen te beantwoorden gedomineerd wordt door sceptici en dwingelandjes, open ik deze thread voor mezelf en iedereen die oprecht meer wil weten van haar methode en inzichten.

De standpunten van tegenstanders zijn me wel duidelijk en ik ben niet geinteresseerd in een herhaling van hun mening. Ik wil de betreffende personen dan ook vragen hun spamsport/sportspam in het andere topic voort te zetten zodat hier ruimte gemaakt kan worden voor Aqua en haar visie.

Hoop dat ze deze uitnodiging wil aanvaarden en interessante vragen met vooral haar antwoorden weer uit de PB-sfeer haalt. Aqua? Proberen?

Alweer? Poging hoeveel is dit inmiddels?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:51

Overigens heb ik altijd geprobeerd om inhoudelijk zinnig met Aqua te discussieren, maar om de een of andere reden krijg ik nooit een inhoudelijk en zinnig antwoord op mijn vragen of opmerkingen van haar,...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:52

Aqua8horse schreef:
Bets: Ik ontwikkel een revolutionaire methode, ik zie in veel paarden het bewijs en ik zou niet weten waar ik mee bezig ben? Dat geloof je toch werkelijk zelf niet!!!

Uiteraard geef ik uitleg aan mijn leerlingen, maar is dat zo bijzonder dan?

Aqua voel je niet aangevallen want zo bedoelde ik het niet. Maar ik zeg alleen dat ik belangrijk vind om te weten hoe paard in elkaar zit en dat je aan hand van een probleem bij paard en evt ruiter, uit moet leggen, wat evt oorzaak kan zijn, hoe je het op kunt lossen en alvast het gevolg kan melden en ook erbij vermelden welke spieren of benen,rug het paard op dat moment zal gaan gebruiken en wat deze zal gaan doen. Ik heb absoluut niet gezegd dat je niet weet waar je mee bezig bent, maar als je wel uitleg kunt geven aan je leerlingen, snap ik niet dat het niet relevant is om dat hier ook uit te leggen. Ik wil je echt niet boos maken, ik geef alleen een discussiepunt aan.
M3isSi3j schreef:
ik wil me niet mengen in een discussie die mij niets aan gaat.. maar aqau, we begrijpen je antwoord maar niet helemaal waarom je het neit even kan vermelden.. misschien ter verduidelelijke van.. Het onderbouwd wel je standpunt.

Wees eerlijk: je neemt eerder iets aan van een Arts dan van Jomanda (om geen kwaat woord over Jomanda te spreken hoor..) maar een banketstaaf papiertje kan bij vele het vershcil maken!

Precies hier ben ik het dus ook mee eens.
Dewi schreef:
Als ik een paard behandel of ik geef iemand rijtechnische tips tbv revalidatie, dan weten die mensen toch ook dat ik dierfysiotherapeut ben. Waarom zou je dan niet gewoon vertellen wat je achtergrond is? Ik snap echt niet waarom daar zo geheimzinnig over gedaan moet worden.

Als je een methode gebruikt, zou ik het juist promoten en juist mensen willen duidelijk maken, waarom jouw methode zo goed is en duidelijk maken waarom, lijkt mij juist. Maar goed dat is mijn mening en visie.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:42

Bets, dat is een oordeel, een mening. Heb je geen vraag?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:01

De vragen die ik heb zijn al gesteld (door mij of door anderen) in andere topic(s) en ik lees dan de antwoorden van Aqua en kan er niet veel mee. Ik vind ze niet onderbouwend genoeg om ervan te leren. Echt ik sta open voor anderen en ook naar visies van andere mensen of leerlingen van andere instructeurs. Probeer me dat in te beelden. Maar bij Aqua heb ik dat helaas niet. Het spijt me. Maar Friemel je bent toch wel met me eens dat ik een mening / discussiepunt mag geven hier op bokt? Ik ga niemand aanvallen want daar schiet je niets mee op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:07

friemel schreef:
Bets, dat is een oordeel, een mening. Heb je geen vraag?

off topic. Discussies zijn er om meningen te geven, niet om alleen vragen te stellen. Die mogelijkheid is in het begin van dit topic tijdelijk geboden bij wijze van hoge uitzondering.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:19

2 keer dezelfde discussie! Mag er op 1 misschien een slotje?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:22

ik zal er eens even naar gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:25

sttt. hier mocht ik niet komen, heb braaf alleen gelezen en nu is de ander op slot

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:26

iedereen mag hier komen en discussieren, als er zinvolle bijdragen geleverd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:27

OW, heb net te horen gekregen dat het ondertussen Free for all is

Beware I'm back

En zinvol ben ik altijd, dat andere die mening niet altijd delen kan ik niks aan doen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:28

KiWiKo schreef:
nee aqua, er is niks duidelijk, er zijn geen fotos waar we dingen van af kunnen leiden, er is geen ander beeldmateriaal, er zijn geen klinics, je wil niet zeggen wie jouw instructeur is, je wil n iet zeggen wat je achtergrond is, je wil niet antwoord geven op hele relevante vragen (er staan er nogal wat open hier en daar) Het enige dat wij horen is hoe geweldig jouw theorie is, en hoe geweldig het in de praktijk werkt, hoe logisch het is en bladibladibla.

Ik ben bij je geweest, dus voor mij is het geen schimmig verhaal meer, maar de rest van bokt niet, en ik denk dat die mensen wel wat duidelijkheid kunnen gebruiken

KiWiKo, jij bent iemand die op mij altijd heel betrouwbaar overkomt. Kan jij dan niet duidelijk vertellen wat je hebt gezien, toen je bij Aqua over de vloer was?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:31

Ja KiWiKo probeer jij het ons eens uit te leggen. Inhoudelijk en duidelijk graag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:45

Ik zag blije paarden lopen die allemaal rad waren maar waar ik datgeen miste wat ik wil zien in een sportpaard. Ik wil een paard zien die actief werkt met tact en shwung. Ik denk dat wij niet dezelfde prespectie hebben van de begrippen tact en shwung. Daarnaast is mijn rijkunstig oog niet kundig genoeg om het te zien.

Ik weet dat Carole hele goede dingen doet, ze maakt van brandhout lucifers en dat is al knap genoeg. Ik denk alleen dat de paarden die ik daar heb zien lopen nog niet klaar zijn om de ring in te gaan.

Das mijn bescheiden mening en absoluut niet absoluut. Daarom is het ook zo belangrijk dat Aqua gewoon met beeldmateriaal komt zodat ze kan laten zien dat mijn beleving niet de juiste is.

Ik merkte met het rijden weinig verschil met een hele berg andere paarden waar ik op rij.

Het zal waarschijnlijk aan mij liggen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:55

Maar niks waargenomen over een bepaalde draagtechniek of zo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:58

niks bijzonders, ik zag een paard heel hard achteruit lopen toen aqua ging zitten, en dat was normaal. Maar goed dat kan natuulijk aan mij liggen dat ik dat niet zie

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:18

Maar heeft Aqua tijdens het rijden of het stilstaan dan geen duidelijkere uitleg gegeven van wat ze aan het doen was?

(sorry dat we nu jou aan het bevragen zijn, maar om een of andere reden lijkt dit de enige weg naar meer informatie...)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:21

niet echt, ze ging zitten en dat was het :D

Wat mij wel opviel is dat het zadel echt een heel stuk naar achteren wordt gelegd

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:25

Naar achteren? Ik weet wel dat je een zadel niet al te ver naar voren moet leggen, maar heel ver naar achteren heb ik nog nooit van gehoord, zou dat het revolutionaire zijn.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 16:07

Dit is mijn topic dat ik heb geopend om Aqua de ruimte te geven omdat IK daar belangstelling voor heb om ongelimiteerd haar visie en uitleg te geven op haar eigen methode.

DIT IS GEEN DISCUSSIE TOPIC !!!!!

Alle discussie met en over Aqua is in dit lijntje dus offtopic.

Nu het andere topic op slot is gezet, hebben jullie je eigen mogelijkheid om met Aqua in debat te gaan en je mening over haar te spuien weggegooid. Ik wil echter niet dat dit topic met meningen van anti-Aqua piepeltjes wordt vertroebeld. Zo simpel is het.
Laatst bijgewerkt door friemel op 24-08-05 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:08

tem even