Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Venetia schreef:Ok, dit is tenminste een normaal antwoord en hier kan ik iets mee! Maar toch vind ik de tijd om te leren dragen wel errug kort. Misschien versta ik iets anders onder dragen dan jij? Want spieren bouwen zich nu eenmaal niet sneller op dan de wetten der natuur.

Craignethan schreef:@ Maaike: heb je dat gevoel alleen als je dat paard rijdt of heb je dat gevoel ook als je een ander paard rijdt ?
friemel schreef:Dan hebben we een misverstand over groen. Denk je dat Aqua de eerste keer op een rug bezig gaat met dragen? Of bedoelt ze toch iets meer donkergroen? Ik vind het zeer logisch om een jong dier direkt alles goed te leren en meteen aandacht voor dragen ipv stuwen te vragen. Jullie niet?
piepelotje schreef:Friemel. Ik bedoel dus ook de vluchtdrang. Dat heeft op mischien een paar uitzonderingen na elk groen paard.
De eerste keren dat je op z'n rug stapt spant hij wordt nerveus en wil weg, en ik geloof ook dat er dan z'n natuurwet is dat je dus wilt bewegen om die belasting te verdragen.
]

Missouri schreef:Je kunt het ziet als een 'ge-chip-tuned paard' met een 'short wire'
Anoukie schreef:Ik versta onder een dragend paard iets anders dan een paard die zijn ruiter goed weet te dragen friemel. Ik begrijp dat A8 het dragen dus zo bedoelt?
)?
. Als ze wel het verschil tussen stuwen en dragen bedoelt van het paard zelf, dan wordt het pas interessant voor mij. 

Mariska_28 schreef:Wil me verder absoluut niet in de discussie mengen maar dit vond ik toch wel frappant:ylva schreef:Aqua is prima in staat alle vragen te beantwoorden. Maar na twee jaar uitleggen worden antwoorden nog steeds verkeerd uitgelegd of in een negatief daglicht gesteld door sommige mensen.
Ze is dus al minimaal 2 jaar bezig, maar heeft dus nog geen enkele foto`s of filmpjes om haar methode te laten zien?? Vaaaaggg
Pellie schreef:Mariska_28 schreef:Wil me verder absoluut niet in de discussie mengen maar dit vond ik toch wel frappant:
Ze is dus al minimaal 2 jaar bezig, maar heeft dus nog geen enkele foto`s of filmpjes om haar methode te laten zien?? Vaaaaggg
jawel hoor, zoals maaike ook al zei maar daar wordt nagenoeg niet naar gekeken. ik heb hier ook al eens een lestopic van mezelf geplaatst, later nog aangehaald in een discussietopic maar daar werd ook niet naar gekeken. en soms komt iets niet uit op foto's heb ik ervaren, zeker als iets in een begin stadium is met veel stapwerk.

Miffie schreef:Zodra ze aan de teugel stond ging ze achteruit lopen om haar balans te corrigeren.