Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tyrza schreef:Ik ben zowieso benieuwd naar degenen die negatief staan tov LDR of zij uberhaupt wel eens een volledige training hebben gezien/gevolgd om er een mening over te kunnen hebben?
Citaat:ik niet, durf ik eerlijk te bekennen. Ik ben meer springruiter. Maar dan nog, dat wil niet zeggen dat je daar over kan oordelen misschien volgens jullie, maar moet je dan perse GP ruiter zijn om dat te kunnen bepalen?? Maar ik verwacht wel dat dit extreme zoals de TS bedoelt zelfs een LDR-voorstander niet goedkeurt... en even voor de duidelijkheid, zoals bijv. Wouter24 zijn paard voorstelt, zie je toch een verschil of niet?? Het paard loopt wel achter de LL maar niet compleet met kin op borst rondgetrokken in de krul... dat verschil, dat is het probleem en daar wordt LDR op aangekeken volgens mij.
... Zep schreef:de schrijvers spreken wel degelijk van achter de loodlijn. Dit hoofdstuk word geillustreerd met foto´s van springruiters die zeer diep werken.
Voor mij zijn de voor en nadelen meer dan duidelijk. Ik heb verder geen zin in zinloze discussies met mensen die menen alles beter te doen maar nog nooit een deuk in een pakje boter hebben gereden.
Zep schreef:Als je praat met iemand als Q die niet kan en wil begrijpen dat het extreem rond rijden van een paard van achter uit begint, is elke discussie zinloos en die energie kan ik beter besteden.
Kafue schreef:En wat jullie er dan van vinden dat paarden die met weggedrukte rug lopen toch hooggeplaatst worden in de wedstrijden.
Iris82 schreef:Ik heb meegeholpen op de CHE waar ze dressuurrubrieken hadden van de zz-licht t/m de GP maar de paarden die te opgekropt liepen met een weggedrukte rug werden hier zeker meteen op aangepakt mbt de punten. Neusje moest er uit!
Wel merkte ik dat er een jurylid was dat hier minder streng op jureerde dan de 2 anderen, maar het commentaar kwam iedere keer terug bij diverse LDR gereden paarden.
benangelique schreef:Lees eens terug naar mijn posts, dan komt overeen met het engelstalige stukje wat Zep gepost heeft! Ook ik zorg er op deze manier voor de de wervels van Nobi soepel en beweegbaar blijven en dat is een voordeel waar heel veel mensen overheen lezen!
Aqua8horse schreef:
Mijn paard heeft een scheef bekken en zou eigenlijk geslacht worden. Nu ik haar in training heb gaat het erg goed. We werken nu voorzichtig aan het piafferen met een trensje. Als er geen impuls, schwung en tact zou zijn, is dat onbegonnen werk.