discussie!!! waneer ben je te groot voor je pony/paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: discussie!!! waneer ben je te groot voor je pony/paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:17

JusTinn schreef:
@ Helen88 , het ziet er normaal uit

Ik ben bijna 1.80 m , mijn pony’s zijn : 1.53 m , 1.41 m , en nog 2 paarden

vind het knap hoe je rijd!
lijkt me best moeilijk zitten als je zo lang bent op een pony
maar je zit (zover ik gezien heb dan ) altijd netjes geloof ik

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:49

Ik ben zelf ongeveer 1.78 geloof ik. Mirk is 1.59 (foto's zie profiel). Mirk is in die tijd dat hij nu bij mij is veel groter doen ogen, komt omdat hij als beter in de bespiering komt te zitten en hij nu op een plek staat dat hij goed te vreten krijgt!!!
Opzich het beeld is niet echt verkeerd, maarrrr....

Ik merk wel dat ik nu in de M zit moeite heb om bepaalde oefeningen eruit te rijden wat betreft mijn lengte met mijn benen. Ik kan beter op een paard van 1.70 rijden dan op Mirk. Ik kan mijn benen niet goed kwijt op Mirk zijn ranke lichaam...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:17

Ik ben 23 jaar, 1.68 en weeg 52 kilo. Ik rij een Welsh B-pony van 1.24 en dat past nog best aardig, zowel voor het plaatje als voor het gewicht. In mijn profiel staat een foto'tje van ons tweetjes

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:20

leuke foto trouwens justy

ik denk niet dat mijn paard te klein voor me is ( nouja mijn paard, paard waar ik altijd op rij .. manegepaard ) .. ik rij in een les mee, en ik ben bijna de kleinste.. maar paard is de grootste van allemaal

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:05

ik heb 2 pony´s een fjord, waarvan ik zeker weet dat het past. ik heb daarbij ook nog een andere pony, lijkt een beetje op een arabiertje, vrij iel. ze is ongeveer 1.35, ik ben 1.68, en 50 kilo. denken jullie dat ik ernog op pas?? heel jammer dat ik zo snel ff geen rijfoto heb maar als ik rijd dan is het een energie bom, en wil ze alleen maar hyper doen, wel met oortjes naar voren enzo. maar ik ben niet helemaal zeker erover... kan ik hier nog op?

Afbeelding
deze foto zet ik neer zodat je kunt zien, dat het geen stevig gebouwd pony´tje is

Afbeelding

het is misschien niet makkelijk om te oordelen, gezien er geen rijfoto´s zijn maar ik dacht ik probeer het gewoon.

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:53

lengte ik: 176
gewicht ik: 65
pony: 1.52

wat vinden jullie?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:56

ik vind dat je te groot bent als je met je benen bij zijn knieen zit, of als je erg zwaar bent

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:25

Ik vind toch wel dat als je benen onder de buik uitkomen dat je dan te groot bent

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:18

Afbeelding

ben ik hier te groot? beetje moeilijk te zien... want is niet helemaal van de zijkant genomen.. en let NIET op mijn handen...!!! dat weet ik dat het heel fout is. .ik rijdt nu ook heel anders.. deze foto is half jaar terug!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:14

neuh hoor niet te groot
Telkens wanener ik zeg ik ben 1.88 weeg 90 kilo en rij een e pony van maar 1.52..Die gezichten van mensen ik maak mer niet druk om...gelukkig is sjors wat breder...voor fotoos zie mij profiel

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:30

laat ik over mezelf beginnen...
ben 15 jaar, 1.60, en aan de zware kant zit nu op 87 kg maar ben en al 5 kg afgevallen met als rede dat ik de rug van de paarden niet te veel wil belasten.

ik rij op een hafje van 1.37 en weegt 433 kg laatst opgewogen op een weegschaal dus krijg je dit rekensommetje ong. 433:100 x 22(%)=95.26kg dus kan netjes ik vin het er qua verhouding ook redelijk goed uit zien(heb zo 1,2,3 niet een rijfoto,maar zal die binnenkort eens maken )

verder een KWPN merrie nu nog niet te berijden maar over een maand weer wel zij weegt 634 en is ook redelijk vors gebouwd ga hier uit van de 20% dus krijg je het volgende sommetje 634:100x 20=126.80 kg dus dit gaat makkelijk!

verder ree ik op een manege en daar werd ik op een ponytje van
1.40-1.45 cm gezet en dat pikt ik gewoon niet ewant ik kreeg egt het idee dat het beest iedermoment door zun rug ging ik weigerde op te stappen! dit ponytje was redelijk rank gebouwd ras:new forest maar was dus egt een geen fjord,haf,tinker bouw!

verder vind ik dat als je benen onder de knieen van het paard pony uitkomen dat je dan te lang bent vaak krijg je dan zo van die zwengel benen maar als paard en ruiter nog prima combineren en de ruiter zijn benen nog redelijk stil kan houden gaat het prima!

groetjes robin

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:37

Ik vind Narrator een hele mooie combi met haar paard vormen.

Wat de ijslanders betreft: we zijn inmiddels aan dat beeld gewend net als volwassenen op een fjord of haflinger.

Ikzelf missta absoluut niet op een van deze rassen maar ik denk dat het anders wordt wanneer ik op een welsch K ga zitten van dezelfde hoogte(1.45).

Enra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:10

Ik ben 1.71 en rij op een Ijslander van 1.32 ongeveer.
Ik heb wel vrij korte benen dus ziet er niet raar uit.
Ijslanders staan er ook om bekend dat ze goed gewicht kunnen dragen. (ik weeg ongeveer 68kg)
Ik vind dat het bij ieder paard/pony verschillend is of je te groot/zwaar bent.

Sentiago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:11

narrator schreef:
Afbeelding

ben ik hier te groot? beetje moeilijk te zien... want is niet helemaal van de zijkant genomen.. en let NIET op mijn handen...!!! dat weet ik dat het heel fout is. .ik rijdt nu ook heel anders.. deze foto is half jaar terug!

Afbeelding

Zijn de foto's in dat topic niet wat recenter??
(zoals deze hier boven..)
en die is ook van de zijkant genomen dus
Ik heb ook extra, draffoto genomen omdat met halthouden vaak vertekend word..

Afbeelding

Hier toch nog 1 van halthouden..

Ik weet niet of dit oudere foto's zijn hoor.. maar dacht, ik zet er wat neer en zie wel

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:31

1 kruisje sentiago..

foto 3 : let niet op mijn tong..

p.s. nee deze foto's zijn juist eerder gemaakt!!

Sentiago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:43

o oke, omdat ie volgens mij laatst pas op bokt stonden ( 2 a 3 maanden terug) en die andere van half jaar geleden waren wist ik het niet

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:11

Sentiago schreef:
o oke, omdat ie volgens mij laatst pas op bokt stonden ( 2 a 3 maanden terug) en die andere van half jaar geleden waren wist ik het niet

nee klopt! geen half jaar.. maar.. de foto die ik plaatste is net na de foto's gemaakt die jij plaatste

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 10:06

Ik vind iemand pas te groot voor een pony als de pony zelf aangeeft dat hij/zij het niet meer (makkelijk) kan.
Ik zie er ook niet echt geweldig uit op mariska.
Ben te groot voor het plaatje
maar voor mariska zelf niet ze doet het nog met veel plezier
(mariska = 1.30. ik ben ongeveer 1.65)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:04

Het klinkt misschien raar. Maar in mijn ogen kan je niet te zwaar zijn. Tenminste... ik geloof dat je toch nog wel tot zeker 75 kilo op een shet kunt. Maar of het voor jezelf nog wel goed is. Dat is wat anders.
Ik reed een poosje een welsh K van ongeveer 1.42m. Ik was in die tijd ongeveer 1.77-1.80m. Na een jaar was ik zo enorm gegroeit (toen was ik dus ongeveer 1.80m., daarvoor kleiner), dat het voor geen meter meer leek. Ik kwam er ongeveer 20 cm met mijn voeten onder uit. Ik ben meer het type dressuurruiter, dus ik had mijn beugels al langer dan normaal. Maar doordat het niet meer zo mooi leek, maakte ik ze vrij snel korter. Het zat niet lekker, dus gingen ze weer langer.
Begin 2004 ging ze met zwangerschapsverlof. En ik ben overgestapt op een paard. Het paard is 1.60m en ik rijd er nog steeds op. Ik ben wel een klein beetje te groot met mijn 1,85m. of langer. Maar het lijkt nog wel. Daar gaat het mij o.a. om. Verder vind ik ook dat je voor jezelf moet weten wanneer je moet stoppen. Met die welsh K ben ik gestopt, omdat ik vreselijk last van mijn rug kreeg. En dat kwam niet van het zadel. Ik ging enorm in elkaar zitten, doordat die pony te klein was. En zodoende ging mijn zit kapot.

Dus als het aan mij ligt moet je stoppen vóór dat je lichamelijke klachten krijgt. Of wanneer de pony/paard klachten krijgt. Je zit gaat helemaal kapot. Ik heb op dat paard ook weer helemaal opnieuw moeten leren zitten. Ik zette mijn bekken vast, maakte een holle rug, of een bolle rug. Maar nu vind ik dat ik een stuk netter zit

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:29

Ik ben niet zozeer te lang voor mijn paardje. maar zij is behoorlijk iel en ik dus helemaal niet Dat ziet er misschien een beetje maf uit.
Zij: 1.52m (?)
Ik: 1.70m (+/- 80kg)

Afbeelding
enne
Afbeelding
maar ze heeft geen moeite met me hoor! Kijk maar:
Afbeelding
1.10m

[editje]

claudia23 schreef:
neuh hoor niet te groot
Telkens wanener ik zeg ik ben 1.88 weeg 90 kilo en rij een e pony van maar 1.52..Die gezichten van mensen ik maak mer niet druk om...gelukkig is sjors wat breder...voor fotoos zie mij profiel

Whu! Dan is die van jou net zo groot als die van mij, die van jou lijkt veel groter!!
Laatst bijgewerkt door Qimm op 02-10-05 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:31

cijsalover schreef:
ik heb er zelf heel erg last van, ik denk namelijk dat ik te groot ben. ( ik ben 12, 1,70, 53 kilo, pony is 4, 1.37, stevvig gebouwd.) nou dan vindt ik mezelf te zwaar hoor.

ik ben ook 1.70m en heb een stevig gebouwde pony van 1.355.. ik ben er geloof ik ook wat te groot voor.. ik moet heel mn benen optrekken om aan te drijven.. ik weet best dat je het ook met je kuiten kan doen maar dat lukt niet zo goed..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:33

Farouche schreef:
ik vind dat je te groot bent als je met je benen bij zijn knieen zit, of als je erg zwaar bent

ja, dan ben je ECHT te groot.. maar je moet er ook een beetje normaal op kunnen rijden.. en ik (1.70 m) kan echt niet op een pony van 1,20 m normaal zitten..

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:16

Ik vind dat je pas te groot bent als je te zwaar bent, klinkt wel een beetje raar maar zolang je paard je kan dragen vind ik het geen probleem. het ziet er wel minder mooi uit als je voeten op je paard zn knieen komen maar ik vind het niet zielig. ik heb ook al een aantal grote mensen op ijslanders zien rijden die met hun voeten tot op de knieen komen, en die paarden lopen als een trein! waren dan wel wedstrijd paarden.

hier een voorbeeld:

Afbeelding

als dat zo erg is voor dat paard zou hij nooit zo lopen. Kijk wel naar het paard niet naar hoe de ruiter rijd, zal wel een ijslander (mens) zijn. Ook nog even voor de duidelijkheid dit ben ik niet

Ik rij zelf een Ijslander van ong. 1.31m en ik ben zelf ong. 1.65 en rond de 60 kg.

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:50

ik ben 1,81 en weeg 72 kg ben 15 jaar mijn grote E-pony is 12 jaar 1,56,5 nou ik vind dat dat ook makkelijk kan ik heb een nrps heel stevig en breed dus kan makkelijk nog paar jaartjes op

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:54

Ik ben 13 jaar, 1,72m en 50-55 kilo, en ik rijd op een Arabier van 1.47m.