QQQQ schreef:Staat er in het artikel toevallig ook waar de term "slofteugel" vandaan komt?
@ladin.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kafue schreef:En waarom loopt jouw paard achter de loodlijn op zowat iedere foto in je profiel?
Je rijd zelf ook met slof maar hij hangt gelukkig slap. de manier waarop jij hem gespt is overigens vriendelijker dan de normale manier tussen de voorbenen door. Jouw manier vraag meer nagevelijkheid in de oprichting.
Idd wat je zegt je moet wel les nemen dan heb je die onzin teugels niet nodig. Dat geld dan ook voor jou want sorry dat ik het zeg en je zult het wel stom vinden en het er niet mee eens zijn.
: Jouw paard loopt veel te diep met de neus achter de loodlijn en je hebt het achterbeen er te weinig onder.
Maar ik denk toch dat je het er niet mee eens bent.
Ik ben niet tegen de slof maar je moet je paard nog meer trainen.
En hoe ik erbij kom dat de lsof tot vier maal meer kracht geeft, tja MTS motorvoertuigentechniek he, Kracht is massa maal arm. Maar ik had er nooit zo over nagedacht hoor. Mijn instructeur wel en die heeft het weer van de theodorescu's en van klimke.
Rijd een paard gewoon goed van achter naar voren en zo simpel mogelijk
QQQQ schreef:Staat er in het artikel toevallig ook waar de term "slofteugel" vandaan komt?
Jippie schreef:Gezellig, ik plaats een algemene opmerking en jij moet direct weer persoonlijk worden aan de hand van foto's in mijn profielIk ga me daar aan jou dus ook niet over verantwoorden. Waarschijnlijk rij jij namelijk veel beter dan ik en weet je het allemaal veel beter
![]()
En als we het in deze discussie moeten gaan winnen aan de hand van de staat van dienst van de instructeur die we hebben dan vrees ik dat je er bekaaid vanaf komt. Dus eh.....Don't even go there, sister, talk to the hand 'cause the head ain't listening DUH![]()
By the way: Wat je natuurkundige onderbouwing betreft: zoek het hoofdstuk over katrollen nog maar eens op. Dat is een heel ander hoofdstuk dan de 'hefboom'.
gijsenkim schreef:Kafue.............. heb jij wel eens op een heel getalenteerd, jong sportpaard gezeten?
De lastigste zijn de beste, Een slof hangt er bij een goede ruiter niet om voor de krul...... of voor welk plaatje dan ook.
Deze hangt en voor 99% aan omdat deze dieren zo slim, zo snel, zo lenig zijn dat een ruiter wel eens een extra handje nodig heeft om niet met het hoofd in het zand te belanden.........
Broaden your horizon !
gijsenkim schreef:Ik ben ook voor slofteugel, en zeker op dieren die nog niet 90% betrouwbaar zijn............. gek he, dat ik voor mijn eigen veiligheid kies.
En voor het krulletje heb ik m niet nodig hoor, echt niet
gijsenkim schreef:Ik heb het over K tjes die op deze leeftijd in het Z lopen, met vier keer per week onder het zadel werk![]()
![]()
![]()
QQQQ schreef:K tjes????
Op Z-niveau mag je toch verwachten dat een paard dusdanig aan de hulpen is dat ie juist beter onder controle te houden is dan een onbeleerd paard, en dus minder snel iets als een slof als noodrem nodig zal zijn.
gijsenkim schreef:Ik heb het over K tjes die op deze leeftijd in het Z lopen, met vier keer per week onder het zadel werk![]()
![]()
![]()
En als je het niet erg vind, ga ik op zulke paarden liever met slof....... en er is er geeneen die achter de teugel kruipt![]()
![]()
Maar er is ook geen Kimmetje die zandhapt.......... maargoed achter de teugel kruipen met een slof had ook gebeurd zonder slof (Als je een slof goed gebruikt kruipt een paard niet achter de teugel namelijk
)