Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lusitana"]als ik om complimentjes zou vissen zou ik jou ook kunnen vertellen dat mijn paard licht en nageeflijk is op een halster dat ik hem op die manier netjes gesloten kan laten gaan en zo zijn overgangen kan laten maken. ik snap even niet het nut van dat soort opmerkingen in een discussie en vind het meer op zijn plaats voor op een theekransje oid.
superPepeijn discussieerd om te discussieren, gaat geregeld in d eaanval of verdediging maar heeft geen antwoord. Want waar gaat het topic over? WAAROM zijn mensen gefixeerd op de hoofdhouding. Waar komt dat vandaan. en nu, wat kunnen we eraan doen, want het is toch wel duidelijk dat het moet veranderen. Het gaat helemaal niet over ik rijd beter dan jij. In de krul is fout. Hoe krijgen we die boodschap door aan de basis, de jeugd die nu begint met rijden. Waarom blijft het zo hardnekkig bestaan? Waarom denkt men dat het juist is? Niemand komt met een antwoord...
[/quote]op de eerste plaats discussieer ik idd om de discussie, dat lijkt me logisch, daarom zit ik op bokt. volgens mij heb ik op elke vraag antwoord gegeven dus ik begrijp je niet helemaal. ik begrijp ook niet helemaal waar je vandaan haalt dat ik me verdedig, ik zou niet weten waarom.
[quote="Lusitana schreef:Ik wil even een compliment geven aan de persoon die kwam met dat het paard ook aan de teugel zou kunnen gaan zonder teugels. Ik zou zeggen met wollen teugels...

Lusitana"]
Maar apple : een paard dat het hoofd op of achter de loodlijn heeft gaat toch niet aan de teugel volgens het FEI regelement? Kan een paard nageeflijk zijn terwijl hij niet aan de teugel gaat volgens de definitie (heb ik ergens in het begin aangehaald). Dat weet ik dus echt niet?
[/quote]
volgens mij spreek jij jezelf gigantisch tegen. Zie hier een stukje van jou op dezelfde pagina
[quote="Lusitana schreef:als je dat leest zie je dat aan de teugel gaan GEEN HOOFDHOUDING IS.
Citaat:ik weet het eigenlijk niet maar bij ons rijdt eigenlijk iedereen het paard aan de teugel dus misschien om erbij te horen (wat erg zeg!!!!)

Lusitana schreef:ok hoe is dressuur bedoeld. volgens de la gueriniere is enkel en alleen bedoeld om het paard soepel, gehoorzaam en rustig te krijgen.Wat wil je nou horen.. anky scoort ermee dus het is okee om een paard in de krul te trekken ? Het is niet okee en in strijd met de dressuur zoals het bedoeld is...en vaststaat in de regelementen