Maar ik probeer het principe er achter duidelijk te maken
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) zou toch al voldoende moeten zijn om jullie ervan te overtuigen dat je paard dan een linkerbocht wil maken
Romkabouter schreef:Sorry, maar ik vind de meeste barrages gereden worden op alles behalve hoge snelheid. Daar versta ik toch echt iets anders onder
DePennyBitch schreef:Weleens bij de pony's gekeken? die gaan zo oerend hard dat ik mn hart soms vasthoud. Dat heeft bijna niets meer met techniek te maken, maar gewoon met zo hard mogelijk door het parcours. Deed ik vroeger ook, gewoon gas geven en sturen (en hopen dat je onderweg niet op je bek ging)

Lielle schreef:precies. En die ruiters hangen echt naar binnen
JAaaaa, soms echty eng! Kan me nu niet meer voorstellen dat ik zo heb gereden als 8 jarige puk op een bedreigend snelle shetlander, ha ha
Ik zit nog even over dat verhaal van het landen na de sprong na te denken. Kom ik ook op terug.
/edit
over het algemeen zit ik te veel naar rechts met mijn gewicht en mijn paarden landen ook bijna altijd in de rechtergalop
Denk maar aan de wissels springen en hoe de ruiters in kwestie met hun gewicht en zitbeenknobbels werken.... Dan lijkt het mij dat Romkabouter het toch mis heeft?
Romkabouter schreef:Dat het paard in de linkergalop landt als je boven de sprong op rechts zit (nee, niet hangen dus) zou toch al voldoende moeten zijn om jullie ervan te overtuigen dat je paard dan een linkerbocht wil maken
? Appie schreef:Juist boven een sprong kijk je goed in de richting waar je heen wilt.

Romkabouter schreef:Probeer gewoon beide eens, best leuk om eens wat nieuws te proberen
Ik zit alleen wel op het paard van iemand anders, dus al te veel wil ik niet gaan rotzooien. Maar ik heb springles, kan vast wel wat stoeien met mijn gewicht boven de sprong.
zal het maar niet combineren
Lielle schreef:kan vast wel wat stoeien met mijn gewicht boven de sprong.

Romkabouter schreef:Jij haalde het aanspringen in galop erbij DPB
Maar dat heeft niets met de hulpen te maken....
DePennyBitch schreef:Ja, maar jij lijkt er vooral op uit te zijn om mijn theorie onderuit te halen.
Citaat:Feit is dat hulpen niet voor niets zijn en ze zullen wel "ontworpen" zijn met een reden..... dat ze werken.
Romkabouter schreef:Het is dus niet helemaal de ene kant op of de anmdere kant op hangen he
Het is meer alleen wat meer druk op de beugel aan de ene kant. Denk eraan dat je wel rechtvooruit gaat en niet met je handen gaat sturen. Door met je handen al een richting aan te geven zal je paard ook al de juiste galop pakken. Of niet natuurlijk
.