ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 00:00

Lielle nogmaals als je zo staat te popelen en hunkert naar bewijzen, kom je toch gewoon langs? Op je gezondheid heb je zelf weinig invloedt dus waarschijnlijk laat een clinic nog wel even op zich wachten.
Neem je paard mee en je kan zelf ervaren wat het met je paard en jou doet.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:00

Lovely schreef:
Ylva, waar heb jij dan allemaal al voor open gestaan?? Waar ben je allemaal al geweest, naar wie heb je al aandachtig geluisterd, welke materie heb je bestudeerd en wat voor paarden heb je gereden?? Ik ben erg benieuwd naar je verdere achtergrond.

Ik zie hier niet echt de relevantie van in. Ik kan je best gaan uitleggen bij wie ik heb gelest en naar welke clinics ik ben geweest, ik kan je vervolgens ook uitleggen waarom ik geen fanatiek aanhanger ben van bepaalde mensen en hun methodes.
Om het kort te houden en to the point, ik ben verder geweest dan mijn eigen achtertuin.
Nogmaals de relevantie van de door jou gevraagde informatie ontgaat me, openstaan voor nieuwe methodes en ideeën heeft imo niets te maken met ervaring en kunde maar meer met het inzien van eigen tekortkomingen en de bereidheid om te leren.....
Het erkennen van de juistheid van een methode kan natuurlijk alleen als je een zekere mate van inzicht hebt, en kijk op de tactmatigheid van de beweging en het ontspannen zijn van een paard. Ik ga er maar vanuit dat dat bij de meeste hier het geval is.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:02

a8, mij nare pb's sturen over mijn onderschrift en dit soort postings met een onsmakelijke ondertoon helpen je niet meer overtuigend te worden. het is eigenlijk een beetje naar dat je je tot dat niveau moet verlagen als instructrice in het bijzonder.

ik vraag me ook een beetje af waarom je wel les kan geven aan 1 persoon en niet een clinic?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:06

Aqua8horse schreef:
Lielle nogmaals als je zo staat te popelen en hunkert naar bewijzen, kom je toch gewoon langs? Op je gezondheid heb je zelf weinig invloedt dus waarschijnlijk laat een clinic nog wel even op zich wachten.
Neem je paard mee en je kan zelf ervaren wat het met je paard en jou doet.

Ik popel idd, naar die clinic Lachen
Nee, ik heb al eerder aangegeven - lang geleden - dat ik graag een clinic zie door jou en bv Tyrza (maar mag ook iemand anders zijn) met een aantal combinaties. Daar wil ik zelf best deel van uit maken, en ik heb ook best geduld. Dus ik hoor het wel als je weer wat opgeknapt bent. Jippie's voorstel klonk prima wat mij betreft.
Trouwens, ik ben toch eerst vier weken met vakantie Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 00:06

Sorry SP als jij dit zo ziet. Wat ben je nu aan het doen? Blijf gewoon even on topic en houd je gewoon even bij de discussie. Aan valse beschuldigingen heeft niemand wat.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:08

Aqua8horse schreef:
Sorry SP als jij dit zo ziet. Wat ben je nu aan het doen? Blijf gewoon even on topic en houd je gewoon even bij de discussie. Aan valse beschuldigingen heeft niemand wat.
practice what you preach Haha!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:24

Om iedereen nog maar even te wijzen op de reactie van Woestein op de vorige pagina: Ik en een aantal andere bokkers waren hier vanmiddag ook bij aanwezig en hebben die verandering ook kunnen zien. Het is fijn dat er zo af en toe ook mensen zijn die het lef hebben om individueel kennis te maken met A8 en haar methode.
Het is alleen jammer dat dit door alle anderen zo hardnekkig genegeerd wordt. Kennelijk geldt dit niet als bewijs?? Of als extra stimulatie om een keer met paard langs te komen, zelfs als dit ivm de gezondheidsredenen van A8 inhoud dat er geen groep ongelovigen mee kan als steun wanneer de mentale klap te groot zou zijn als de eigen beperkingen aan het licht komen.... en ja, dit is een hint.
Ik heb liever onverdeelde aandacht voor mij en mn paard dan wat halfslachtig geneuzel op een clinic, alsof clinics zo heiligmakend zijn.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:26

ylva, als iets onomstotelijk bewezen kan worden, waarom moet dat dan prive?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:34

Mentale klap???
Lijkt me niet mogelijk bij iemand die de eigen achtergrond niet eens kan of wil toelichten.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:34

Om gezondheidsredenen, ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. Kan jij me dan misschien uitleggen wat de meerwaarde van een clinic is? Is het onomstotelijke bewijs waar jij over spreekt soms meer waard als het voor een grote groep wordt gepresenteerd??
Ik heb nu in een korte tijd verschillende paarden met verschillende problemen gezien die allemaal transformeerde en baat hadden bij de methode van A8, om nog maar even te benadrukken dat ik me niet door een op zichzelf staand "wonder" laat bekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:36

Ylva, het nut van de clinic is dat je verschillende paarden en verschillende ruiters aan 'de methode' kan onderwerpen.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:38

ylva schreef:
Is het onomstotelijke bewijs waar jij over spreekt soms meer waard als het voor een grote groep wordt gepresenteerd??
onomstotelijk bewijs, is onomstotelijk. maar omdat we dan bij de feiten kunnen houden, want ik kan er niets aan doen maar bij zo'n prive-situatie komt het gevoel van indoctrinatie bij me naar boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:40

Als het regent, dan word je nat; dat is onomstotelijk bewezen.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 00:41

Ylva, wat fijn dat je het allemaal zo positief ervaren hebt. Nou ja, Rap laat je het verschil duidelijk zien maar ook zeker voelen, dus eigenlijk kan je haast niet anders Haha!

Jij was ook best bevooroordeelt, maar ik vind dat het je staat te prijzen dat je in het belang van het welzijn van je paard je eigen principes aan de kant hebt durven zetten!

En gelukkig zal je daar geen spijt van krijgen. Succes met Rap!

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:52

SP:Aha, indoctrinatie, mijn fout, ik had gedacht dat je zodanig sterk in je schoenen zou staan dat je je door zoiets niet zou laten afschrikken of beïnvloeden. Niet dat er hier sprake is van indoctrinatie mocht je je hier echt zorgen over maken.

Lov:Er worden bij A8 dagelijks verschillende ruiters en paarden aan de methode onderworpen. Als je in overleg langskomt kan je dus best verschillende combinaties aan het werk zien. Wat ik jammer vind is dat het zien van een positieve verandering bij je eigen paard dus kennelijk niet genoeg is om de juistheid van de methode te kunnen accepteren, waarmee ik niet bedoel dat je gelijk ook fanatiek aanhanger bent of volledig van de methode overtuigd moet zijn als je bij je eigen paard zo'n verandering zou constateren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:54

Ylva, wat voor jou geldt, hoeft niet voor mij te gelden. Jij gelooft en dat is jouw zaak, niet de mijne.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:02

Ik vraag je ook niet te geloven, ik vraag je te ervaren en je mening daarop aan te passen, of niet, net hoe het uitkomt. Kennelijk wil je ook de ervaring geen kans geven, erg jammer, zonder die ervaring kan je je geen correct beeld van de methode vormen, laat staan gepaste kritiek hebben op.....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 01:04

Laten we even on topic blijven en ons concentreren op de balans.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:07

Amen to that, en een goede nacht aan u allen Doei, doei

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:48

Het grootste bezwaar 'tegen' A8H dat ik heb en velen met mij is dat zij hier op bokt niet in staat is te onderbouwen wat nu precies haar 'revolutionaire' manier van trainen inhoudt en alleen met vage resultaten schermt.
Vervolgens moet iedereen maar langskomen in Creil maar is ze niet in staat een clinic te geven Verward

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:35

Ik beperk me even tot de eerste vraag...
Ik rij erg op gevoel, paard moet toch eerst mooi op mijn been reageren, van achteruit naar voren willen met een lekker contact van voren (mooie aanleuning, elastisch, alsof je een vlieger aan een touwtje heb), heb ik dit niet, dan ga ik daar eerst mee aan de gang, en dit blijf ik ook altijd controlleren, of de voorwaarden er nog zijn.
Dan probeer ik het paard zo recht mogelijk te krijgen/houden (die van mij ontpopt zich nog wel eens als een slangen-paard, wisseld van bol naar hol) Dus elke keer weer controlleren of het paard, voorwaarts en recht is.
Bij Padaula komt er ook een stuk controlle/ontspanning bij kijken (ze kan nogal kijkerig en schrikkerig zijn, vooral bij de vleesetende waterpomp en die verd*mde-stalkabouters) Als dat er niet is, kan ik wel weer een stap verder willen gaan, maar dan rij ik haar alleen maar van mij 'af'. OP dit punt van het rijden ben ik vooral met (schijn)overgangen/tempowisselingen bezig, om te komen waar ik wil.
Valt alles op z'n plek, dan pak ik sv erbij, pasje wijken, daardoor 'verstevig' ik wat ik aan het doen ben.
Belangrijk is, om te voelen wat je doet en dat wát je aan het doen bent, ook merkbaar verschil uitmaakt.

Ik ben niet onderricht om dit soort dingen uit te leggen, het kan best zijn dat je met een ander paard, het net weer even anders doet, ik vind dat je soepel/flexibel moet zijn t.a.v. het paard. Mijn benadering zal niet verschillen, maar in de uitvoering moet je zeker openstaan voor wat het paard aanbied en daarop in kunnen springen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:37

ylva schreef:
Om gezondheidsredenen, ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was. Kan jij me dan misschien uitleggen wat de meerwaarde van een clinic is? .

De meerwaarde van een clinic is dat daar een grote groep mensen kunnen komen kijken en dat er met meerdere paarden gewerkt wordt.

Niet slechts een persoon, een ruiter een wellicht een toeschouwer

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:56

ylva schreef:
SP:Aha, indoctrinatie, mijn fout, ik had gedacht dat je zodanig sterk in je schoenen zou staan dat je je door zoiets niet zou laten afschrikken of beïnvloeden. Niet dat er hier sprake is van indoctrinatie mocht je je hier echt zorgen over maken.
het is een verkeerde aanname dat ik me dan laat beinvloeden ylva Knipoog . het begint er wel een beetje naar te ruiken als iets niet in het openbaar uitgelegd kan worden en alleen prive.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:01

Dat snap ik ook niet SP, waarom zo moeilijk doen als het gegarandeerd werkt op ieder paard??
Wat mij betreft mag Carole ook naar mij toe komen als ze haar methode zo graag wil demonstreren.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:01

Meerwaarde van een clinic is vooral het leerzame aspect, ook voor de toeschouwers.
Heb zelf meerdere redenen om met bep. clinics mee te doen.
Allereerst: Het plezier, ik doe alleen mee voor mijn lol.
Leerzaam, voor mijn paard, redelijk onervaren, nieuwe omgeving
Leerzaam, voor mij, een ander benaderd het toch weer vanuit een (iets) ander oogpunt, met soms hele grote sprongen vooruitgang.
Ben niet iemand die in ene heel anders gaat rijden, maar sta wel open voor dingen, voelt het niet ok, dan leg ik het naast me neer.
Het is ook heel leerzaam, om andere mensen te zien rijden, en les te zien krijgen, en op een clinic is iig genoeg te zien.