warming-up duurt lang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: warming-up duurt lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:46

Je hebt streng aanpakken en compleet afzeiken, streng maar rechtvaardig heb ik geen moeite mee. Maar een goede instructie zal ook zeer zeker het goede belonen, al is het maar 1 pas waarbij het lukt.

SP heeft het naar mijn mening meer in het algemeen dan specifiek tegen ts.

Degene waar mijn dichter nu les van heeft, kijkt niet naar "hoe het ideale plaatje" eruit behoort te zien volgens vele.
Haar doel:
Ontspannen paard dat op eigen benen loopt, vanzelf je hand opzoekt en volgt, voorwaarts (dit is lastig bij een paard die dat van nature niet is), goed aan het been, los in het lijf. En afwisseling!

Ik heb idd genoeg instructie gezien op de stallen waar ik kwam, geen gelul kop in de krul. Dat het paard niet voorwaarts was, slechte balans, niet aan het been. 1 Doel, hoe zei vonden dat het eruit moest zien.
En bij de meeste (zeg maar gerust allemaal) kwamen er de problemen. Compleet vast gereden, staken, of zelfs gewoon "stuk" zoals wij zeggen

Maar dat beeld zie ik ook terug op wedstrijden en dan is echt gewoon jammer dat er ook genoeg jury's zijn die dat belonen.
Paard compleet in de kruk getrokken, veel tackt fouten (tot zelfs twijfelachtig of ze nou wel of niet rad waren) dikke punten geven (oke paarden hadden de looks).
Gelukkig zijn er ook nog jury's die daar wel doorheen kijken

Anoniem

Re: warming-up duurt lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:59

Kiki,

fijn dat het bij u op een prettige manier gaat, geniet ervan, geniet en leer van alle positieve punten werkt altijd in je voordeel op langere termijn

maar dat is denk ik ook waar veel bokkers tegenaan lopen een paard wat vastzit weer los soepel en elastisch krijgen
een paard heeft door fout inrijden op een niet natuurlijke manier kunnen ontwikkelen en is gaan compenseren om het forceren te kunnen handelen om toch maar te kunnen voldoen aan de eis

Heb ik even meegezonden omdat forceren en in een onnatuurlijke houding dwingen met spieren doet, daarom is het zo lastig om de spieren weer in hun natuurlijke beweging te krijgen en vandaar verder op nieuw opbouwen

Afbeelding

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:22

Lottegold schreef:
Oh! Wie is jou instructie? Hazerswoude is indd bij mij in de buurt! Ik heb wel is de instructie gevraagd om erop te klimmen om te voelen. Maar helaas is het dan niet zo dat ik hem dan echt zie veranderen oid.

PB!

Ik ben wel benieuwd of je daar nog verschil in kan ontdekken, ook je uitnodiging naar superpony toe. Mijn paard kan opeens een hoop meer als mn instructrice er op stapt, maar dat betekent niet dat dat bij jou ook van toepassing is natuurlijk.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:27

Heb ebenop je yt kanaal gekeken. Even doorheen gescrold. Op het filmpje mwt Daniëlle van mierlo vind ik hem veel fijner lopen dan je laatste filmpje van de les. Hij lijkt heel strak in alles, zijn lijf Ijn beweging, jij lijkt niet heel lekker te kunnen zitten...
Ik zou wat terug gaan ri basis, veel longeer werk meepakken! Zorgen dat hij kan ontspannen, zijn lijf kan gebruiken en losser kan lopen. Merk dat dit mijn nieuwe paard enorm helpt om bij hem vn zijn schouder beter te gebruiken en zijn hals wat mooier te laten vallen.
Kijk zelf beide filmpjes ook eens goed en kritisch, eerst de nieuwste en dan die met danielle