Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce2 schreef:Jeetje Hayka... Beterschap! Hopelijk valt het allemaal mee!
@Ballard: Wat leuk, ook jouw eerste paardje. Hier exact hetzelfde, ik heb ook altijd voor anderen gereden en nu eindelijk mijn droom waar kunnen maken. Ik geniet nog steeds met volle teugen! Heel veel succes met het voorbereiden voor de endurance. Gaat vast helemaal lukken met een paardje dat zo koel reageert op het verkeer!
hayka schreef:Hallo,
Even een update.
Ik ben de 31e ontslagen uit het ziekenhuis. Nadat ik zelfstandig kon plassen mocht ik met een mega dosis pijnbestrijding naar huis. Eerst ben ik langs mijn dames gegaan en deze stonden vredig op stal. Gelukkig is iedereen behulpzaam en komen mijn diertjes niets tekort.
Ik heb kunnen regelen dat de zadelmakmaker habs gaat rijden. Een paar keer per week tot ikzelf weer kan. Ik ben niet onzeker geworden of bang. Ik heb alleen enorm pech en geluk gehad. Ik laat haar nog wel nakijken door de fysio om zeker te zijn dat ze nergens last van heeft. Ik verwacht niets geks... Het is gewoon een vreselijk sensibele merrie.
Op mijn oudste gaat een vriendin rijden. Dus dat is allemaal geregeld en mijn andere jonkie blijft nog even bij de zadelmakmaker. Zij komt pas naar huis als ik weer kan rijden.
Wat komen er weer super paardjes voorbij. En kletskous, die van jou kan ook goed haar benen strekken. Blijft het maar bij een paar bokken of is ze ook zo snel en alert?
Nicolle89 schreef:Fijn dat je weer thuis bent!! Jeetje! Wat een pech! Dat maakt me mijn lieve nuchtere Galaxy nog wel wat meer waarderen, ook al is dat ook geen dooie! XD
Beterschap!
Ik heb nog een vraagje: Mn spruit was gisteren tijdens de buitenrit heeeeel erg aan het hoofdschudden. Als ik contact hield op het bit maar ook als ik de teugel helemaal los liet, ze was overigens goed te sturen en terug te nemen dus had niet het idee dat ze dit deed om te blokkeren. Tandarts komt jaarlijks voor controle, bit heeft ze altijd netjes geaccepteerd. Is dit gewoon een fase waar ze even doorheen gereden moet worden? En hoe kan ik haar daar dan het beste door heen rijden?
Misschien is het wel een one time only dingetje maar als t blijft moet ik toch naar oplossingen/oorzaken kijken. Tips zijn dus welkom
hayka schreef:Hallo,
Even een update.
Ik ben de 31e ontslagen uit het ziekenhuis. Nadat ik zelfstandig kon plassen mocht ik met een mega dosis pijnbestrijding naar huis. Eerst ben ik langs mijn dames gegaan en deze stonden vredig op stal. Gelukkig is iedereen behulpzaam en komen mijn diertjes niets tekort.
Ik heb kunnen regelen dat de zadelmakmaker habs gaat rijden. Een paar keer per week tot ikzelf weer kan. Ik ben niet onzeker geworden of bang. Ik heb alleen enorm pech en geluk gehad. Ik laat haar nog wel nakijken door de fysio om zeker te zijn dat ze nergens last van heeft. Ik verwacht niets geks... Het is gewoon een vreselijk sensibele merrie.
Op mijn oudste gaat een vriendin rijden. Dus dat is allemaal geregeld en mijn andere jonkie blijft nog even bij de zadelmakmaker. Zij komt pas naar huis als ik weer kan rijden.
Wat komen er weer super paardjes voorbij. En kletskous, die van jou kan ook goed haar benen strekken. Blijft het maar bij een paar bokken of is ze ook zo snel en alert?
Nicolle89 schreef:Ja ik rij op de Veluwe maar heb haar nog nooit eerder op headshaken kunnen betrappen. Ook in de weide niet of tijdens de wandelingen die we van t voorjaar maakten in t bos. Naja we zullen t zien volgende week als ik er weer op zit
Citaat:Nicolle89, bij dergelijk gedrag kijk ik altijd even aan. Als het eenmalig is, no worries. Maar als ze het een volgende keer opnieuw doen, zou ik willen weten waarom ze dat doet. Ik ga er dan niet meer van uit dat het gewoon jonge-paarden-gedrag is.